מיוחד לפסח: 10 המכות שכל רץ מכיר

חייהם של הרצים והרצות רצופים ב"מכות" איתן הם נאלצים להתמודד לאורך כל השנה. לכבוד החג, זה הזמן לרכז אותן ביד חזקה ובזרוע נטויה: מחוסר החשק וההשוואות לאחרים, עד הג'לים ו...השירותים. חג שמח לכולם!
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מכות שכל רץ מכיר | צילום: kinkate, Pixabay

כולנו למדנו על מכות מצרים בימי בית הספר העליזים אבל ככל שהלכנו והתבגרנו, והתעמקנו בספורט הזה שנקרא ריצה למרחקים ארוכים, הבנו שמצפות לנו מכות מסוג אחר במהלך האימונים שלנו כאנשים בוגרים. אז חשבנו וגיבשנו עבורכם את 10 המכות שאנחנו, הרצים והרצות, נאלצים להתמודד איתן ולא רק בפסח:

1. מכת חוסר החשק לקום בבוקר לאימון – קורה לכולנו והדרך הכי טובה להתמודד עם המכה הזו היא פשוט לשחרר. לא בא לכם לקום? כנראה שהגוף מאותת לכם שהגיע הזמן לנוח, ולא יקרה כלום אם תפספסו אימון אחד במסגרת של תכנית אימונים שלמה.

2. מכת כאבי השרירים – מכה קשה שתוקפת רבים וטובים, מתחילים ומתקדמים. כאבי שרירים יכולים לנבוע מכמה סיבות כמו עומס שמנוהל לא נכון, תזונה לא מדויקת, עייפות ועוד. השרירים כואבים? בחרו טוב יותר את התזונה שלכם או שפשוט תורידו הילוך לכמה ימים.

גם למשה רבנו היו כאבי שרירים? צילום: Shuttterstock

3. מכת הרצים שנפרסים על פני כל השביל – אתם בקצב גבוה, השעון מראה עוד כמה ק"מ לפחות עד לסיום, ופתאום מפנים את המבט קדימה ורואים קבוצה של רצים שתופסת לכם את כל השביל ולא מותירה לכם ברירה: להתנגש בהם חזיתית, לברוח לצדדים או לעצור ולהשתחל בין החרכים.

4. מכת אזור הנוחות – הרבה רצים ורצות עוצרים לרגע את תוכנית האימונים שלהם ושואלים את עצמם 'האם התקדמתי?'. ברוב המקרים התשובה תהיה 'כן', אבל יהיו גם אותם אנשים שלא יבינו למה הם לא הופכים מהירים יותר ובעלי סיבולת גבוהה יותר. כאן השאלה היא עד כמה הם מאתגרים את עצמם כי בואו נודה על האמת, לרובנו נוח להישאר איפה שנוח לנו.

5. מכת הג'לים באימונים הארוכים – לרובנו מגיע הרגע הזה שאי אפשר להכניס עוד ג'ל לפה כי אנחנו שניה לפני הקאה, וחייבים לטעום מרקם אחר. אז בדיוק בשביל הרגע הזה קיימים חטיפים במרקמים שונים כמו סוכריות, משקאות איזוטוניים וים של מוצרים שירגיעו ולו במעט את מערכת העיכול שלכם.

לפעמים עדיף כבר מן | צילום: Shutterstock

6. מכת ההשוואות לאחרים – לא משנה באיזה שלב אנחנו נמצאים בקריירת הריצה שלנו, תמיד יגיע הרגע שבו נשווה את עצמנו ביחס לאחרים ופה גם תהיה הטעות שלנו. ההצלחה שלנו נמדדת ביחס לכל אימון בנפרד ובנקודת מבט אחורה על התקופה שבה התחלנו, על החודש האחרון, על השנה האחרונה. ככל שתראו התקדמות מנקודה לנקודה תרוויחו, בלי קשר למה שאחרים משיגים.

7. מכת עיגול המרחק על השעון בחנייה – חברים וחברות, לא חובה לעגל את המרחק על השעון. אם באימון נתון הגעתם למרחק מסוים, אז זה המרחק שהייתם אמורים לרוץ. עיגול של המרחק על המטר לא יעשה אתכם טובים יותר או מהירים יותר, רק אהובים יותר באינסטגרם ובסטראבה בזכות כל הלייקים שתקבלו.

8. מכת המהירות – וזה מוביל אותנו למכה הבאה שמבהירה: אתם לא חייבים לסיים כל אימון על הגחון ולהרגיש שנגמר לכם האוויר, כדי שחברים שלכם יוכלו להגיד לכם 'וואי, איזה מהר רצתם'. השיפור שלכם יגיע דווקא באימונים הקלים, שאם תתמידו בהם כמו שצריך אז כבר תראו איך תוכלו באמת לרוץ מהר יותר באימונים הקשוחים.

40 ק"מ במדבר? | צילום: Shutterstock

9. מכת ההתמכרות וחוסר האיזון – מי שנופל לריצה למרחקים ארוכים, ולספורט סיבולת בכלל, הופך לרוב למכור. כולנו יודעים את זה. אבל הסוד הוא לשלב, לאזן את שאר מרכיבי החיים ולא להפריז באימונים יתר על המידה. בסופו של דבר ספורטאי עם רווחה נפשית יהיה ספורטאי עם רווחה פיזית טובה הרבה יותר.

10. מכת השירותים באמצע החיים – טוב, על זה אין צורך להרחיב. פשוט דאגו להתאמן במקום שבו אתם יודעים עד כמה השירותים זמינים עבורכם למקרה חירום.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג