מחקר || שני שליש מהמתים מהקורונה בניו יורק סבלו מהשמנת יתר

על פי המחקר שפורסם השבוע ניתן להסיק שחיים פעילים וספורטיביים המתקיימים באופן סדיר, הם חלק מארגז הכלים המניעתי כנגד וירוס הקורונה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לקריאת המחקר כפי שפורסם במקור

מחקר מעניין שפורסם ב-JAMA בשבוע שעבר מציג נתונים מעניינים מזווית שונה ומעוררת מחשבה. עד כה התרגלנו לקשור את המקרים הקשים והמוות בקוביד 19 לגיל, כאשר גרפים כמו הגרף המצורף למטה מראים בבירור כי התמותה מקורונה מתחילה לטפס בגיל 50 ומזנקת בגילאי 70 עד ל-25% ויותר בקשישים בני 80+. המחקר שהתפרסם ב-JAMA ניתח את הגיליונות הרפואיים של החולים בכדי ללמוד מעט יותר על הרקע שלהם.

התמותה מקורונה מתחילה לטפס בגיל 50 ומזנקת בגילאי 70

במחקר נכללו 5,700 חולים שאושפזו, עם גיל חציוני של 63 שנים, החל מתינוקות ועד גיל 107, שאושפזו בין ה-1.3 ועד ה-4.4 ב-12 בתי חולים שונים. המחקר מצא ש-94% מכלל המאושפזים סבלו ממצבים בריאותיים מוקדמים או "מחלות רקע", ול-88% היו שני מצבים כאלו או יותר, כאשר שלושת המצבים הנפוצים ביותר היו יתר לחץ דם (56.6%), השמנת יתר (41.7%) וסוכרת (33.8%). מה שמעלה את החשד שמצבים בריאותיים קיימים הם גורם עיקרי להשלכות הבריאותיות הקשות של קוביד 19. המחקר מצא גם כי שני שליש מתוך החולים לא סבלו מחום, אך עדיין היו חולים מספיק שהיה צורך לאשפז אותם.

מתוך חולים אלו, 1,151 חוברו למכונות הנשמה, 831 היו עדיין מונשמים בסיום המחקר, 282 מתו ו-38 שוחררו. אף לא חולה אחד מתחת לגיל 20 מת, וגברים מתו יותר מנשים. 45 חולים אושפזו מחדש אחרי ששוחררו מבית החולים ושהו בממוצע 3 ימים בבית. למרות המגבלות הרבות של מחקר זה, אשר נובעות בחלקן מהמשך הקצר שלו מול משך המחלה הארוך, החוקרים סבורים שהוא יכול לסייע ללמוד עוד על מאפייני המחלה ואיפיון החולים.

מחלות הרקע השונות של המאושפזים

אנו יודעים כי גיל וריבוי מצבים בריאותיים שונים נמצאים בקשר הדוק זה לזה, ולכן תוצאות אלו מעלות את השאלה מה התרומה היחסית לחומרת המחלה של הגיל ומה זו של המצבים הבריאותיים. יתר על כן, אנו גם יודעים על התכונות המגינות של פעילות גופנית והיכולת שלה להפחית תמותה מסוכרת, מחלות קרדיווסקולריות וסרטן וכמובן על התפקיד החשוב שלה בשמירה על משקל תקין. ולכן עולה האפשרות שפעילות גופנית סדירה, בקרב כלל האוכלוסייה, אך במיוחד בגילאים מבוגרים, עשויה לספק הגנה מסוימת בפני השלבים המאוחרים והקשים של הקורונה. מעבר לכך, הן מעלות את החשש שהאיסור הראשוני וההגבלות לאחר מכן שהוטלו על פעילות גופנית, לא רק שלא תרמו לעצירת התפשטות המגיפה, אלא נושאות סכנה לא רק לבריאות הכללית כפי שאנו כבר יודעים, אלא גם ספציפית בהקשר של קוביד 19.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אני רק שאלה הגיב:

    חסרים נתונים:
    1- מה שיעור האנשים בארה״ב עם השמנת יתר, מכלל האוכלוסיה?
    2- מה שיעור בעלי השמנת יתר במחקר זה, אשר החלימו?
    3- האם ייתכן שהתשובה לשאלות 1+2 היא שני שליש? ואז, יוצא שאין כל השפעה של השמנת יתר על התמותה?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג