מהם ההבדלים בין המשקאות האיזוטונים השונים?

משקאות איזוטונים יכולים להיות מאוד יעילים למי שמבצע אימונים ארוכים, בטח בקיץ. השאלה היא איך מבדילים בין כל הסוגים ומה ההבדלים ביניהם?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רצים במרתון ורשה
רצים במרתון ורשה

מי שמבצע אימוני סבולת ארוכים צריך לשקול שימוש במשקה איזוטוני, ועם זה קשה להתווכח. חשוב להדגיש שמדובר במשקה ספורט ולא משקה אנרגיה, והמטרה שלו היא להחזיר לגוף את המלחים שאנחנו מאבדים בזיעה, להחזיר קצת קלוריות על הדרך, ולגרום לספיגה טובה יותר של הנוזלים. בשוק אפשר למצוא לא מעט סוגים של משקאות איזוטונים שמגיעים בכל מיני צורות. בסופו של דבר כולם די דומים מבחינת הערכים שלהם, אבל כדי שנבין יותר טוב מה נמצא על המדפים בחנויות השונות, הכנו לכם סקירה קצרה של של כמה מהמשקאות היותר נמכרים בארץ.

אז איך נדע מה לשתות בתחרות | צילום: thinkstock

גטורייד

גטורייד היא אחת החברות הגדולות בעולם בתחום משקאות הספורט, ובניגוד לשאר הדוגמאות שיוצגו בכתבה, את המשקאות שלהם אפשר לקנות מוכנים בבקבוקים. זה אומר שלא צריך להכין לבד את המשקאות, לחשב את הכמויות ובהתאם לכך להבין גם איך זה מסתדר עם הטעם האישי של כל אחד. מבחינת הערכים, המשקאות המוכנים של גטורייד לא שונים מאותם ערכים סטנדרטיים של משקאות איזוטונים אחרים. ב-4 הטעמים הפירותיים של גטורייד יש 24 קלוריות לכל 100 מ"ל, וזה אומר 120 קלוריות לבקבוק של 500 מ"ל. באותו הבקבוק יהיו גם 52 מ"ג של נתרן, כשגם הכמות הזו היא די דומה לכמויות שמציעים לנו באבקות השונות. בנוסף, מדובר במוצר כשר.

רוצים לנסות? הזמינו בקליק

עוד כתבות בנושא 
צפו || 5 סיבות לשתות איזוטוני בקיץ הישראלי 
מה זה משקה איזוטוני ואיך הוא תורם לכם באימונים ובמרוצים? 
איך נשתמש נכון בג'לים ובמשקאות איזוטונים? 

GU

את החברה האמריקאית הזאת רובנו מכירים בעיקר בגלל הג'לים שלה, אבל אפשר למצוא בהרבה מקומות גם את האבקות שלהם להכנת משקה איזוטוני. האבקה הסטנדרטית נקראת GU BREW, והיא מגיעה בטעמי למון ליים ואוכמניות רימונים. הסוכרים הדומיננטיים במשקה הם הפרוקטוז והמאלטודקסטרין שהוא רב סוכר שנספג מהר ובקלות רבה. מנה שתתאים לבקבוק של חצי ליטר תכיל כ-100 קלוריות, ובנוסף כ-250 מ"ג נתרן שחשוב להחזיר לגוף בימים החמים.

מוצר הפרימיום של GU בתחום המשקאות האיזוטונים נקראת רוקטן (ROCTANE) ובמקרה הזה המשקאות יכילו כמות גדולה יותר של קלוריות באופן משמעותי ובנוסף גם חומצות אמינו שיש שיגידו שהן מסייעות להתאוששות של השרירים במהלך הפעילות הגופנית ואחריה. בנוסף לפחמימות, גם כמויות הנתרן והאשלגן במשקה הזה גבוהות יותר, וכך גם המחיר שלו.

HIGH5

גם החברה הבריטית הזאת מוכרת בארץ בזכות הג'לים והחטיפים שלה, וכך בזכות המשקה האיזוטוני. כמו GU, גם היי 5 מציעים משקה איזוטוני באבקה. במוצר הבסיס שלהם מציעים ערך קלורי קצת יותר גבוה לעומת המוצר הבסיסי של GU, אבל בסך הכל הערכים הם די דומים. היי 5 מציעה מספר אבקות שונות בטעמים פירותיים, וכמו במקרה של המתחרים הרעיון הוא ליצור משקה (על בסיס מים כמובן) שהטעם שלו יהיה מתקתק אבל עדין, מה שיאפשר לשתות ממנו יותר כדי להרוויח את מה שיש למשקה האיזוטוני להציע.

רצים במרתון ורשה

משקה איזוטוני מועיל מאוד בעת מאמץ ארוך טווח | צילום: Adrian Grycuk

32GI

גם החברה הדרום אפריקאית הזאת משווקת בארץ תוספי אנרגיה, ואת המשקאות האיזוטונים שלה היא מוכרת בצורת אבקה. היא מציעה תערובת של סוכרים שיכולה להגיע ל-177 קלוריות לבקבוק משקה, כשריכוזי המלחים דומים לאלו של החברות המתחרות (זה חייב להיות ככה במשקאות איזוטונים). בנוסף, יש במשקה גם ריכוז נמוך של חלבון.

ב-32GI מתגאים במוצר שמתאים גם לטבעונים שרוצים להיות בטוחים שאין שום חומר מן החי בתוך האבקה והם גם לא מכילים גלוטן או סויה. בנוסף, המוצרים של החברה הזו משרתים גם את שומרי הכשרות היהודים או הח'לאל המוסלמים.

POWER BAR

מוצר נוסף הנמכר כאבקה בתוך אריזה גדולה שמשקלה קרוב לקילו וחצי, ושגודלה של כל מנה המתאימה ל-500 מ"ל של משקה יהיה 33 גרם. גם כאן השילוב של הסוכרים והמלחים הוא די דומה, כי זה התנאי לכל משקה שאמור להיקרא משקה איזוטוני. POWER BAR היא אחת החלוצות בתחום המשקאות האיזוטוניים ובתור מותג השייך ל"קוקה קולה" היא ניהלה לאורך השנים מלחמות רבות מול גטורייד השייכת ל"פפסיקו".

בפועל, זה אומר שגם בחברה הזו משקיעים מדי שנה הרבה מאוד בכל מה שקשור לפיתוח המוצרים כמו המשקאות האיזוטונים. אם יש חידושים הם בעיקר קשורים לטעם, אולי קצת יותר קלוריות במהדורות יותר חדשות של המוצר. בסופו של דבר, גם כאן מדובר באבקה שמשיגה את האפקט הדומה לעומת המתחרות שלה. הצרכן במקרה הזה, צריך לבחור בעיקר לפי הטעם.







אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג