מדוע אתם צריכים רפידות או מדרסים לנעלי הריצה?

האם רפידות ספורט ומדרסים נועדו רק כדי להקל על כאבים או גם כדי לשפר ביצועים והאם הם יכולים לשרת כל רץ?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בעבר הלא רחוק, אנשים פשוט היו נועלים נעלי ריצה ויוצאים לרוץ. בעבר היותר רחוק גם היו עושים זאת ללא נעליים. היום נראה שהכל מסובך יותר: יש נעלי ריצה רגילות, אבל יש גם נעליים מתקנות. ויש כאלה שאומרים להם שתיקון לא מספיק להם והם צריכים רפידות או מדרסים. יש גם כאלה שמחפשים איך לשפר את הביצועים שלהם ומהסיבה הזאת לא מסתפקים בנעליים פשוטות, ויש גם כאלה שמעדיפים לרכב על אופניים ולא לרוץ, וגם שם מגלים שהם יכולים להשתמש ברפידות שיקלו על הפעילות הספורטיבית שלהם. יש המון אפשרויות והכל כל כך מבלבל, אז ניסינו לבדוק מתי באמת מי שעוסק בספורט זקוק למדרסים ורפידות ולמה זה טוב בעצם.

רצים במרתון ברלין

הרפידה מסייעת בבלימת זעזועים בזמן ריצה | צילום: pixabay

נתחיל מההתחלה, רפידות או מדרסים לספורטאים נועדו כדי ליצור את ההתאמה המושלמת בין כף הרגל לבין הנעל. כולנו מכירים את זה, הרי לכל אחד כפות רגליים שונות. כשמחפשים נעליים ליום יום תמיד אפשר להתפשר על נעליים שלא מתאימות לנו כמו כפפה, אבל ככל שאנחנו רצים יותר, או מבצעים פעילות גופנית אחרת, אנחנו רוצים את הנוחות המרבית. לפעמים מוצאים אותה אחרי שמודדים עשרות זוגות נעליים, יש מקרים שבהם מספרים לנו שמבנה הרגל קצת בעייתי ואנחנו זקוקים לנעליים מתקנות שהן לאו דווקא נוחות, וכל מי שעוסק בהתאמת מדרסים יספר לכם שהתאמה אישית היא הפתרון המושלם עבור כל אחד.

רצים שסובלים משברי מאמץ או כאבים באזור השוקיים בגלל שתנועת הריצה שלהם בעייתית. במקרה כזה מדרסים שיתקנו את שרשרת התנועה יכולים לעזור להם מאוד. יש היום הרבה רצים מבולבלים. לפעמים אומרים להם שהם צריכים להחליף נעליים, ולפעמים אומרים להם שצריך מדרסים. ההבדלים במחירים בין זוג נעליים חדש למדרסים בהתאמה אישית הם תהומיים, הרי מדובר בכמה מאות שקלים לעומת כמה אלפים. ולא רק זה, הרבה אנשים שהתאימו מדרסים מדווחים לעתים על כאבים וחוסר נוחות. אפשרות נוספת היא רפידות המיועדת לסייע בבלימת זעזועים בזמן ריצה וכל פעילות גופנית אחרת שאתם עושים. חברת שול (Scholl) היא דוגמה טובה לכך, משום שהרפידות שלהם מיועדות ומיוצרות עבור ספורטאים בטכנולוגיית ה-GelActiv. טכנולוגיה זו פותחה ומיועדת לסייע בבלימת זעזועים, היא בעלת עיצוב ארגונומי ומסייעת בהפחתת הלחץ העודף על מפרקי כף הרגל. שול מציעה 3 סוגים של רפידות לנשים ולגברים ובהם ה-GelActiv Sport, אשר פותחה ומיועדת להקלה על פעילות מפרקי הרגל בזמן ריצה או כל פעילות גופנית אחרת.


תוכן שיווקי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • אודי הגיב:

    בזבזתי 5 דקות של קריאה רצינית רק לגלות בסוף שכתוב תוכן שיווקי??
    למה לא לרשום מראש ולחסוך בזבוז זמן למי שלא רוצה?

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג