משהו טוב קורה – נשים על גלגלים

משהו טוב קורה בעולם האופניים הנשי בזמן האחרון. שלל אימונים פתוחים (ללא תשלום!) לנשים ברחבי הארץ, עם מאמנים כמו כרמי שרביט, אילן אולמן, רועי שפרון, ויקטור קטייב וגם  קרן פוטש ועמוס וולף, הכל לקראת הארוע הראשון בסדרת נשים על גלגלים שיתקיים בעוד חודש בשוהם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


משהו טוב קורה בעולם האופניים הנשי בזמן האחרון. שלל אימונים פתוחים (ללא תשלום!) לנשים ברחבי הארץ, עם מאמנים כמו כרמי שרביט, אילן אולמן, רועי שפרון, ויקטור קטייב וגם  קרן פוטש ועמוס וולף, הכל לקראת הארוע הראשון בסדרת נשים על גלגלים שיתקיים בעוד חודש בשוהם

מאת:מור שלזינגר


שבת הקרובה (26.2.2011) יתקיים אימון פתוח מיוחד להיכרות עם המסלול בשוהם. את האימון יעבירו שני בלוך מיוזמות הליגה, ובן עמי טנצר מאמן רוכבות נס ציונה, שכבר לפני שנתיים העביר אימון דומה להכרת המסלול. אם לשפוט לפי הארגון המופתי שהיה אז, והתגובות הנלהבות של המשתתפות – אין ספק שצפויה לכולנו חוויה מיוחדת (על האימון ההוא תוכלי לקרוא כאן: משהו טוב קורה – שלושה חודשים של שכרון חושים)

האמת, התלבטתי אם לבוא או לא. אמנם בתקופה האחרונה נשים על גלגלים וטריאתלון נשים תופסים כל רגע פנוי שיש לי, עם הכנות, כתבות, והרבה עבודת הכנה וארגון, אבל עדיין – שבת בבוקר? אני מודה שהיו לי תכניות אחרות לשבת הזו.

מפגש מקרי בריצת הבוקר

מפגש מקרי במהלך ריצת בוקר שגרתית חולל אצלי את התפנית. בעוד אני שקועה בלנסות להבין למה הרגליים שלי שכחו מה זה ריצה מאז האיש ברזל, פתאום מופיעה מולי פצצת אנרגיה חייכנית – שני, עם קבוצת הנשים שלה. כל התכניות שהיו  לי לריצת סולו נשכחו מייד ונזנחו בצד, כשהצטרפתי לקבוצה המקסימה הזו. השיחה קולחת, ומהר מאוד אנחנו מגיעות כמובן לשיחה על הארוע בשוהם,  ועל האימון הפתוח. "בואי, יהיה כיף" משכנעת אותי שני, והאמת, קשה לעמוד בפניה.


אני השתכנעתי

אז מה הולך להיות באימון?
ולמקרה שגם את, שקוראת עכשיו את הכתבה הזו,  מתלבטת אם להגיע, החלטתי להביא לכן את שני בלוך ואת בן עמי טנצר, שיספרו על האימון הפתוח, מה יהיה, ולמה כדאי להגיע.

למי מיועד האימון?
שני: לכל אחת שרוצה להתנסות קצת ברכיבה קבוצתית, קצת להרגיש תחרות, נעשה קצת עבודה, קצת בריחות. להרגיש איך זה לרכוב בקבוצה של נשים בלבד. וכמובן חשוב מאוד להכיר את המסלול, עם ליווי של בן עמי ושלי. כל אחת מוזמנת, כל הרמות, גם עם אופני שטח. פשוט לבוא ולהנות!

למה כדאי לי להגיע?

שני: קודם כל לפני ארוע שכזה הכרת המסלול מאוד חשובה. אני כמאמנת מאוד מקפידה על הנושא הזה עם המתאמנות שלי. לכולנו יש חוסר בטחון מסויים לפני רכיבה במקום שאינו המקום הרגיל שלנו. ולכן, כדי להגיע עם בטחון, חשוב מאוד להגיע לאימון הכרת מסלול. הכרת המסלול בעיני היא חובה.

מה יהיה באימון?
בן עמי: האימון יהיה אימון הכרת מסלול. מתוכננות להיות שלוש קטגוריות של רוכבות:
1. קטגוריה של רוכבות כביש מיומנות ברכיבה בפלוטון. הן ירכבו עם שני בלוך בראש, בקצב ששני תכתיב ויעשו שלוש הקפות.

2. קטגוריה שמיועדת לרוכבות שחוששות מרכיבה בפלוטון. ניתן יהיה לרכוב עצמאית, או בפלוטון משוחרר יותר, פחות צמוד והדוק, ללא לחץ של קצב. גם הקטגוריה הזו תעשה שלוש הקפות.

3. קטגורית מתחילות – אפשר להגיע גם עם אופני שטח, ניתן יהיה לרכוב חופשית, או עם נשים אחרות. הקטגוריה הזו תרכוב ללא לחץ זמן, ותבצע שתי הקפות (או אחת, במידה והפלוטון כבר סיים שלוש הקפות – הכוונה לסיים את האימון ביחד).

אתה יכול לתאר לנו את המסלול?
בן עמי: נערוך מספר הקפות, כל הקפה היא באורך כ-15 קילומטר, נצא ממרכז שוהם מהבריכה לכיוון היציאה הדרומית של שוהם, נפנה ימינה לכיוון נתב"ג, שוב ימינה דרך ברקת עד לצומת על כביש ראש העין-שוהם, שוב פנייה ימינה ורכיבה על הכביש הזה עד צומת בית נבלה ושם שוב ימינה. שלוש הקפות כאלו.






ומה אם תהיה לי בעיה כלשהיא באמצע ההקפה?

בן עמי: בנוסף לשני המאמנים, יצטרפו אלינו כמה מתנדבים, רוכבים מנוסים שיוכלו לעבור ולסייע במידת הצורך עם בעיה טכנית, פנצ'ר, או כל דבר שהוא. אנחנו מתארגנים עם רכבים מלווים, ומכשירי קשר לתיאום בין המאמנים והמתנדבים, כך שנוכל להגיע במהירות לכל אחת במידת הצורך.

בואי, יהיה כיף!

אז אני אהיה שם בשבת. אני מקוה שגם את, שקוראת עכשיו את הכתבה הזו ועדיין מתלבטת. אין מה להתלבט, פשוט בואי: זה בחינם, מאמנים מקצועיים, אוירה נשית תומכת, מוקדם מספיק כדי שנספיק לחזור הביתה לבילוי שבת עם המשפחה. בואי, יהיה כיף!


פרטים נוספים כאן

הודעה חשובה: במידה וירד גשם האימון ידחה לשבת הבאה (5.3.2011). כרגע האימון מתוכנן להתקיים כרגיל, תחזית מזג האויר לטובתנו. במידה ויהיה שינוי, נפרסם בשבת בבוקר הודעות בפורום נשים בספורט ובעמוד נשים על גלגלים בפייסבוק.

מור שלזינגר
נשואה, אמא לשניים. סמנכ"ל מו"פ בחברת היי-טק, בעלת תואר שני במדעי המחשב וחקר המוח. פעילה בטריאתלון נשים ובארגון ארועי ספורט נשים, מנהלת ב-פורום נשים בספורט.
אלופת הארץ בחצי איש ברזל 2009
מסיימת ישראמן 2010  "ישראמןנגב 2011"

הבלוג של מור

קישורים: אופניים, טריאתלון נשים



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג