קיפטום ניצח במרתון לונדון והפך לשני בכל הזמנים, חסן ניצחה בבכורה אצל הנשים

בגיל 23 בלבד ובמרתון השני שלו בקריירה, הקנייתי הדהים עם ניצחון במרתון היוקרתי בזמן אדיר של 2:01.27 שעות, שני רק לשיאן העולם אליוד קיפצ'וגה. אצל הנשים, האלופה האולימפית ב-10,000 מטר סיפקה פיניש אדיר בהופעת הבכורה שלה במרתון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
קלווין קיפטום | צילום: טוויטר

עם אחד משדות הרצות והרצים האיכותיים בהיסטוריה, נערך היום (ראשון) מרתון לונדון, אחד המרוצים הטובים בעולם ומששת המייג'ורים של עולם המרתון. מי שניצחה במרתון הנשים הייתה סיפאן חסן ההולנדית, בהופעת הבכורה שלה במרתון, האלופה האולימפית ב-10,000 מטר ו-5,000 מטר בטוקיו סיפקה פיניש אדיר ובכורה חלומית. אצל הגברים, היה זה קלווין קיפטום הקנייתי בן ה-23, שניצח בזמן אדיר של 2:01:27 שעות והפך למרתוניסט השני בטיבו בכל הזמנים אחרי אליוד קיפצ'וגה ולשיאן המסלול החדש.

מהלך המרוץ – נשים
כבר מעט אחרי הפתיחה נרשמה הדרמה הראשונה, כאשר שיאנית העולם בריגיד קוסגיי פרשה מהריצה. קוסגיי סיפרה כבר במסיבת העיתונאים שלפני המרוץ כי היא פצועה מעט בשריר הירך האחורי והנמיכה ציפיות, אולם האכזבה הייתה גדולה. בחצי הדרך תשע רצות תפסו את ההובלה עם זמן של 1:08:29 שעות, כשכל הבכירות פרט לקוסגיי בדבוקה המובילה.

אחרי חצי המרחק, היה נראה שסיפאן חסן מאבדת קצת גובה והדבוקה מעט ברחה לה, אולם ההולנדית הצליחה לחזור לקצב ולהדביק את המובילות. לקראת הסיום, הדבוקה הצטמצמה לחמש – האלופה האולימפית פרס ג'פצ'ירצ'יר, האלופה המכהנת יאלמזרף יהולאו, שיילה צ'פקרוי, אלמו מגרטו וכמובן חסן. הכל התכנס לספרינט האחרון לסיום, ובספרינט הזה היתרון של רצת המסלול המנוסה היה בולט.

חסן נשארה עם המובילות ופשוט חיכתה לרגע המתאים כדי לנצל את המהירות האבסולוטית שלה והראתה למתחרות את הגב בסיום. היא קבעה 2:18:33 שעות והקדימה בארבע שניות את אלמו מגרטו האתיופית. ג'פצ'ירצ'יר, שניצחה בכל מרתון בו השתתפה עד היום, הסתפקה במקום השלישי, חמש שניות אחרי המנצחת.

מהלך המרוץ – גברים
מופע יחיד של קלווין קיפטום מהזינוק עד הסיום. בחצי הדרך עוד הייתה דבוקה של תשעה בזמן של 1:01:41 שעות, כשאפילו קנניסה בקלה הוותיק בין המובילים, אולם בקלה דעך מעט לאחר מכן, ואחרי 30 ק"מ הגיעה הפריצה הגדולה. קיפטום ברח קדימה בלי להביט לאחור, אחרי 35 ק"מ הפער שלו היה של 28 שניות מג'ופרי קמוורוור ודקה מטמיראת טולה.

אך זה לא הספיק לקנייתי. הוא רצה להתקרב כמה שאפשר לשיא העולם של קיפצ'וגה, וכלל לא היה רחוק ממנו. אחרי 40 ק"מ הפער שלו היה כבר 1:50 דקות על המקום השני ו-2:46 דקות מהשלישי ובסיום השעון הראה זמן אדיר – 2:01:27 שעות, 2:58 דקות לפני קימוורוור ו-3:34 דקות מטולה. קיפטום עלה למקום השני בכל הזמנים אחרי קיפצ'וגה ושיא העולם שלו 2:01:09 שעות, וברגע הוכתר כיורש של הגדול מכולם. קיפטום בן 23 בלבד ורק לפני ארבעה חודשים קבע 2:01:53 במרתון הבכורה שלו בוולנסיה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג