מה שמים בוויז: 9 מסלולים קסומים לרוץ בהם בישראל

קבלו תשעה מסלולי ריצה מצפון עד דרום שתוכלו לשלב בריצת סוף השבוע שלכם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
איפה תרצו לרוץ? | צילום: עידן בנרם, באדיבות אסיקס

יש כמה שאלות שאיתן מתמודדים רצים ורצות בבואם לבחור את המקום שבו ירוצו את ריצת סוף השבוע שלהם: האם המסלול מציע נקודות מים לשתייה? מה מזג האוויר בנקודת היציאה? כמה זמן אורכת הנסיעה מביתם ובעיקר מה המרחקים שאפשר לרוץ?

יש אינספור מסלולי ריצה ברחבי המדינה, טובים יותר או טובים פחות ובסוף אתם אלו שתקבעו האם אהבתם את המסלול בו רצתם ואם תשובו אליו בעתיד. בכתבה הבאה נביא לכם מבחר מסלולים מהצפון, המרכז והדרום שאפשר להגיע אליהם בקלות וכנראה שמעתם עליהם לפחות פעם אחת במהלך הקריירה הספורטיבית שלכם. קדימה! יצאנו לדרך…

מסלולי ריצה בצפון הארץ

1. יער עופר

האזור של יער עופר ממוקם במורדות הדרומיים של רכס הכרמל, והוא מציע שבילים נוחים וכמה אפשרויות למסלולים. נקודת היציאה ממוקמת בחניון סמוך למגדל תצפית האש קק"ל, כשישנה אפשרות לצאת למסלולים למרחקים שונים ובטיפוס בגבהים משתנים ממתחם ים כרמל.

מה שמים בוויז: כותבים באפליקציית ווייז "מרכז מירב", כשממש לפני שער הכניסה שלו פונים שמאלה ועולים במעלה ההר עד שמגיעים לחניה מסודרת.

2. מסלול המדרגות בחיפה

חיפה היא עיר רב-גונית והמסלול הזה מדגיש עד כמה. נקודת היציאה היא במרכז הכרמל, הסיום הוא במושבה הגרמנית, והוא עובר ב-1,000 מדרגות לאורך השכונות השונות של העיר. המסלול אינו מונגש ואם תרצו להאריך אותו אפשר לחברו עם ריצה בטבע סביב, או להמשיך בתוך העיר עצמה.

3. שביל פרס בקריית ביאליק

השביל, המכונה גם טיילת נחל הגדורה, נחשב למקום אהוב על תושבי האזור שמושך אליו רצים, רוכבים וגם מטיילים. המסלול מציע טבע, מקומות לישיבה, אוויר צח ומסלול של כארבעה ק"מ שצפוי בעתיד להיות ארוך יותר ולהגיע גם לשמונה.

חפשו מסלולי ריצה הקרובים לנקודות שתייה | צילום: עידן בנרם, באדיבות אסיקס

מסלולי ריצה במרכז הארץ

1. פארק קנדה

הפארק, הממוקם בסמוך לצומת לטרון, מאפשר הגעה נוחה כמעט מכל אזור. פשוט הקלידו באפליקציית ווייז את צמד המלים "פארק קנדה", ותגיעו למקום שממנו אפשר לצאת לטיול, לפיקניק ולריצות שטח במגוון של מסלולים ואורכים שאפשר לחבר גם עם הרי ירושלים מה שמאפשר צבירה של מרחק. המסלולים נוחים לרוב, עוברים בסינגלים ובשבילים רחבים ומציעים כמה אטרקציות מעניינות.

2. הפארק האקולוגי בהוד השרון

מדובר בפארק האגם האקולוגי הגדול בישראל, אותו מקיף שביל הולכי רגל ואופניים באורך של כ-700 מטרים. הבאים לפארק יכולים ליהנות מצפיה בציפורים הנודדות לאזור, ממדשאות לפריסה אחרי הריצה, מחנייה וגם מהאפשרות לרוץ לפסגה של תל הוד השרון ששימש עד אמצע שנות התשעים כמזבלה העירונית. עבור אלה המעוניינים לגמוע יותר מרחק, אפשר להאריך את הריצה בשטחים ובכבישים סביב הפארק.

3. יער חורשים

ממוקם בסמוך לקיבוץ חורשים ומספק עליות טכניות לצד שבילים אפשריים לריצה, וגם כאלה שפחות. אפשר לצאת למסלולים של 10 ק"מ, ואפשר גם יותר, אם תרצו להמשיך למשל לכיוון ראש העין. היער מציע שבילים רבים וגם חנייה מסודרת, ואפשרות לנוח עם החברים ולהתרענן אחרי הריצה.

מסלולי ריצה בדרום הארץ

1. יער המלאכים

ממוקם כארבעה ק"מ מזרחית לקרית גת ומציע חניונים מוסדרים, מגדל תצפית במרכזו בגובה של למעלה מ-200 מטרים מעל פני הים ומגוון של מסלולים באורכים שונים בין העצים וגם מחוצה ליער אל עבר היישובים סביב.

2. נחל אמציהו

מעט צפונית מהיישוב עידן בערבה התיכונה, קרוב יותר דווקא לים המלח, ממוקם המסלול של נחל אמציהו. כדאי לפנות לכיוון הצד המזרחי של כביש 90 ולהתחיל שם את הריצה לאורך כ-17 ק"מ, וגם לסיים אותה על אותו הכביש במפגש עם נחל אביה. אם ברשותכם שני רכבים, תוכלו למקם אחד בנקודת היציאה ואחד בסופה ולא לדאוג בנוגע לשאלה איך תחזרו. ואם תרצו להאריך את הדרך, תוכלו לצאת ממש מהיישוב עידן או מנקודה מערבית יותר.

3. פארק תמנע

הפארק, הממוקם בלב הערבה הדרומית, מציע מסלולי טיול וריצה שעוברים דרך אתרים ארכיאולוגיים ונוף ייחודי. ישנם סינגלים שמתחילים דרך האגם במקום ועוברים בוואדיות ובקניונים של הפארק, ומסלולים מנקודה לנקודה שאפשר לעבור ביניהן על כביש סלול ונוח המחבר בין כולן.


 

הכתבה בשיתוף אסיקס

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג