מדוע הידיים מתנפחות במהלך ריצה?

הסיבות כוללות, בין היתר, שילוב של מזג אוויר חם ואגירת נוזלים לפני או במהלך הריצה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

רובנו סביר להניח לא ממש ערים לדבר, אך בזמן ריצה, אפילו קלה, מתרחשת תופעה די שכיחה של התנפחות הידיים בעיקר בחודשי הקיץ החמים. לא ממש צריך לרוץ לאורתופד בעקבות כך, אך חשוב לזכור אולי להימנע מענידת טבעות לפני הריצה שכן גם האצבעות נכללות בתופעה הזו.

תופעה די שכיחה | צילום: Photo by Des Tan on Unsplash

על פי פרופ' וויליאם רוברטס לבריאות קהילתית באוניברסיטת מיניסוטה, התופעה מתרחשת, כאמור, בעיקר בימים בהם מזג האוויר חם. לדבריו, בזמן הריצה מחזור הדם (שעובר דרך הידיים והאצבעות) גדל, וכלי דם קטנים מלאים בנוזלים אותם הרצים שותים לפני או במהלך הריצה והגוף מנסה לקרר את עצמו בעזרת הזיעה. אין סיבה לדאגה לדבריו, התופעה חולפת מעצמה כאשר הנוזלים מצטברים בגוף ומוזרמים יחד למחזור הדם בסיום הריצה.

הסבר נוסף (ודי מניח את הדעת) לתופעה המוזרה הזו, קשורה בעיקר להנפת הידיים קדימה ואחורה ותזוזתן תוך כדי הריצה. לדבריו בעת הנפת הידיים מתרחשת אגירת נוזלים נוספת, גם אם לא שתינו אפילו לגימה תוך כדי. חשוב לציין כי ההתנפחות וכל התהליך עצמו מתרחש אך ורק בזמן הריצה, כשלאחריה הנפיחות יורדת והנוזלים נספגים מחדש למחזור הדם בעזרת בלוטות הלימפה. יחד עם זאת, כך טוען הפרופסור, הנפיחות יורדת יותר בקצב איטי יותר מאשר פעולת ההתנפחות ההפוכה, כך שלא מומלץ לרוץ עם טבעת על האצבע בעיקר אם אתם לא רוצים להיאבק על מנת להוריד אותה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • נועה הגיב:

    האם זה יכול גם להסביר את תופעת התקלפות הלק (רגיל או ג׳ל) שאני חווה בריצה?

    1. רועי הגיב:

      לא ,יכול להיות שזה הזעה שמפרקת את הלק או חום

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג