מדינות פורשות חד צדדית מטוקיו 2020: הוועד האולימפי הבינלאומי מגמגם

איגודי ספורט ברחבי העולם מפרסמים הודעות פומביות נדירות, הקוראות להחלטה מיידית על דחיית המשחקים האולימפיים. תגובת הוועד האולימפי לא אחרה לבוא
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

ערוץ כתבות הקורונה בשוונג


הוועד האולימפי הבינלאומי פרסם אתמול הודעה גדושת שפה ביורוקרטית ומשפטית מפותלת, לפיה הוא יתחיל בארבעת השבועות הקרובים, "לשקול חלופות" לקיום המשחקים האולימפיים של טוקיו בקיץ 2020. הודעה על דחיית טוקיו 2020, לא יצאה.

צ פ ו | הכרזת הוועד האולימפי האוסטרלי

הגמגום של המוסדות האולימפיים נובע ממספר סיבות, בהן גם המאמצים שעשו ועושים היפנים כדי לאפשר את קיום המשחקים, החששות המשפטיים ממערכות חוזיות שקובעות שאם האולימפיאדה מבוטלת ביוזמת המארגנים, נותני החסות וגופי השידור אינם מחויבים לחוזים עליהם חתמו. במקרה כזה, החשש של הוועד האולימפי הבינלאומי הוא כי למשחקים האולימפיים בטוקיו בשנת 2021 לא יוכלו גופי השידור והחסות להתחייב באותם סכומים כפי שהם מחויבים היום לטוקיו 2020. מדובר בהפחתות ונזקים כספיים פוטנציאליות של עשרות מיליוני דולרים. זה עוד מבלי להכניס לתחשיב את הנזק הכלכלי האדיר שייגרם ליפן מדחייה.

אבל בזמן שבמשרדי חמשת הטבעות מגמגמים, המדינות לא מחכות. כל משך השבוע שעבר דאגו איגודי ספורט וועדים אולימפיים מדינתיים לפרסם ולפמפם הודעות פומביות נדירות, הקוראות להחלטה מיידית על דחיית המשחקים האולימפיים בשנה. הציפייה אתמול היתה, כי תצא הודעה רשמית על דחיית המשחקים בשנה.

אלא שבמקום הודעה חד משמעית, יצאה ההודעה האמביוולנטית, לפיה "נשקלות חלופות" אבל החלטה תתקבל רק בעוד 4 שבועות.

בתגובה מהירה, חסרת תקדים, הודיע כבר אמש הוועד האולימפי הקנדי, כי קנדה לא תיקח שום חלק באולימפיאדה שתתקיים בקיץ 2020. הבוקר, הוועד האולימפי האוסטרלי הלך בעקבות הקנדים, והכריז כי אולימפיאדה לא תתקיים בקיץ 2020, וכי הוא כבר הנחה את ספורטאיו להסיט את הכנותיהם למשחקים האולימפיים בקיץ 2021. לא תהיה זו הפתעה אם בימים הקרובים תצאנה הודעות נוספת של ועדים מדינתיים, כי ספורטאיהם לא יגיעו להתחרות בטוקיו בקיץ 2020. קשה עד בלתי אפשרי לראות את האיטלקים, הספרדים, הצרפתים ואפילו האמריקאים, מסכימים להשתתף במשחקים בקיץ 2020.

הטעם למיידיות ההודעות, הוא שרוב איגודי הספורט בענפים האולימפיים, פשוט אינם מוכנים להמשיך להחזיק את ספורטאיהם, שממילא מתוחים כבר עד הקצה, בהמשך אי וודאות והיעדר בהחלטות. בשיחות שקיימנו בימים האחרונים עם ספורטאים אולימפיים ישראלים, ששקועים באי הוודאות, ניכרים המתח והתסכול מאי קבלת החלטה. ספורטאים אולימפיים ישראלים רבים כבר דורשים הכרזה חד משמעית על גורל טוקיו 2020. הגבלת האימונים ותחרויות ההכנה, יחד עם אי הוודאות, הספיקו להם.

דווקא האפשרות של כפיית הביטול על ידי המדינות, עשויה לשמש לוועד האולימפי הבינלאומי כסולם לרדת מהעץ שעליו הוא תקוע. היום כבר נראה בלתי נמנע שהמשחקים האולימפיים יידחו, ושהוועד האולימפי הבינלאומי ייגרר להודעה על כך, בעל כורחו, כבר בימים הקרובים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג