מסע הקסם לחצי מרתון בודפשט || טור אישי

שבועיים אחרי שנערכה שם אליפות העולם באתלטיקה, זינקה חבורת ישראלים לחצי המרתון היפהפה בבירה ההונגרית. דובי מילר חזר עם שלל חוויות ומשתף: התגובות שקיבל מהסביבה, ההכנות בחום והמסעדות הכשרות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
הישראלים בחצי מרתון בודפשט | צילום: פרטי

לפני מספר חודשים הציע פיני גולן, מאמן קבוצת "לרוץ עם פיני", לי ולחבריי מוטי שיף ואריאל שושן, להצטרף אליהם לחצי מרתון בווינה בחודש אפריל. כחובבי ריצה שהשתתפו בחצאי מרתון בתל אביב, ירושלים וטבריה החלטנו להיענות להצעה ולנסות לרוץ בחו"ל. היו לא מעטים שהרימו גבה וטענו כי לטוס על מנת לרוץ זה נשמע הזוי, ואם כבר נוסעים לחו"ל אז סעו לטייל… ועוד כל מיני טענות שרק הגבירו לנו את החשק.

לכתבות נוספות בנושא:
בטריטוריה אסורה ועל הגשר הארוך בעולם: הונג קונג משיקה חצי מרתון מהפנט
מביש: כ-11,000 רצים נפסלו במרתון מקסיקו סיטי בגלל רמאות
סיכום אישי ממרתון פטרה: "חוויה קשוחה, חמה, אבל עוצמתית ומרהיבה"

וינה הייתה מקסימה עם מרוץ מושקע בו רצי המרתון וחצי המרתון יוצאים ביחד לדרך. אבל לא על וינה רציתי לכתוב לכם, אלא על בודפשט המיוחדת ועל מרוץ חצי המרתון שנטלנו בו חלק ממש לפני כמה ימים.

סרטון: שירן בן יונתן

המרוץ נקבע ל-10 בספטמבר, תאריך "בעייתי" משהו המחייב אימון בחודשי הקיץ הלוהטים בארץ. לא ארחיב על אימונים אלה, רק אומר שריצה ב-6 בבוקר בנמל ת"א ב-25 מעלות עם 81 אחוזי לחות הכינה אותנו "לא רע" לגל החום שקיבל את פנינו בבירה ההונגרית.

התחלנו להתארגן.. צירפנו את דב שוורץ מקבוצת MOVE וחיים כהן מקבוצתו של פיני גולן, אשר רצו אתנו בווינה, ובנוסף הצטרפו אלינו יניב בן יונתן אף הוא מהקבוצה של פינין וחבר נוסף, יוסי ברכיה.

בודפשט קיבלה אותנו בחמימות, תרתי משמע. עיר תוססת ומלאת חיים אשר סבלה כאמור מגל חום לא אופייני, שהלחיץ אותנו לקראת החום הצפוי ביום המרוץ.

הישראלים בחצי מרתון בודפשט | צילום: פרטי

גם לשומרי המסורת שביננו, בודפשט, כמו וינה, הייתה נוחה ונהנינו ממסעדות כשרות כמו "כרמל" הוותיקה ו"אשיז'" הישראלית שנפתחה לפני חמישה חודשים. שתי מסעדות אלה וכן בית הקפה "תל אביב" סמוכות לבית הכנסת הגדול והמרשים, וכן ליד בית חב"ד אשר אירח אותנו לתפילות וארוחות שבת באווירת ערב ראש השנה. אי אפשר שלא לציין את הקיורטוש והגולש ההונגרים כמנות הדגל של המקומיים (כן, יש גם בכשר).

המרוץ נקבע לשעה 8 בבוקר, שעה מאוחרת לכל הדעות לצאת ל-21.1 ק"מ. כ-12,000 רצים השתתפו במרוץ כאשר בתוכם כמה עשרות ישראלים . 1,500 "משוגעים" לקחו חלק בריצת ה- 10 ק"מ שהחלה בשעה 12 בצהריים.

דובי מילר חוצה את קו הסיום בחצי מרתון בודפשט | צילום: מוטי שיף

בתחילת ריצת חצי המרתון נמדדו 21 מעלות ואחרוני הרצים סיימו כאשר מד החום התקרב ל-30 מעלות!!! המסלול היה לאורך הדנובה המקסימה עד לאי מרגיט ובחזרה. ארגון מופתי, מספר רב של מוקדי שתיה וריענון היו לאורך המסלול ו-3 ק"מ של צל שהיו באי מרגיט הקלו עלינו את הריצה. על אף החום, סיימו חברי הקבוצה את המרוץ בשלום, ואף נקבעו שיאים אישים חדשים, כאשר ראשון מבין הקבוצה מגיע חיים כהן ב-1:40 שעות ומיד לאחריו מוטי שיף. מנצחי המרוץ היו שלישייה קנייתית כאשר הבכיר בהם חצה את קו הסיום ב- 1:04:57 דק'.

חצי המרתון בבודפשט השאיר לנו טעם של עוד ואין לי ספק שהוא אינו האחרון.. נתראה ביעד הבא!



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • לודמילה הגיב:

    אלופים! כל הכבוד!

  • יהודה הגיב:

    כחבר בקבוצת "לרוץ עם פיני" המאמר מציג רק אחוז קטן מאוד מפיני גולן. איש מדהים עם סיפור מדהים. מצליח לקחת אנשים שלא רצים מטר אחד ומביא אותם להשגים שגם בעצמם לא מאמינים. או כמו שפיני אומר " אנימאמין ןאתם רצים"

  • דרור דבש הגיב:

    האם יש חברות או מאמנים שמארגנים חבילות לחצאי מרצון בחול? אשמח לפרטים, תודה.

    1. דובי מילר הגיב:

      יש כמובן את איסתא ותלמה ספורט אבל ממליץ להתארגן עצמאית. יותר מאתגר בהרבה פחות כסף

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג