מירושלים עד וינה: זוכרים ומנציחים את אור אשכר ז"ל

שמו של הטריאתלט ואיש הברזל שנרצח בפיגוע בתל אביב לפני כחודש הונצח במשחה מיוחד שארגנה האגודה בה שחה הפועל ירושלים במעמד אחיו, וכן בריצה מיוחדת של ישראלים במסגרת מרתון וינה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
אדם אשכר עם שחייני הפועל ירושלים בטקס לזכרו | צילום: הפועל ירושלים שחייה

רק לפני קצת יותר מחודש הלך לעולמו אור אשכר, הטריאתלט ואיש הברזל, שנרצח בפיגוע בתל אביב. בשבוע הזה, בו חל יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, שמו הונצח בשני אירועי ספורט, כיאה לחייו שהיו ספורטיביים במיוחד.

באגודת השחייה הפועל ירושלים, בה גדל ושחה אור כנער, ערכו אירוע "שוחים לזכרם", לזכר שחייני עבר שנפלו בעת מילוי תפקידם ולזכר נפגעי פעולות האיבה. שחייני קבוצות האגודה בכל הגילים עמדו דקת דומיה ולאחר מכן שחו 750 מ', 100 מטרים לכל שנה בה קיימת מדינת ישראל. כל קבוצה הקדישה את המשחה שלה לזכר נופל. ומי שכיבד בנוכחותו והשתתף באירוע היה אחיו של אור, אדם אשכר.

שוחים לזכרם | צילום: הפועל ירושלים שחייה

גם בווינה הראו הרצות והרצים הישראלים במרתון המקומי כי הם לא שוכחים את אור ז"ל. כמה עשרות ישראלים, שהגיעו לבירת אוסטריה כדי להשתתף במרתון, יצאו לרחובות העיר לפני יום הזיכרון, כשהם חובשים כובע עליו מופיע הכיתוב "זוכרים את אור אשכר ז"ל".

המאמן שליו ברוש סיפר: "לפני שלושה שבועות גילינו שאור אשכר מופיע ברשימת המשתתפים של מרתון בוסטון חשבנו לעשות מחווה לאור משהו שיכבד את זכרו, למזלנו הקונסולית אספה את הערכה שלו והביאה אותה לקו הסיום. שמחתי שמישהו הרים את הכפפה ודאג לכבד אותו ברגע הזה. לפני מספר ימים גרמין יצאה ביוזמה יפה והזמינה את קהילת הרצים לבוא לאסוף כובע ולרוץ איתו ביום הזיכרון מכיוון שמרתון וינה מתרחש יום לפני יום הזיכרון, אספתי כובעים לכל חברים הקבוצה ועשינו ריצה משותפת ברחובות וינה עם הכובעים לזכרו".

רצים לזכרו של אור אשכר בווינה | צילום: שליו ברוש

כזכור, בתחרות הטריאתלון TRI כנרת שנערכה לפני שבועיים מקצה חצי איש הברזל, המקצה בו התמחה אור, הוקדש לזכרו, כאשר לפני תחילת התחרות נערך טקס לזכרו, בהשתתפות אחיו אייל והמשתתפים והצופים עמדו דקת דומיה לפני הזינוק.

אור היה מוכר היטב בקהילת טריאתלון המרחקים הארוכים בישראל. רק באוקטובר האחרון הוא השתתף באליפות העולם באיש ברזל בהוואי לאחר שהשיג את הסלוט הנחשק, יש לו גם זמן שיא של 9:52:27 שעות במרחק איש ברזל מאיירונמן טאלין, 2:43:38 שעות ממרתון ולנסיה, ועוד שלל תחרויות מכל העולם. הוא השתתף מספר פעמים במקצה לחצי איש הברזל בישראמן וב-2020 אף הגיע במקום הרביעי בקטגוריית הגיל שלו במקצה זה, וכן כמי שהתחיל את דרכו בתור שחייה, היה משתתף דרך קבע בתחרויות ליגת המים הפתוחים של שוונג, ובפרט בפורט2פורט בתל אביב.

לאחר פטירתו, החליטה משפחתו של אור ז"ל לתרום את איבריו והם הושתלו בחמישה אנשים והצילו את חייהם: לבו הושתל בגבר בן 65, הכבד שלו בגבר בן 75, אונת הכבד שלו בתינוק בן שנה, כליה אחת הושתלה בבת 52 וכליה נוספת בבן 59.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג