מרתונים הורגים? הם בעיקר גורמים לחיים טובים יותר

באוניברסיטת הרווארד בדקו נתונים של 10.9 מיליון אנשים שרצו מרתון במשך עשור ומצאו שהיו רק 59 מקרים של דום לב. זה אומר שהסיכוי ללקות בו הרבה יותר גבוה במקומות אחרים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

למרות שבימינו כבר אפשר לשלב את המילים "מרתון" ו"נורמלי" במשפט אחד, עדיין להרבה מאוד אנשים יש דעות קדומות שליליות בכל מה שקשור לריצת מרתון או אפילו חצי מרתון. המחמירים אוהבים להשתמש בדוגמאות שלמרבה הצער הגיעו לכותרות הראשיות של החדשות כמו מקרי מוות של רצים במהלך ריצות מרתון בארץ.

בסופו של דבר מה שיותר מסוכן זה לשבת בבית ולא לעשות כלום | צילום: David Sedlecký

עוד כתבות בנושא 
האם יש קשר בין פעילות גופנית לדום לב? 
מרתונים יכולים להיות מסוכנים, אבל לא לרצים עצמם
מתי ציוד הספורט שלכם יכול להפוך למסוכן? 

אי אפשר להתווכח עם העובדה שהיו מקרים של מוות ואשפוזים מסיבות שונות, זה קרה בארץ ובעוד הרבה מקומות בעולם. העניין הוא שאנשים לא מבינים עד כמה המקרים האלה הם נדירים לעומת מקרים הפוכים לגמרי. בדיוק בגלל זה התפרסם לאחרונה מחקר שהתבצע במחלקה הקרדיולוגית בבית החולים האוניברסיטאי של הרווארד, שבדק נותנים של 10.9 מיליון בני אדם שהשתתפו במרתונים ברחבי העולם בין השנים 2000 ל-2010.

מבין כל האנשים האלה, נרשמו רק 59 מקרים של דום לב במהלך ריצת מרתון, שזה אומר בערך אחד ל-200 אלף אנשים. מתוך 59 המקרים, 42 אנשים מתו בעוד שהאחרים ניצלו הודות לפעולות החייאה שבוצעו מיד במקום. עורכי המחקר אומרים שהתוצאות האלו מצביעות על כך ש"במרתונים ובחצאי מרתונים הסיכוי ללקות בדום לב או למות באופן פתאומי הוא נמוך מאוד". למעשה, נטען שם שסיכוי גבוה יותר הוא ללקות בדום לב או למות באופן פתאומי מבעיית לב כתוצאה מהשמנה, לחץ דם גבוה, ובכלל חוסר פעילות ספורטיבית. הריצה, מן הסתם, תורמת באופן משמעותי לכל אחד מהסעיפים שהוזכרו כאן.

בשורה התחתונה, אי אפשר להתווכח עם המקרים המצערים, אבל תמיד אפשר להגיד שהרבה יותר אנשים מתים כי הם לא רצים מרתונים, ועד כמה שזה נשמע הזוי ולמרות שאפשר לפרש את המחקר הזה למסקנות אחרות (כמו לרוץ למרחקים פחות ארוכים) – זה עדיין נכון.





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג