מרתון הקוטב הצפוני: "לרוץ כאן זה כמו לרוץ על כוכב אחר"

לפני מספר ימים הסתיים "מרתון הקוטב הצפוני", אז אם מיציתם את תחרויות המרתון ההמוניות והקונבנציונליות אולי תרצו להשתתף במרתון הקר בעולם לצד דובי קוטב מסוקסים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לפני מספר ימים הסתיים "מרתון הקוטב הצפוני", אז אם מיציתם את תחרויות המרתון ההמוניות והקונבנציונליות אולי תרצו להשתתף במרתון הקר בעולם לצד דובי קוטב מסוקסים

מאת:אביטל הירש

אם אתם רצים מרתון ביותר מארבע שעות, ודאי תשמחו לדעת שיש תחרות מרתון שבה תוצאה כזאת נחשבת למצוינת. מדובר בתחרות בוטיק, שבה משתתפים עשרות ספורות של משתתפים בכל שנה ושאין בה הרבה מעודדים על המסלול – אם בכלל. עוד כמה פרטים קטנים: התחרות מתקיימת בקוטב הצפוני, בטמפרטורה של מינוס 30 מעלות, היא תחרות המרתון היחידה בעולם שבעצם רצים בה על מים קפואים – מימי אוקיינוס הקרח הצפוני, ואחת הסכנות לאורך המסלול היא תקיפה של דובי קוטב.

המרתון הקר בעולם


אם כל זה לא מרתיע אתכם, אולי תשקלו להיפרד מכ-12,000 יורו, דמי ההרשמה למרתון הקוטב הצפוני הבא שייערך בעוד שנה.

עוד כתבות בנושא
"מריח את הקרח ומרגיש בבית"
פרט לתנאי הסביבה הקיצוניים, מדובר בתחרות מרתון רגילה לחלוטין, הכוללת מקצים של 42.195 ק"מ ו-21.1 ק"מ לגברים, נשים וקבוצות. התחרות, שהתקיימה בסוף השבוע האחרון בפעם ה-11, הוכתרה על ידי Runner's world magazine כתחרות המרתון הקרה בעולם והיא כמובן גם המרתון הצפוני ביותר בעולם. 

בשנת 2002, ריצ'ארד דונובן מאירלנד, רץ את המרחק המלא לבדו, עשרה שבועות לאחר שרץ במרתון הקוטב הדרומי והפך למרתוניסט הראשון שרץ מרתון בשני הקטבים. דונובן הוא כיום ממארגני התחרות והוא אומר שהוא אוהב לחזור לרוץ בקוטב בכל שנה ושזה כבר הפך לדבר נורמלי בשבילו, למרות שבכל שנה החוויה שונה. "כשאני מגיע לפה אני מריח את הקרח ומרגיש בבית, אבל הנסיעה לפה והאנשים שמגיעים הם ייחודיים".

מאז, השתתפו במרתון הקוטב הצפוני כ-300 איש מ-40 מדינות. התוצאה הטובה ביותר לגברים נקבעה בשנת 2007 על ידי תומס מגווייר מאירלנד, והיא עומדת על 3:36:10. פיונה אוקס מבריטניה רצה את המרחק ב-4:53:10 בשנת 2013 וקבעה את התוצאה הטובה ביותר לנשים.


סכנה של קרח דק ודובי קוטב צילום: Thinkstock

"המרתון הקשה ביותר בחיי"
השנה השתתפו בתחרות 47 משתתפים וניצח בה האמריקאי מארק ורדיאן בזמן של 4:07:40 ש', שאמר בסיום המרוץ: "ההרגשה נהדרת. זה ללא ספק המרוץ הקשה ביותר שהשתתפתי בו מזה זמן מה, והמרתון הקשה ביותר שעשיתי בחיי". מי שהגיעה למקום השני בזמן של 4:52:45 ש', המנצחת מבין הנשים, היא אן מארי פלמרספלד מגרמניה, שאמרה: "הפנים שלי קפואות, אני בקושי מרגישה את הידיים. זה הטריד אותי מעט במשך הריצה, לא יכולתי להחליף בגדים והכל פשוט קפא סביבי, אפילו הריסים שלי קפאו. אבל אני כל כך שמחה שעשיתי את זה!". משתתפת אחרת אמרה שהיה מדהים ונשבעה ש"לא עוד".

דניס אנדרייד מארה"ב שהשתתף במרתון ב-2013 אמר: "אני פשוט מוקסם מהנוף פה. זה כמו להיות על כוכב אחר". מסלול המרתון עובר במדבר קרח בוהק, ומכיוון שמדובר באוקיינוס קפוא, חלקים ממנו דקים יותר ועלולים להישבר תחת רגליהם של המשתתפים. לא נראה שהרצים מוטרדים מסגנון הריצה שלהם או מהשאלה האם לנחות על כרית כף הרגל או על העקב, אלא מרוכזים יותר בנסיון שלא להחליק וליפול. המרתון מוזנק בחצות, באור יום מלא וכולל 12 הקפות, כשבכל פעם שעוברים ליד נקודת הזינוק אפשר להיכנס לאוהל המחומם, לשתות משהו חם, לאכול, להוריד או להוסיף שכבות לבוש.

16.4.2014

אביטל הירש

שוחה לאט, רצה בעצלתיים ורוכבת להנאתה
עורכת משנה ב-Shvoong



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג