"מעשי הלינץ' זעזעו אותי, אז החלטתי ליזום ריצה משותפת של יהודים וערבים"

יניב כתר גונדה צפה כמו כל אזרחי המדינה באנרכיה המשתוללת ברחובות והחליט לעשות מעשה ולקרוא לאחדות ספורטיבית בין יהודים וערבים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לאיוונט בפייסבוק של הריצה המשותפת

המהומות בערים המעורבות בישראל גלשו בימים האחרונים למצבים קיצוניים שהפרו את מרקם החיים של דו קיום בין יהודים וערבים. מעבר לאובדן השליטה של הרשויות האחראיות על הביטחון של אזרחי ישראל, ישנם אזרחים שחושבים שדווקא בסערת הרגשות והלהבות הבוערות, זה הזמן לשמר על הדו קיום ולהראות שאפשר וחשוב לחיות זה לצד זה. זו בדיוק היתה המחשבה של המאמן יניב כתר גונדה, שהחליט שמבחינתו נחצו כל הגבולות והגיעה העת להראות שלמרות המצב, חשוב וקריטי להציג אחדות בין יהודים וערבים דווקא בעת הזו. גונדה החליט להרים את הכפפה ופרסם הודעה בקבוצת פייסבוק שהוא מתכנן לקיים "ריצה ישראלית משותפת של ערבים ויהודים" וכך הוא ניסח זאת:

"אז אנחנו מרימים ריצה ישראלית?
ערבים ויהודים יחד? יש מאמנים ערבים בקהל?
יאללה חברה, מי כמונו יודע שבדופק 180 כולנו סובלים. אז קדימה. מי עוזר לארגן את זה?

"הטריגר מבחינתי היו מעשי הלינץ'", יניב כתר | צילום: אמיר מאירי

יניב, מה הוביל אותך לחשוב על פעילות כזו?

"הטריגר מבחינתי היו מעשי הלינץ' שנעשו באזרחי ישראל משני הצדדים. אנחנו חיים פה באותה מדינה – יהודים לצד ערבים וזה לא הגיוני המצב שמתקיים פה. זה כואב לי במיוחד כי בעבר גרתי בסמוך לערבים, אני עובד עם ערבים ואחד מחבריי הטובים הוא ערבי. הרגשתי שזו חובתי האזרחית, הישראלית והיהודית לעשות משהו וזה מה שעשיתי".

איך בפועל אתה חושב שזה יכול לעזור?
"זה יכול לעזור כי זה יראה זווית אחרת ושיש גם דרך אחרת. תמיד אומרים שצריך לקחת את עצמנו בידיים, אז אני אומר בואו ניקח את עצמנו ברגליים. אם יש דבר שהריצה מלמדת אותנו שהיא שיוויונית – גם הלב וגם הריאות סובלים במקביל אצל כולנו יהודים וערבים, אבל כאשר מסיימים את הריצה כולנו מרגישים טוב. אני לא רואה צבעים והבדלים בין דתות, כולם שווים בעייני. אני חושב שיש חשיבות להראות לעולם שהמתפרעים משני הצדדים לא הצליחו לפגוע בקהילת הספורטאים ואנחנו מאוחדים".

כיצד תארגן את המיזם מבחינת לוגיסטיקה ותדאג לכך שהריצה אכן תהיה מורכבת גם מערבים וגם מיהודים?
"מבחינה לוגיסטית אנחנו נקיים איוונט בפייסבוק עם מיקום ושעה לריצה ונזמין את כולם למפגש. המטרה היא לרוץ ביחד מתל אביב ליפו. כרגע הרעיון הוא לרוץ מבריכת גורדון בכיכר אתרים עד כיכר השעון ביפו וחזרה מרחק של כ-8 ק"מ הלוך-חזור. התקווה היא שהריצה תהיה מורכבת גם מאוכלוסייה יהודית וגם מאוכלוסייה ערבית ולהראות למדינה ולעולם שהספורט שלנו מאחד".

לאיוונט בפייסבוק של הריצה המשותפת



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג