מהסביבה התומכת עד האמונה העצמית: רועי זוארץ עם 5 טיפים על מוטיבציה

טריאתלט נבחרת ישראל ואלוף חצי המרחק בישראמן 2022 משתף מה עוזר לו לשמור על מוטיבציה גבוהה גם ברגעים הקשים בדרך לצ'אלנג' ישראמן 2024. איך עוברים את המשברים הקטנים בדרך ליעד
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רועי זוארץ ביציאה מהשחייה | צילום: צלמי שוונג

אז צ'אלנג' ישראמן מתקרב בצעדי ענק, ולכל מי שמתאמן ומתאמנת לתחרות, בין אם זה למקצה הקצר או הארוך, תקופת העומסים בשיאה. הנפחים בפיק, מזג האוויר לא תמיד לטובתנו וכל הטוב שמתלווה לזה.

לכתבות נוספות בנושא:
אחרי שאחותו גאיה נרצחה ב-7.10, עידו שואב ממנה השראה בדרך לצ'אלנג' ישראמן
רועי זוארץ מסביר: מה מיוחד בצ'אלנג' ישראמן והטיפים שלו למסלול
האזינו לפודקאסט: בין אופטיקה לאיש ברזל

בתקופה כזאת יכולות להופיע גם נקודות משבר במוטיבציה – למה לנו לקום לפנות בוקר ולצאת להתאמן כשאנחנו יכולים להמשיך ולהתענג על עוד כמה שעות שינה? למה לנו לדחוף את עצמנו לקצה? מאיפה בכלל הרצון הזה מגיע? או במילים יותר פשוטות – מה מניע אותנו?

רועי זוארץ בישראמן | צילום: צלמי שוונג

אז אני לא יכול לדבר בשם כל הספורטאים אבל בהחלט יכול לדבר בשם עצמי. מוטיבציה היא עניין לא פתור, לפעמים יש אותה, לפעמים פחות, לפעמים היא מגיעה ברגעים הכי לא צפויים, אבל היא תמיד שם באוויר. בתור ספורטאי עלית, ששליטה במוטיבציה זה חלק מהיום יום שלי – החלטתי לתת כמה טיפים שעוזרים לי להמשיך ולעשות את מה שאני אוהב – גם בימים שהם יותר קשים מנטלית:

1. סביבה תומכת: מוטיבציה לא מתבססת רק על הספורטאי עצמו, חשוב שתהיה לכם סביבה תומכת, בן או בת זוג שנותנים את הפירגון והמילה הטובה, מאמן/ת שמאמינים בכם ודוחפים אתכם קדימה – דווקא ברגעים הפחות טובים. אחרי אימון טוב, כל הכוכבים מסתדרים בשורה, אחרי אימון פחות מוצלח, חשוב להבין שזה לא סוף העולם, זה עוד חלק במסע הזה שנקרא התמדה, ודווקא מכל האימונים הפחות מוצלחים שהיו לי למדתי והשתפרתי הכי הרבה.

2. גיוון באימונים: ספורטאי המרחק הארוך יודעים שאימוני נפח יכולים להיות מייגעים ולפעמים הזמן 'לא עובר'. חשוב להקפיד על גיוון גם באימונים כאלו – מסלולים חדשים, שינויי קצב, הזמינו את ילדכם ללוות אתכם באופניים, או קבעו עם חבר או חברה לאימון נפח משותף. אני משתדל אחת לשבוע לגוון את מסלולי הרכיבה והריצה שאני עושה ואפילו את חוף הים שאני שוחה בו, מזמין את אשתי ל'דייטים' של ריצה כשהיא רוכבת לצדי ומצרף את וואט, הכלב שלי, לריצות.

רועי זוארץ עם הכלב וואט | צילום: אביטל ליברמן

3. להעלות את היום שהיה על הכתב: לסכם אימונים זה דבר חשוב, מועיל ואפקטיבי ביותר בלמידה על איך התבצע האימון. האם יכולתי לעשות אותו יותר טוב? האם עמדתי בקצבים? והאם היו דברים שהפריעו לי. אחרי אימונים מוצלחים, וגם אחרי כאלה שפחות, אני מסכם בכתב, כותב זמנים ותוצאות ובודק איך אני יכול לשפר את עצמי לקראת האימון הבא. לרוב גם אשלח למאמן שלי את הסיכום והתחושות לקבלת חוות דעת נוספת.

4. מטרות קטנות: אם אתם מתכוונים להתחרות בצ'אלנג' ישראמן הקרוב, כנראה שהגדרתם לעצמכם זמן יעד כללי. הרבה פעמים הצלחה של מטרות קטנות יעזרו בהעלאת המוטיבציה וייתנו לכם דרייב להמשיך ולהתקדם. אז גם אם שיפרתם זמן ב-100 מטר שחייה, שיפרתם בעוד כמה אחוזים את ה-FTP על האופניים, קחו את זה בתור ניצחון קטן בדרך אל היעד. אחת לשלושה שבועות אני מקפיד לבצע שיחת מטרות יחד עם המאמן – לנתח ביצועים ולבדוק איפה אפשר להשתפר וכיצד לדייק את האימונים.

רועי זוארץ בישראמן | צילום: צלמי שוונג

5. הטיפ הכי חשוב- אמונה עצמית: להאמין במה שאתם עושים ולדעת שאתם מסוגלים, כי ברגע הזה – ברגע המחשבה – מתחילה להתבשל המציאות החדשה שאתם יוצרים לעצמכם, שבסופה תגשימו את היעד. היעד יכול להיות קרוב או רחוק, בר השגה בעוד חודש או בעוד שנה, אבל חשוב שהיעד הזה יישב בתת מודע שלנו ושכל הדרכים יובילו אותנו אליו. מה שמסיט אותנו מהדרך – פשוט להזיז אותו מהמסלול, ומה שעושה לכם טוב – לאמץ בכל הכוח. ומעל כל זה – תאמינו שאתם מסוגלים, תחלמו בגדול ותקיפו את עצמכם באנשים שרוצים בהצלחתכם.

זה הזמן לבשר שבתקופה הקרובה אצא בבלוג כאן בשוונג, ואספר לכם על איך זה להיות ספורטאי מקצוען במדינת ישראל. על ההצלחות, האכזבות, התוכניות לעתיד וכמובן כל הטלטלות שבדרך. אני מקווה שמנקודת המבט שלי אוכל לחדש לכם מידע, לתת ערך מוסף ולקרב אתכם עוד אל הענף הנפלא שלנו – טריאתלון.


הכותב: רועי זוארץ | חבר נבחרת ישראל בטריאתלון, אלוף חצי ישראמן 2022 ומאמן טריאתלון מוסמך. לתכניות אימון ופרטים נוספים לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג