מיזם הריצה הכי ורוד: אלפי נשים שמתמודדות עם סרטן השד רצות ביחד

אם אתם רצים, קרוב לוודאי שכבר נתקלתם ברשתות החברתיות בנשים וגם גברים שמקדישים את הקילומטרים שלהם לסרטן השד וגם לובשים ורוד. אז מי ומה עומדים מאחורי זה ולמה גם לכם כדאי?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
משתתפות במיזם גמאני רצה

מיזם "גמאני רצה" נולד רק לפני פחות משנה בזכות יוזמתו של עמרי פדהצור, מאמן ריצה שזיהה את החיבור המופלא בין ריצה להחלמה מסרטן השד. הוא הקים קבוצת ריצה מקומית לנשים חולות ומחלימות בעיר מגוריו נס ציונה והחל באימוני הקבוצה במגרש החניה המקומי.

החודש מקיפים את כדור הארץ | צילום: שירלי רוזנס – צילום אחר

עוד כתבות בנושא 
כך פעילות גופנית מפחיתה תופעות לוואי של הקרנות אצל נשים עם סרטן שד
האם לפעילות גופנית יש השפעה על תפקוד קוגניטיבי אצל חולות סרטן שד?
פעילות גופנית תורמת להפחתת תופעות הלוואי מטיפולים לסרטן

לקבוצה הגיעו בהתחלה כ-30 נשים, אך להפתעתו ההיענות היתה כה רבה והחלו להגיע נשים מערים שכנות כמו רחובות, ראשון לציון, באר יעקב וחולון. הנהירה לעבר קבוצת הריצה שקמה לה בנס ציונה, קבוצה שמיועדת לנשים המתמודדות עם סרטן שד בכל שלב של מחלה וטיפול, קבוצה ללא עלות שהוקמה מתוך רצון לעשות טוב ולתרום לטובת האוכלוסייה, ללא מטרת רווח כספי – הלכה ותפסה תאוצה. אז למה שלא תהיינה קבוצות נוספות בכל הארץ המיועדות לאותו קהל?

כיום, בשיתוף עם קהילת הפייסבוק "גמאני – גם אני חליתי בסרטן השד" שבה חברות למעלה מ-5,600 נשים המתמודדות עם המחלה, וביחד עם מאמני הריצה המוכרים בארץ שנרתמו ליוזמה מתוך רצון לתרום ולתת, צמח לו הפרויקט הארצי המדהים הזה. כיום חברות וחברים במיזם "גמאני רצה" למעלה מ-1,000 רצות ומעל ל-60 מאמני ריצה וכושר הפרוסים מנהריה וקצרין בצפון ועד הנגב. כולם מאמנים בהתנדבות מלאה, ללא רווח כספי, מעניקים את הידע המקצועי שלהם בשילוב עם אהבתם לספורט בכלל ולריצה בפרט לטובת המחלימות.

למה פעילות גופנית ומה הקשר לסרטן השד?

מחקרים מראים באופן גורף כי לפעילות גופנית יש השפעה נוגדת סרטן. יש ביכולתה להשפיע על השלבים המוקדמים של היווצרות הגידול, היא משפיעה על תפקוד מערכת החיסון ודרך זה ההשפעה היא על דיכוי הגידול. מחקרים מראים גם כי פעילות גופנית על בסיס קבוע ושמירה על משקל גוף תקין מקטינים באופן משמעותי את הסיכוי לחלות בסרטן שד.

אחד הצדדים המשמעותיים שמדברים עליהם כיום ושמאמני קבוצות "גמאני רצה" רואים אותם "שחור על גבי לבן" אצל המתאמנות הוא שפעילות גופנית ממתנת בצורה דרמטית את התופעות לוואי מהן סובלות המטופלות, בין אם זה בעקבות הגידול עצמו או בעקבות הטיפולים. לאורח חיים פעיל יש חד משמעית השפעה מועילה כנגד הסרטן.

אחד הדברים המשמעותיים ביותר דרכם משתקפת חשיבותה הרבה של פעילות גופנית בנושא של סרטן שד הוא עניין השיקום, מה שמכונה Pre-habilitation. שיקום באמצעות פעילות גופנית בשלב הקריטי מאוד. מצאו שהחל מנקודת הזמן שבה האישה מאובחנת ועד לנקודה שבה מתחילים לטפל בה – זהו פרק זמן משמעותי שאם מוסיפים בו פרוטוקול של פעילות גופנית, ניתן להשיג יעילות טובה יותר של הטיפול וכן העלאה משמעותית של הישרדות והחלמה. ניתן לדמות את העיקרון לבניין שמחזקים את היסודות שלו לפני רעידת אדמה, וזאת על מנת שהבניין יישאר יציב וניתן יהיה לשקמו ביתר קלות.

אני חוקרת PhD, מאמנת ריצה מוסמכת למרחקים ארוכים, חיה, נושמת, חולמת ריצה. רוצה ושמחה להוביל את הצד המחקרי של "גמאני רצה" ומרגישה זכות להיות חלק מן המיזם. אני חובשת שני כובעים: המדענית הראשית, תפקידי להביא את מיטב הידע המחקרי והעדכני שקיים כיום בנוגע לתרומה הרבה שיש לפעילות גופנית על מהלך המחלה, על ההחלמה ממנה ובכלל איך פעילות גופנית עוזרת בהפחתה משמעותית של תופעות לוואי בגין הטיפולים.

בעברי תואר שני ושלישי מאוניברסיטת תל אביב שם חקרתי מנגנוני גדילה של תאי סרטן שד בתרבית. התמחיתי במודלים של שורות תאי סרטן שד ותאים משתית ("תאי אב") של מח העצם. למדתי על הקשרים שישנם בין תאי סרטן שד לבין הסביבה שלהם והזיקה שלהם ליצור גרורות למח העצמות. בהשתלמותי בתקופת הפוסט-דוקטורט ב-NIH במדינת מרילנד שבארה"ב התמחיתי בתחום הממאירויות ההמטולוגיות. כיום אני עוסקת באבחון ממאירויות המטולוגיות בחולים חדשים ובמעקב אחר מטופלים.

בכובע השני שלי, כמאמנת ריצה ועם ניסיון בריצות למרחקים ארוכים, אני מאמנת את קבוצת הנשים המדהימה של "גמאני רצה" ברחובות. המתאמנות מדווחות על שיפור בכאבים, על שינה טובה יותר ממה שהיתה, תחושת הערך העצמי והמסוגלות השתפרה בצורה ניכרת.

החודש תראו הרבה ורוד ברשתות החברתיות | צילום: אלבום פרטי

מוי קסמן הוא מאמן של קבוצת "גמאני רצה" אור יהודה מאז חודש יוני, קבוצה בת 23 נשים. מוי מספר כי המתאמנות שלו מדווחות על הפחתה משמעותית בכאבים מאז שהחלו לרוץ ולכן הן משתמשות פחות במשככי כאבים וקנביס רפואי. הן מרגישות הרבה יותר אנרגטיות במהלך היום וישנות יותר טוב. מעבר לכך מצב רוחן ותחושת הערך העצמי שלהן שנפגעה מאוד מתאוששת, הן מרגישות שהן מסוגלות להילחם ולנצח.

חודש אוקטובר מצוין בכל העולם כחודש הגברת המודעות לסרטן השד. שמנו לעצמנו כמטרה לצבוע את הרשתות החברתיות בורוד וזאת בכדי להעלות למודעות הציבורית כמה חשוב הגילוי המוקדם. גילוי מוקדם של מחלה בשלביה המוקדמים מעלה באופן ניכר את סיכויי המתמודדת להחלים ממנו.

אנחנו פונים אל ציבור הרצים והרצות היקר לתרום את ריצת הפנאי שלהם החודש לטובת בריאותן וניצחונן של הנשים אשר מתמודדות ומחלימות מסרטן השד. בין כה וכה אתם רצים? תעלו לרשת החברתית תמונה, רצוי ללבוש חולצה ורודה, או כובע או באף ורוד, גם נעליים ורודות תתקבלנה, ולתייג אותנו.

#מקיפים_את_כדור_הארץ_בריצה
#גמאני_רצה
יחד נגיע למטרה המשותפת – לצבור במהלך חודש אוקטובר 40,075 ק"מ ולהקיף את כדור הארץ בריצה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג