מחקר || כמה שעות תצטרכו להקדיש לפעילות גופנית על מנת למנוע מקרים של סרטן?

הוכח כי פעילות גופנית מונעת מספר מסוים של סוגי סרטן ויש לקיים מלבד אורח חיים פעיל, גם שמירה על תזונה עשירה במזונות אנטי-דלקתיים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

לקריאת המחקר המלא

כשזה מגיע למניעת סרטן, הרגלי חיים עושים הבדל עצום ופעילות גופנית היא חלק עיקרי מזה, כך על פי מחקר חדש בכתב העת: Medicine & Science in Sports & Exercise. על פי המחקר, חוקרים בחנו נתונים ברחבי ארה"ב על שכיחות סרטן ופעילות גופנית בקרב בני 30 ומעלה, ומהממצאים נמצא קשר חזק בין עשיית פעילות גופנית לבין ירידה של מקרים של מחלת הסרטן. ממצאים אלו היו נכונים בעיקר בסוגי הסרטן הקשורים למעי הגס, השד, הקיבה, הכליות, שלפוחית ​​השתן והוושט.

כמו כן צוין כי ניתן למנוע יותר מ-46 אלף מקרי סרטן בארה"ב מדי שנה, במידה ואנשים יבצעו פעילות גופנית בעצימות בינונית לפחות של 5 שעות בשבוע. עוד נכתב כי בהתייחס לכל מקרי הסרטן בקרב מבוגרים בין השנים 2013 ל-2016, כ-3 אחוזים היו מיוחסים לחוסר פעילות גופנית. שכיחות זו היתה גבוהה יותר בקרב נשים מאשר בגברים, הוסיפו חוקרים.

 גם הגנטיקה והסביבה משפיעים 

יחד עם זאת, פעילות גופנית לבדה אינה מספיקה ולא תמנע את הסיכון לסרטן וזאת משום שישנם גורמים רבים שנכנסים למשוואה זו, כולל גנטיקה, חשיפה סביבתית, השמנת יתר, דלקות כרוניות, עישון ושימוש באלכוהול, גיל, תזונה והורמונים. עם זאת, הוכח בעבר כי פעילות גופנית מטפלת בחלק מאותם גורמים, כגון השמנת יתר ודלקות. לגבי דלקות, פעילות גופנית אינטנסיבית יותר יכולה למעשה להגביר את הדלקת בטווח הקצר, אך מחקרים מצביעים על כך שהיא מורידה את הרמה הכוללת, ומחקר אחד אף ציין כי אפילו 20 דקות של פעילות גופנית יכולה להפסיק את אותה דלקת.

"דלקת מתמשכת מכניסה את כל הגוף שלך לסטרס, כולל הפחתת תגובת המערכת החיסונית שלך, פגיעה בדי.אנ.איי שלך והשפעה על בריאות המעיים שלך", מסכם ד"ר ויליאם לי, מחבר הספר Eat to Beat Disease: The New Science of How Your Body Can Heal Itself. "כל אלה יכולים לתרום להתפתחות סרטן, כמו גם להעלות את הסיכון לסוכרת מסוג 2 ולמצבים כרוניים אחרים, במיוחד אם זה קורה כשברקע יש עלייה במשקל. בניית שרירים באמצעות ריצה, אימוני כוח, תרגילי סבולת או רכיבה על אופניים, יכולה להיות מועילה להפחתת אותן דלקות, במיוחד אם תאמצו תזונה עשירה במזונות אנטי-דלקתיים, כמו פירות וירקות.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג