מועדון קיאקים טרה סנטה

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מאת:עומר זינגר-מדריך במועדון



לאחר תקופה ארוכה של זיהום, חוגגים המוני חותרים את תום הריחוק שנגזר עליהם מהים.
יום העצמאות, 09:00 בבוקר, חוף אכדיה בהרצליה מתחיל להראות כמו כפר אסקימוסי… בזה אחר זה גולשים אל החוף קיאקים צרים וארוכים ונאספים יחדיו למשט הקיאקים הימיים הראשון בארץ.
לאחר הרשמות וחימום נעמדו בקו הזינוק 70 קיאקים מסוגים שונים בשלל צבעי הקשת ובהם חותרים וחותרות מנוסים וטריים כאחד, צעירים ומבוגרים, כאלו שהתאמנו על מנת לנצח וכאלו שבאו לשם הריגוש שבאירוע שכזה שבו בפעם הראשונה ניתן לאמור בבירור (כפי שאמר יונתן יסעור- סגן ראש עיריית הרצליה אשר הזניק את המשט) "יש ספורט שכזה בארץ והוא רק הולך ומתפתח אני מאמין שבשנה הבאה נראה משט כפול בגודלו אצלנו בהרצליה"
עם הורדת הדגל, זינקו החותרים צפונה לקול תרועות הקהל, צופרי האוויר ומהמנגינה הכל כך מתאימה של "הוואי חמש אפס"

הים היה חלק הפעם, כך שהחותרים יכלו לגמוע את המרחק בקצב טוב, למן ההתחלה תפס הקיאק הזוגי הבריטי TRITON ממועדון "טרה סנטה קיאקים ימיים" את ההובלה, זהו קיאק זוגי הבנוי לחותרים מנוסים, הוא צר וארוך ושני חותרים חזקים כמו אדם ויואב אשר עבדו בתאום מושלם יכלו לשמור על ההובלה לאורך כל הדרך.
( זה המקום גם לתת להם קרדיט על ההופעה החיצונית: הם טרחו לרכוש בגדים זהים וצבעוניים)
המקצה האתגרי חתר 5 ק"מ צפונה והקיף אנייה טבועה צפונית לחוף סדני עלי וחזר 5 ק"מ לנקודת הזינוק, לאחר שעה סיימו אדם ויואב ומיד אחריהם הגיע ראשון בקיאק בודד בקטגוריה של גברים עד גיל 40- אביב לאופר ממועדון "טרה סנטה קיאקים ימיים" בזמן מרשים ביותר של שעה ו ארבע דקות. לא פחות מרשים ממנו הגיע אבי גלנטי במקום הראשון בקטגוריה של גברים 40 +. 2 דקות בלבד אחרי אביב וגם הוא ממועדון טרה סנטה.
בקטגורית הנשים ניצחה רותם רון מטרה סנטה ובמקצה של 3 ק"מ סמי אדרי מטרה סנטה.
בכל המקומות הראשונים הללו חתרו הקיאקיסטים בקיאק ימי בריטי מסוג GREENLANDER PRO של NDK זהו העתק פיברגלס של קיאק אסקימוסי אמיתי מגרינלנד מה שאומר שהם ידעו מה שהם עושים האסקימוסים הללו כבר לפני 1000 שנים !!!
בהמשך נערכה תחרות בגלגולים אסקימוסים (טכניקת הצלה עצמאית שבה החותר מתהפך ועולה שוב בעזרת הגוף והמשוט) ובה זכה רמי גיל שייצג את חוג הקיאקים של עמותת "אתגרים" אשר קיבלה גם את גביע ההוקרה הקבוצתי על השתתפות (עמותת אתגרים עוסקת בפעילויות ספורט לנכים)
לאחר טקס חלוקת הפרסים נשפכה הבירה, המנגל עבד, המוסיקה ניגנה ורבים בקהל הרחב אשר נכבשו בקסמו של הספורט ניסו את כוחם בחתירה.

במשט הראשון הובילו הקיאקים הבריטים וחותרי מועדון "טרה סנטה קיאקים ימיים" כעת לא נשאר אלא לחכות לתחרות השנייה בשנה הבאה.
לסיכום: ספורט מרהיב , מתאים לכל גיל וידידותי לסביבה.

ספורט הקיאקים בעולם מפותח מאד בארצות הצפוניות,נורווגיה ,שוודיה,אנגליה וכמובן ארה"ב. האסקימואים היו הראשונים שבנו קיאקים מעורות כלבי ים ויצאו לצוד בעזרתם.
היום משתמשים בקיאקים כספורט לשעות הפנאי, לתחרויות וטיול וממשיכים להשתמש בטכניקות חתירה אותם פיתחו האסקימוסים.

היתרון הבולט בחתירה בישראל הוא מזג האוויר המאפשר חתירה בקיאק במשך כל השנה ( טמ' הים בחורף יורדת רק ל-17 מעלות) וגם חופים חוליים המאפשרים נחיתה רכה. הים התיכון לאורך חופי ישראל מאפשר חתירה רגועה ופסטורלית ולעיתים חתירה אתגרית בים רוגש.

כמו בכל ספורט גם כאן קיימים סוגים שונים של קיאקים והפופולריים ביותר בארץ הם: קיאקים אולימפיים (קלגנוב ושו"ת) גלשבים (SIT ON TOP) קיאקי נהרות וגלים (קצרים עשויים מפלסטיק) וקיאקים ימיים צרים וארוכים העשויים מסיבי זכוכית או פלסטיק.

קיאקים ימיים הם גם דרך נפלאה לטייל, כל ציוד הטיול: אוכל, בגדים, שק שינה וכו' נכנס בתאים האטומים למים שבקיאק אשר בעזרתו אפשר לחתור בין קרחונים ולפגוש לוויתנים באלסקה, או בין שוניות אלמוגים בסיני, צוקים של מאות מטרים בנורווגיה, מטברנה לטברנה באיים היווניים או להתמודד עם זרמי גאות בווילס.

לאחרונה תפס ספורט זה תאוצה, רבים נטשו את מכוני הספורט לטובת אוויר הים, הרציניים עוברים קורס קיאקים ומצטרפים למועדון או רוכשים קיאק פרטי.
מועדונים חדשים נפתחו וגם "אתגרים" העמותה לספורט אתגרי לנכים פתחה חוג לקיאקים.

חוץ מאהבת הים קשה למצוא מכנה משותף בין חותרי הקיאקים, נשים וגברים, צעירים ומבוגרים בעלי מקצועות שונים ומגוונים.

משט הקיאקים הראשון בהרצליה

חתירה בקיאקים ימיים הנה ספורט ידידותי לסביבה המתאים לכל אוהבי המרחבים הפתוחים, אוויר מלוח ותחושה של אחדות עם הטבע.
הים אינו אגם ויש להכיר מספר גורמים כמו מזג אוויר, זרמים, רוחות וגלים לפני שמתחילים לחתור.
לא כל חתירה בקיאקים ימיים נערכת בתנאים של ים פסטורלי. אצל חלק מהחותרים מהות החתירה היא התמודדות עם תנאי ים מאתגרים.
משט קיאקים ימיים הוא אתגר המשלב טכניקה, חוסן נפשי, טקטיקה ומאפשר לחותרים בכל הגילאים והיכולת לקחת חלק וליהנות.

במשט שתי קטגוריות: עממי – 3 ק"מ ואתגרי – 10 ק"מ. כולם מוזנקים יחדיו וחותרים צפונה עד למצוף סימון שם מסתובבים בחזרה ומסיימים בנקודת ההתחלה.

המסלול האתגרי עובר על פני מסגד סידני עלי והנמל העתיק של העיר אפולוניה וליד הספינה הטרופה מסתובבים בחזרה.

* התמונות צולמו ע"י טל זוהר ובאדיבותו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג