מי הם צמחי המרפא שיסייעו לכם לטפל בדלקות באופן טבעי?

ספורטאים רבים סובלים לא פעם מפציעות ודלקות שעלולות להשבית אותם לזמן ממושך משגרת האימונים. בואו להכיר את הצמחים שיסייעו לכם באופן טבעי לטפל בדלקות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אנחנו אוהבים לעשות ספורט, חלקנו אפילו מגדירים עצמנו כמכורים לדבר, אבל האם עצרתם רגע לחשוב על גופכם? כיצד הוא בנוי ואיך תוכלו לעזור ולחזק אותו עוד יותר, לא רק את השרירים, אלא גם את מערכת החיסון והיכולת של הגוף להתאושש ולטפל בדלקות בדרכים טבעיות?

רצה מגיעה לקו הסיום

גיד שנקרע אינו נרפא מעצמו | צילום: pixabay

כדי שנוכל להבין טוב יותר את צרכי גופנו, חשוב קודם כל שנכיר אותו:
1. גופו של אדם בוגר בנוי מ-206 עצמות.

2.המפרק אשר מאפשר לנו את יכולת התנועה, הינו אזור חיבור בין שתי עצמות או יותר ועמיד ללחצים ומאמצים מכניים.

3.רצועות הן אלו המחברות בין עצמות ומפרקים.

4.בגופנו קיימים יותר מ-600 שרירים הבנויים כסיבים מוארכים בעלי יכולת כיווץ והרפייה.

5. גידים הינם רקמת חיבור סיבית המחברת בדרך כלל שריר ועצם. הגידים מורכבים בעיקר מסיבי קולגן ועמידים במאמצי מתיחה המופעלים עליהם בזמן תיווך בין הכוח שמופעל מהשרירים המתכווצים לבין העצמות. ברקמת גיד קיימים מעט כלי דם ולכן יכולת ההתחדשות שלה מועטה. לכן, גיד שנקרע אינו נרפא מעצמו.

רגישות לפציעות עולה עם הגיל
כמות האנשים המגלים מדי שבוע את קסמה של הפעילות הגופנית, בין אם זו ריצה, רכיבה על אופניים או שחייה, עולה בקצב מסחרר וכיום, אם תצאו לפארקים תפגשו עשרות רצים ומדוושים. שיעור בני ה-40 ומעלה שעוסקים בפעילות גופנית הולך ועולה עם השנים. בגילאים אלו חלה ירידה של 30% במסת השריר ובגמישותו ועלייה במסת השומן. שינויים אלו מובילים לירידה בחילוף החומרים ועלייה בסיכון ללקות במחלות כגון יתר לחץ דם, מחלות לב שונות, סוכרת וכדומה וישנה ירידה ביכולת לבצע תנועות בטווח מלא.

טיפול בנקע בקרסול

דלקת יכולה לגרום לכאב ואף השבתה | צילום: pixabay

חשוב לזכור שככל שאנו מתבגרים, גופנו הופך רגיש יותר לפציעות כמו דלקות וכאבים במערכת השלד והשריר. דלקת יכולה לגרום לכאב ואף השבתה מפעילות גופנית. דלקת הינה תגובה טבעית של הגוף ומטרתה לעודד תהליכי "תיקון" וריפוי של המקום המודלק. בזמן דלקת, גופנו מגייס אליו את עזרתה של מערכת החיסון, מופרשים חומרים מתווכי דלקת אשר מובילים לתסמינים שונים.

נפצעתי, מה עושים?
לרוב, בשלב זה שבו אתם חשים כאב, נפיחות ומפסידים ימי אימון, כדאי ללכת לרופא לבדוק את המקום שנפגע. ישנן תרופות שאינן סטרואידיות ונראות לנו "תמימות" או בטוחות לשימוש אך חשוב לדעת שהן עלולות להיות מסוכנות לבריאותכם. אותן אולי ימליצו לכם ליטול.

חשוב לזכור מספר עובדות בנגע לתרופות Nsaid's שאינן סטרואידים:

בשנים האחרונות, הזהיר ארגון הבריאות האמריקאי מפני נטילת משככי כאב ודלקת שאינן Nsaid's סטרואידים. תרופות מסוג זה עלולות להגביר באופן משמעותי את הסיכון להתקפי לב ולשבץ. קיים חשש לנזק כבדי. הן מעלות את הסיכון להיווצרות של פקקת ורידים ותסחיף ריאתי, עלולות להגביר את לחץ הדם. בשימוש בתרופות אלו לטווח קצר, הוא עלול לגרום לגירוי של רירית הקיבה ולהפרעות בעיכול. שימוש לטווח ארוך, במיוחד אם מדובר במינונים גבוהים, עלול לגרום לכיבי קיבה ואף לדימום מהקיבה. לכן, מומלץ לצמצם עד כמה שניתן את השימוש בתרופות מסוג זה ולבדוק את החלופות הטבעיות המוצעות כיום בשוק.

כורכום

כבר שנים רבות הכורכום נמצא תחת מחקרים

מי הם הצמחים המסייעים לטיפול בדלקת?
כורכום
כבר שנים רבות הכורכום נמצא תחת מחקרים ונמצא כי הכורכומין, החומר הפעיל שנמצא בכורכום, מסייע למגוון גדול מאוד של מצבי כאב ודלקת. מחקרים קלינים העלו כי כורכומין מסייע ב-43% פחות כאב בהשוואה לפלצבו. כורכומין מסייע בתופעות של כאבי שרירים מאוחרים DOMS, הנפוצים לאחר פעילות גופנית ובעיקר בקרב אנשים שאינם מורגלים לכך.

חשוב לדעת כי זמינותם הביולוגית של כורכומינואידים הינה דלה ביותר ולכן, שילובם עם פלפל שחור הינה שיטה מסורתית ובטוחה להגברת הזמינות הביולוגית.

אפלפין Aflapin – בוסווליה
שרף עץ הלבונה. הוא מוכר לנו מבשמים שהיו נפוצים בתקופת המקרא ונמצא בשימוש ברפואה ההודית המסורתית, האיורוודה כצמח המטפל בדלקות מפרקים. אפלפין עשירה בחומרים פעילים דוגמת חומצות בוסוויליות המשרות הפחתת דלקת וכאב.

שורש ג'ינג'ר
הג'ינג'ר מוכר מאוד מהמטבח האסייתי ונמצא בשימוש הרפואה הסינית המסורתית כבר אלפי שנים. השימושים העיקריים שלו הם לבעיות במערכת העיכול, חיזוק מערכת החיסון, טיפול בדלקות מפרקים ודלקות במערכת העיכול.

דובדבן
דובדבנים הם לא רק פרי מתוק וטעים הם גם מסייעים לטיפול במגוון רחב של מחלות. הדובדבנים עשירים בפוליפנולים וויטמין C ובעלי תכונות נוגדות דלקת ונוגדות חמצון. הדובדבנים מכילים גם סיבים תזונתיים אנתוציאנינים שמסייעים לגוף במצבי דלקת.

הרפגופיטום (ציפורני השטן)
הרפגופיטם בשימוש פנימי, משמש למצבי דלקת מפרקים, טיפול בכאבי שרירים.

ברומלין
הברומלין הינו אנזים המצוי בפרי ובגבעולים של האננס, Ananascomosus. הברומלין מסייע בריפוי וטיפול בדלקות שונות בעזרת מנגנונים שונים.

במצבים של פציעות ודלקות כדאי להשתמש בתכשיר המכיל שילוב של אחד או יותר מהרכיבים שצוינו.
השילוב בין המרכיבים הוא אפקטיבי יותר כתוצאה מפעילות סינרגטית.
כורכום לבדו והא טוב אך בשילוב עם רכיבים נוספים השפעתו תהיה מהירה יותר וטובה יותר



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג