מסביב לעולם ב-80 יום…על אופניים

אפילו הסופר ז'ול ורן לא היה יכול לדמיין זאת. ספורטאי הסבולת הבריטי מרק בומונט מתכוון "להגדיר מחדש את הגבולות של הגוף האנושי", וזה אומר במלים אחרות לרכוב 385 ק"מ כל יום, במשך 80 ימים ולהקיף את העולם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרק בומונט רוכב סבולת בריטי
מרק בומונט רוכב סבולת בריטי

ב-1872 הסופר הצרפתי ז'ול ורן פנטז על הקפה של כדור הארץ ב-80 יום בזכות פלאי הטכנולוגיה של אותם ימים, אבל כנראה שגם הוא לא תיאר לעצמו שמישהו ירצה לעשות את זה על אופניים. הפנטזיה הזו שייכת לספורטאי הסבולת הבריטי מרק בומונט, שלמעשה כבר הקיף את העולם על אופניים אבל בפרק זמן ארוך יותר משמעותית.

מרק ביומונט רוכב סבולת בריטי

איפה בדיוק הוא ידווש? פרטים בפנים. מארק בומונט | צילום: Mark Beaumont

כמובן שבפנטזיה הזאת צריך להשתמש ב"פלאי הטכנולוגיה" כדי לחצות את הימים, אבל בסופו של דבר הכוונה היא להתחיל בנקודה מסוימת על כדור הארץ (במקרה הזה פריז) ולחזור אליה אחרי דיווש של לא פחות מ-28,800 קילומטרים, או אם תרצו כ-385 קילומטרים ביום, כל יום, במשך 80 ימים. ליתר דיוק 75 ימים, כי שלושה ימים יוקדשו לטיסות וחוץ מזה בומונט השאיר יומיים "ספייר" לכל מקרה שהוא.

עוד כתבות בנושא

שלומי קוט רכב 1,100 ק"מ באירופה עם קאט אוף של 48 שעות 
לא חסרים "משוגעים": האיש שעשה 50 "אירונמנים" ב-50 ימים 
מה גרם לגיא כהן לשחות 70 קילומטרים ב-24 שעות? 

בשנת 2008 בומונט כבר הקיף את העולם על אופניים, אבל זה לקח לו קצת פחות מ-195 ימים. 7 שנים לאחר מכן, ניו זילנדי בשם אנדרו ניקולסון שבר את השיא שלו והעמיד אותו על 123 ימים, אבל אין ספק שהמטרה החדשה של בומונט הרבה יותר יומרנית בלשון המעטה.

בומונט הודיע ביום ראשון האחרון שייצא לניסיון הקפת העולם בחודש יולי הקרוב, ובינתיים הוא כבר יצא ל"הקפת אימון" סביב האי הבריטי, שזה אומר רכיבה של 5,600 קילומטרים בקצב שבו הוא מתכנן לרכוב סביב העולם. על האתגר אליו ייצא בקיץ הקרוב אמר בומונט: "זה משהו שאני חולם עליו כבר שנים, וזו תהיה הפסגה של שני עשורים של רכיבה שהתחילו בגיל 12 אז חציתי את סקוטלנד ברכיבה. אני אשמח אם במסע הזה אוכל לגרום לאנשים להאמין שהם יכולים לעשות כל מיני דברים, במיוחד לצעירים שאולי ישאלו את עצמם 'מה יהיו 80 הימים שלי?'".

בומונט הוא ללא ספק ספורטאי סבולת יוצא דופן, ופרט להישג שלו ברכיבה סביב העולם ב-2008, הוא ניסה 4 שנים לאחר מכן לחצות את האוקיאנוס האטלנטי בחתירה בסירה יחד עם קבוצה, אלא שהניסיון הזה נכשל לאחר 27 ימים. "מאז הפסקתי לכמה שנים עם ספורט הסבולת ועסקתי בתיעוד דוקומנטרי של ספורטאים אחרים, אבל למען האמת יש לי עסק לא גמור", אומר בומונט ומוסיף: "היה לי קשה להתסכל מהצד על ספורטאים אחרים שבוחנים את הגבולות שלהם, אני רוצה להגדיר מחדש את הגבולות של הגוף האנושי בכך שאהפוך את מה שנראה בלתי אפשרי, לאפשרי".

המסע שלו יתחיל ב-2 ביולי בפריז, משם הוא ירכוב לבייג'ינג שבסין דרך פולין, ליטא, רוסיה ומונגוליה. מסין הוא יטוס לפרת' שבמערב אוסטרליה, משם ירכוב לבריסביין שנמצאת בחוף המזרחי. הוא ימשיך במטוס לאינברקרגיל שנמצאת בקצה הדרומי של ניו זילנד וירכב משם לאוקלנד שנמצאת בצפון המדינה. משם הוא יטוס לאלסקה, וימשיך ברכיבה מהעיר אנקורג' תוך כדי שהוא חוצה את כל צפון אמריקה עד לעיר הליפקס שנמצאת בחוף המזרחי של קנדה. לאחר מכן יטוס משם לליסבון, וירכב את החלק מאחרון מפורטוגל לצרפת. בסך הכל הוא מתכנן לדווש 16 שעות ביממה, ומן הסתם לישון, לאכול ולטפל בעצמו בשעות הנותרות.

מרק ביומונט רוכב סבולת בריטי

16 שעות דיווש ביממה, ו-8 שעות לכל השאר | צילום: Mark Beaumont

בומונט התייחס לפן הפיזיולוגי של המסע הזה ואמר: "אני הולך אל הלא נודע. מעולם לא רכבתי יותר מ-320 קילומטרים יום אחרי יום במשך כל כך הרבה זמן. מבחינה מנטלית אני אצטרך לגייס את כל הכוחות שצברתי במשך 20 שנים, ואני מתאמן כבר שנתיים עבור המטרה הזאת בלבד.

אם בעבר בומונט התרגל לצאת למסעות מטורפים לבד, הרי שהפעם ילווה אותו צוות תמיכה שידאג לכל הצרכים שלו, וזה אומר שהוא גם לא יצטרך לסחוב ציוד כבד על האופניים. בנוסף להישג האישי, המטרה של המסע הזה תהיה גיוס כספים לעמותה שנקראת "אורקידסטודיו" שעוסקת בבנייה חדשנית במדינות עולם שלישי.

אגב, קצת לפני מסיבת העיתונאים בה הודיע בומונט על האתגר שלו הוא התבשר על מותו של רוכב סבולת בריטי אחר בשם מייק הול, שנדרס לפני מספר ימים תוך כדי אתגר רכיבה של 5,500 קילומטרים באוסטרליה. הוא היה בן 35 במותו. אין ספק שבומונט והצוות שלו יצטרכו ללמוד גם מהמקרה המצער של הול, איך לנסות ולצלוח את האתגר גם בצורה הבטוחה ביותר.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג