מדוע מומלץ לבצע פעילות גופנית של עד 30 דק' ביום?

הקורונה היא הזדמנות נהדרת להתחיל לעשות פעילות גופנית בין אם מדובר בהליכה, ריצה קלה, רכיבה או שחייה - העיקר שתזיזו את הגוף
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

עבור חלק נרחב מהרצים החובבים מדובר במעין רוטינה שחוזרת על עצמה מדי יום ביומו; קמים בבוקר, נועלים את נעלי הריצה, לובשים בגדי ריצה ויוצאים לרוץ את המרחק הקצוב לאותו היום. אילו היינו שואלים מאמני ריצה אם מותר ואף לרוץ מדי יום, התשובה לא תשתנה סביר להניח שרובם ישיבו שכן. האמנם?

האם כדאי לרוץ כל יום? | צילום: pixabay

ראשית, נדגיש כי השאלה על ריצה בכל יום תלויה בכושרו הגופני ובוותק של המשתמש בעולם הספורט בכלל ועולם הריצה בפרט, כך שיש לשקול זאת בכובד ראש. במחקר שנערך מצאו כי ישנה אמנם תועלת מסוימת לריצה מדי יום, אולם, כאמור, היא מעלה את הסיכון לפציעות כאשר הפציעות העיקריות והנפוצות הן של "עומס יתר" והעמסה על שרירים שעדיין אינם מסוגלים לעמוד בכך. באופן כללי, כאמור, לרצים מתחילים לא מומלץ לרוץ מדי יום אלא בהדרגה עד לרגע שהגוף יהיה מוכן.

המחקרים מראים ומצביעים בבירור כי ריצה אפילו של כמה דקות מדי יום בקצב בינוני, מפחיתה את הסיכוי לחלות במחלות לב וכלי דם, מחלת הסרטן ושבץ מוחי, וכן מפחיתה את הסיכון למחלות נוירולוגיות כדוגמת אלצהיימר ופרקינסון. בנוסף, המחקר מצא כי ריצה מדי יום מעלה את תוחלת החיים.

בנוסף לפן הבריאותי, מצא המחקר גם כי אנשים שנוהגים לרוץ מדי יום פשוט ישנים טוב יותר. בניסוי שנערך לאורך שלושה שבועות רצופים, נבדקו אנשים שרצים מדי יום ביומו כ-30 דק׳, לעומת אלו שאינם מקפידים או שאינם רצים בכלל. התוצאות הלא מפתיעות מצביעות בבירור כי קבוצת האנשים הראשונה פשוט ישנה טוב יותר בלילה לעומת אלו שלא, בנוסף ליכולת הריכוז שלהם שהיתה פשוט מועילה יותר.

אם בכל זאת בחרתם לרוץ מדי יום בהנחה שאתם מסוגלים לכך, חשוב להקפיד על מספר כללי אצבע מסוימים כמו החלפת נעלי הריצה מדי תקופה מסוימת, העלאת מספר הקילומטרים מדי שבוע, חימום ראוי לפני תחילת הריצה ומתיחות עדינות ושחרור לאחריה. עוד נמצא כי מומלץ להכין תכנית מסודרת מדי יום ולהתייעץ עם מאמן מוסמך והדבר הכי חשוב למעשה – להקשיב לגוף בכל שלב ולהפסיק מידית אם חשים ברע או אי נוחות מסוימת.

באופן כללי נזכיר כי ארגון הבריאות העולמי ממליץ על כ-150 דק׳ פעילות מדי שבוע, כך שבהחלט ניתן להתאמן ולרוץ סה״כ כ-30 דק׳ מדי יום מבלי יותר מדי מאמץ.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג