מחקר: תרגיל פלאנק ואימון איזומטרי עשוי לאזן את לחץ הדם שלכם

על פי מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה, אימון שכזה עשוי לספק מספר יתרונות והיבטים בריאותיים חיוביים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לקריאת המחקר המלא

אימונים איזומטריים ותנוחות סטטיות הפכו עם הזמן אצל חלק מהמתאמנים מילה נרדפת ל"סבל ועינוי". בתאוריה כל הספורטאים חייבים לבצע אותם, בעיקר על מנת לחזק את השריר, אולם בפועל רובם מעדיפים להימנע מהם. מחקר חדש שהתפרסם לאחרונה כאמור שופך מעט אור על הנושא ויכול להפוך (בין היתר) את תרגיל הפלאנק הסטטי למועדף ביותר.

המחקר הנוכחי, סותר למעשה מחקר קודם שבו התגלה כי אימונים איזומטריים שכוללים בין היתר את תרגילי הפלאנק המוכר, הצידי ותנוחות סטטיות אחרות לא מספקים היבטים בריאותיים, מכייון שלחץ הדם עולה במהלך התרגילים המדוברים נוטה לעלות בזמן התנוחה – דבר שלחלוטין לא מומלץ בעיקר לאנשים הסובלים מלחץ דם גבוה.

הסיבה להשערה הזו, אגב, נעוצה בעובדה שבתרגילים האיזומטריים אמנם מופעל לחץ וכוח על השריר, אולם הוא נשאר בצורה סטטית ללא תזוזה ומשתמש במשקל הגוף כהתנגדות, בניגוד לאימונים אחרים כגון שכיבות סמיכה, סקוואטים וכו׳, בהם השרירים מתקצרים ומתארכים בהתאם לסוג הפעילות.

צילום: shutterstock

העובדה המפתיעה היא שהמחקר שכלל את שני המינים, הוריד ואיזן את לחץ הדם שלהם – בדיוק כמו תרופות. מנתונים שהובאו על ידי אנשי מקצוע עולה שהמתאמנים נוטים להזניח ולא לחזק את השרירים הרדומים הפועלים בעת הריצה/רכיבה כגון שרירי הבטן, שרירי הטרפז הנמצאים בגב העליון, שרירי המעוין הנמצאים בגב ומחברים בין עצמות השכם לעמוד השדרה ועוד. על פי דבריו, דווקא האימונים האיזומטריים והתנוחות הסטטיות מחזקים את השרירים המדוברים מכיוון שהגוף מגיב לגירויים תוך כדי תנועה, בהנחה ומופעל עליהם משקל הגוף בתנוחות הסטטיות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • שי שכטר הגיב:

    אפשר לקבל קישור ביבליוגרפי למחר המדובר?

  • אבי בנין הגיב:

    מי שמעוניין המחקר כאן: https://www.nature.com/articles/s41440-021-00720-3#Ack1

  • אלון הגיב:

    לאנשים עם חלקי שומן בעורקים, בזמן פלאנק הגוף במצב מתיחה
    והפלאנק גורם לשחרור חלקי שומן מהעורקים שבסופו של דבר גורמים להתקפי לב
    לצערי אני כותב על כך מניסיון – כך שאם אתם מרגישים לא טוב, קוצר נשימה, שיעול של קוצר נשימה תבדקו את עצמכם מהר מאוד.
    לאחר ששוחחתי עם כמה קרדיולוגים הם סיפרו לי שהרבה מאוד אנשים מגיעים אליהם עם בעיות כאלו

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג