כ-600 ישראלים וישראליות רצו במרתון וינה, עשרות גם בלונדון, מדריד והמבורג

מספר אדיר של רצות ורצים ישראלים התחרו בבירת אוסטריה, מהם כ-200 במרחק המלא. הלן וולפסון רשמה הישג נהדר עם המקום ה-21 הכללי בזמן של 2:47:56 שעות. קבלו את מיטב התוצאות מרחבי היבשת
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הישראלים כובשים את וינה | צילום: אשר גואטה

הפופולריות של מרוצי כביש ברחבי העולם, ובפרט המרתונים הגדולים, אינה חדשה. אולם נראה כי אתמול (ראשון) היה אחד הימים הפוריים ביותר לרצות ולרצים הישראלים ברחבי אירופה, עם מאות משתתפות ומשתתפים כחול-לבן בכמה מוקדים ביבשת.

המוקד הגדול ביותר לעלייה לרגל היה מרתון וינה, בו לקחו חלק במרחק המלא לפי התוצאות הרשמיות לא פחות מ-216 ישראליות וישראלים, ועוד כ-350 בחצי מרתון. קבוצות ריצה רבות, וכן קבוצות טריאתלון, הגדירו את המרוץ הזה כיעד העיקרי השנתי שלהן והנוכחות הייתה מרשימה ביותר.

במבט על התוצאות, המהירה מבין הנשים (74 נשים ישראליות רצו בווינה) הייתה הלן וולפסון, שקבעה זמן נהדר של 2:47:56 ומקום 21 כללי מכל הרצות במרתון (ו-10 בקבוצת הגיל). שירה גינצבורג הייתה שנייה מבין הישראליות (ושלישית בקבוצת הגיל) עם 3:03:27 שעות ושגית קאופמן הייתה שלישית מבין הישראליות עם 3:16.57 שעות (שביעית בקבוצת הגיל).

מציפים את מרתון וינה | צילום: גולדן טרי

מבין הגברים המהיר ביותר מבין הישראלים היה שליו בהלול, שהגיע במקום ה-46 הכללי (וה-15 בקבוצת הגיל) עם זמן של 2:38:30 שעות. זמן מהיר נוסף היה לטרקין אדגו עם 2:46:28 שעות, כשגם אסף אלקסלסי (2:47:24 שעות) נכנס לטופ 100. ראוי לציון מיוחד אריה וולק, שהגיע במקום הראשון בקבוצת הגיל 74-70, עם זמן של 3:39:30 שעות.

במרתון לונדון, אחד המייג'ורים כזכור שמקצה העלית שלו הוליד את הזמן השני בטיבו בהיסטוריה, השתתפו 35 רצות ורצים מישראל, מהם 10 נשים. המהיר מכולם היה נדב נגל (קבוצת גיל 35-18) שקבע 2:47:17 שעות. אחריו הגיע איתן גפני (קבוצות גיל 35-18), עם 2:55:49 שעות, ועידו סמיוני (קבוצת גיל 44-40) ירד משלוש שעות גם הוא עם 2:56:45 שעות. מקרב הנשים המהירה ביותר הייתה מירית רביב (קבוצת גיל 44-40) עם זמן של 3:20:17 שעות.

עוד בלונדון, כ-15 רצים השתתפו במרוץ למען עמותת "שלווה" לילדים עם מוגבלויות. מדובר בנבחרת שכבר השתתפה גם במרתון ניו יורק ושואפת להשלים את ששת המרתונים הבינלאומיים, ובכך להפוך לנבחרת הראשונה בהיסטוריה שתרוץ למען עמותה בכל ה-Six Majors. איתן גפני, שקבע את התוצאה השנייה בטיבה מבין הישראלים כאמור, הוא חלק מקבוצה זו.

הנבחרת למען עמותת שלווה בלונדון | צילום: פרטי

בנוסף, לקחו חלק עוד עשרות ואף מאות רצים ורצות ישראלים בשאר המרוצים ברחבי היבשת, ולא רק במרחק המרתון המלא, אלא גם בשאר המרחקים השונים. זה קרה גם בחצי מרתון מדריד, מרתון המבורג, מרתון ציריך ואפילו במרתון פאדובה ובאירלנד.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג