משהו טוב קורה – 3 חודשים של שכרון חושים

יום האישה הבינלאומי חל השבוע, ואם מדברים על אופניים, אין דרך יפה יותר לציין את יום האישה מאשר בהפנינג הענק שהיה לנו בסוף השבוע האחרון עם שלושה אימונים שונים בתל אביב, בחיפה והכרת מסלול בלטרון. כרמי שרביט מסכם את התהליך שעברנו בשלושת החודשים האחרונים ונותן טיפים אחרונים לקראת המרוץ בסוף השבוע הקרוב
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


יום האישה הבינלאומי חל השבוע, ואם מדברים על אופניים, אין דרך יפה יותר לציין את יום האישה מאשר בהפנינג הענק שהיה לנו בסוף השבוע האחרון עם שלושה אימונים שונים בתל אביב, בחיפה והכרת מסלול בלטרון. כרמי שרביט מסכם את התהליך שעברנו בשלושת החודשים האחרונים ונותן טיפים אחרונים לקראת המרוץ בסוף השבוע הקרוב

מאת:מור שלזינגר


לפני שלושה חודשים פתחנו ביוזמת אימונים פתוחים לנשים לקראת מרוץ האופניים. אני מודה ומתוודה: כשהרעיון עלה במוחי לראשונה לא שיערתי ולא דמיינתי איזה תאוצה זה יתפוס, כמה נשים ישתתפו ויקחו חלק באימונים, יחליטו להצטרף לקבוצות אופניים ולעולם האופניים, וזו רק ההתחלה.

בכל שבוע מאמן אחר העביר אימון פתוח בהתנדבות לכל מי שרצתה בכך: בן עמי טנצר מאמן רוכבות נס ציונה, אילן אולמן מאמן 500WATT, גל צחור מאמן CCC, ירדן גולן, ויקטור קטייב מאמן רוכבות שוהם ו-TACC, רועי שפרון מאמן מאסטרס חיפה, וכמובן כרמי שרביט, מאמן x-team שהחל במסורת האימונים הפתוחים, כשאף אחד עוד לא האמין בכך ובחשיבות, והתמיד והעביר מספר גדול של אימונים על בסיס קבוע לאורך כל התקופה הזו, וזו ההזדמנות להודות לכל אחד ואחד מכם על ההנחיה המקצועית ועל הסיוע למרוץ. תודה!!!

סוף שבוע אחד ושלושה אימונים

בשישי בבוקר פתחנו את סוף השבוע עם אימון פתוח מסכם בפארק הירקון עם כרמי שרביט. הפעם זכינו גם בצ’ופר מיוחד של פולאר מנותני החסות של המרוץ: השאלה חינם של שעוני דופק לצורך האימון, כולל הדרכה אישית צמודה של משה נציג פולאר. מזג האויר החם לא הרתיע גם את הצלם עומר לוי שהתייצב אף הוא, והכין לכל אחת ואחת מהבנות "בוק" רציני למזכרת.

באימון הפעם ערכנו מספר סימולציות תחרות לקראת המרוץ, ונרשם הרבה אקשן: התקפות, גישורים, בריחות – הכל היה לנו שם.

 


על הקו הזינוק בפארק הירקון – סימולציה לדבר האמיתי בעוד שבוע (צילום: עומר לוי)

בשישי אחר הצהריים העביר רועי שפרון מאמן מאסטרס חיפה אימון פתוח בחיפה. "היה אימון מאוד מהנה. הגיעו מספר רוכבות, גם ותיקות וגם מתחילות שעושות את צעדיהן הראשונים בעולם האופניים. ערכנו אימון שהתמקד בעיקר בטכניקה של רכיבה אישית, ורכיבה קבוצתית במתחם החנייה. תרגלנו לקיחת מים, רכיבה בפלוטון, ספרינטים ועוד. בחלק השני יצאנו לרכיבה בכביש עם רכב ליווי. היה מעולה, קצב טוב" סיפר רועי.


אימון טכניקה בחיפה (צילום: רועי שפרון)

בן עמי טנצר העביר אימון הכרת מסלול בלטרון בשבת בבוקר. האימון תוכנן ונוהל בקפידה כמו מבצע צבאי: מכשירי קשר, חונכים מנוסים, 3 רכבי ליווי, ותכנית מפורטת ומדוקדקת תרמו לכך שהאימון התנהל באופן מופתי ללא תקלות. "האימון היה מאוד מוצלח. אימון מסודר, כולן רכבו בשוליים, החשש העיקרי היה בדרך מלטרון לנחשון, וגם את זה עברנו בשלום. אני התמקדתי לקראת הסיום בסוף השיירה, עם הבנות שזו היתה הפעם הראשונה שלהן. הסברתי על הילוכים, תמכתי ועודדתי" סיכם בן עמי והוסיף: "ותודה לכל האנשים שתרמו והתנדבו, רכבי הליווי נסעו וחזרו כל הזמן ועזרו לבנות שנזקקו לכך".


אימון הכרת מסלול בלטרון – יוצאים לדרך (צילום: ססי אליאס)

קרן שפירא שהגיעה לאימון מהצפון מספרת: "היה ממש שווה לעשות את המאמץ, להניע ב- 04:30 את האוטו ולהגיע היום לאימון… אימון ראשון פתוח שאני מגיעה אליו עם כל כך הרבה בנות… האווירה היתה מדהימה! אני ממש מתרגשת ממה שהולך להיות בשבוע הבא."

שיחה עם כרמי שרביט וטיפים אחרונים לקראת המרוץ

כרמי ליווה אותנו החל מהאימון הראשון, ואף כתב את תכנית האימונים. בסיום האימון תפסתי את כרמי לשיחה קצרה.

איך אתה מסכם את האימון של אתמול?
היה אימון מצויין. כל הבנות שהכרתי מתחילת התקופה פשוט מוכנות לתחרות. הן שיפרו את הכושר שלהן בצורה מאוד משמעותית בשלושת החודשים האלו, הבינו מה זה אופניים, מה זה עבודה קבוצתית, דראפטינג, פשוט הבינו הכל. נראה ממש יפה. אני הייתי ממש מבסוט לראות את זה.

איך אתה רואה את התהליך שהנשים עברו בשלושה חודשים האלו?
בגדול הן עברו תהליך מאוד משמעותי מבחינת הבנייה של הכושר, ומבחינת ההבנה וההטמעה של מה זה אופניים. אצל רוב הבנות פשוט ראו שהן התאמנו, תהליך מאוד מסודר, ומאוד נכון.

הנחיות אחרונות לקראת התחרות?
להגיע שבוע הבא, ולהנות מהתחרות. לא משנה מה הכושר, ואם את עושה מקצה ארוך, או עממי. כל אחת יכולה לסיים את המסלול ולהנות בזכות העניין של תחרות נשים ראשונה וההפנינג ענק שמצפה לכולן. כדאי להתכונן באכילה ושתייה נכונה: יומיים קודם להקפיד לאכול פחמימות, ולשתות הרבה, על מנת למלא נוזלים בגוף. אבל סך הכל התחרות קצרה, ואין צורך בהכנות משמעותיות מאוד חשובות. ההכנה המנטלית חשובה כאן: לבוא במטרה של להנות וגם לתת בראש. מי שיכולה לשלב טקטיקה ולנצח מה טוב.

משהו נוסף שלא שאלתי?
כן, אני מקוה מאוד שכל הבנות שהיו במשך כל השלושה חודשים, וגם אלו שיגיעו לתחרות שישתלבו בקבוצה מסודרת ובמסגרת מסודרת. כך יוכלו להמשיך את התהליך של הנאה מספורט הרכיבה וילמדו עוד דברים שקשורים באופניים.

מה אתה רוצה לומר לבנות לקראת שבוע הבא?
בהצלחה!

עוד 4 ימים לסיום ההרשמה. הקדימו והרשמו, על מנת שלא תחמיצו.
לפרטים והרשמה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג