מגולובטי עד גולדין: הכירו את נבחרת הנוער של ישראל לאליפות העולם בשחייה

28 שחייניות ושחיינים ייצגו את ישראל באליפות שתיערך השבוע מיום שני עד שבת במכון וינגייט. קבלו את הרשימה המלאה, אילו משחים כל אחד שוחה, מי המועמדים לעלות לגמר ומי יכולים להפתיע
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גורלניק, גולובטי, גולדין וגולנד | תמונות: איגוד השחייה, הוועד האולימפי

אליפות העולם לנוער שתיפתח מחר (שני) בישראל, תהיה הזדמנות נהדרת עבור הקהל הישראלי הרחב להיחשף לשחייניות ולשחיינים הצעירים כחול-לבן, אשר חלק מהם ודאי ייצגו את ישראל גם בהמשך בנבחרת הבוגרת. כעת, זה הזמן להכיר את כולם, 28 במספר, כדי שכשתגיעו לבריכה במכון וינגייט, או תצפו בהם דרך המסך בערוץ הספורט, תדעו עליהם קצת יותר.

לכתבות נוספות בנושא:
דריה גולובטי חולמת היסטוריה: "יהיה מיוחד להתחרות ברמה כזאת כאן בישראל"
מהאמריקאית המדהימה עד גורבנקו הבוסנית: השחייניות הגדולות שמגיעות לישראל
נפתחה מכירת הכרטיסים לאליפות העולם לנוער בשחייה

הנבחרת גדולה כמובן מכפי שהייתה אם התחרות לא הייתה נערכת בארץ, מה שנותן הזדמנות לשחיינים שאולי לא היו מגיעים למעמד במקרה אחר. בניגוד לאליפות הבוגרים, במשחי 200 מטר או ארוכים יותר אין חצי גמר, כך שצריך לשחות מהר במיוחד כבר במוקדמות כדי להעפיל. מי שמוביל את הנבחרת הוא המאמן כרמל לויתן, יחד עם המאמנים ולדי רדובסקי ויעל אשכנזי. ועכשיו, לשחיינים:

נבחרת הנוער של ישראל | צילום: לידור גולדברג, איגוד השחייה

דריה גולובטי
גיל: 18
משחים: 100 חופשי, 200 חופשי, 400 חופשי
אגודה: הפועל בת בת ים
במשפט: הכוכבת הגדולה של נבחרת הנוער, כמי שכבר מתחרה כחלק בלתי נפרד מהנבחרת הבוגרת וחזרה לא מכבר מאליפות העולם ביפן. היא מדורגת במקום השני ב-200 חופשי הצפוף ובהחלט מועמדת למדליה, כשגם את הקריטריון האולימפי היא יכולה כבר לראות בלי משקפת. חפשו את המשחים שלה, כי הם יהיו מעניינים במיוחד.

דריה גולובטי | צילום: סימונה קסטרווילארי, איגוד השחייה

אוקאן גולדין
גיל: 16
משחים: 50 גב, 100 גב, 200 גב
אגודה: מכבי נהריה
במשפט: אחד הצעירים בנבחרת הוא גם אחד המוכשרים שבהם, שכבר הוכיח את יכולותיו עם מדליות בפסטיבל האולימפי האירופי לצעירים. הוא שיאן ישראל עד גיל 17, שאף שבר שיאים של יעקב טומרקין, ובהחלט מועמד להעפיל לגמרים באליפות. מדליה תהיה אתגר קצת יותר קשה, אבל אולי בזכות התמיכה הביתית יצליח להפתיע.

אוקאן גולדין | צילום: הוועד האולימפי בישראל, עודד קרני

שאין גולנד
גיל: 16
משחים: 50 חופשי, 100 חופשי, 50 פרפר
אגודה: הפועל מ.א משגב
במשפט: עוד אחת מהצעירות בנבחרת, אך גם היא מוכשרת מאוד. היא בעלת נתונים פיזיים מרשימים – הגבוהה ביותר בנבחרת, בעלת מוטת ידיים רחבה, ולא בכדי שברה שיאים ישראלי לגיל הצעיר בשנים האחרונות. המטרה שלה היא חצאי בגמר בתחרות, ואולי אף תפתיע עם גמר ב-50 חופשי.

שאין גולנד | צילום: כרמל לויתן

מאור גורלניק
גיל: 18
משחים: 400 חופשי, 800 חופשי, 1,500 חופשי
אגודה: הפועל בת ים
במשפט: שחיין מים פתוחים מוכשר הנמנה על סגל הנבחרת ומתאמן במרכז המצוינות בווינגייט יחד עם מתן רודיטי, אווה,פביאן ושאר הנבחרת. הוא מהיר במשחים הארוכים גם בבריכה, וישאף להעפיל לגמר.

מאור גורלניק | צילום: איגוד השחייה

יהב חלג
גיל: 18
משחים: 200 פרפר, 200 מעורב אישי, 400 מעורב אישי
אגודה: מכבי קריית אונו
במשפט: שחיין מגוון שכבר הוכיח את יכולתו להתעלות בתחרויות גדולות אשתקד באליפות אירופה לנוער. העונה עדיין נראה שלא "התפוצץ" ואין זמן מושלם מזה מאשר באליפות העולם לנוער. אם יעשה זאת, אולי יוכל אף לרדת לראשונה מגבול 2 הדקות ב-200 פרפר.

מייק מרדר
גיל: 18
אגודה: הפועל דולפין נתניה
משחה: 200 מעורב אישי
במשפט: עוד שחיין המתאמן במרכז המצוינות ואחרי שהיה שיאן הנוער ב-100 מעורב אישי בבריכות קצרות בעבר, הצליח השנה לרשום שיפור ניכר גם במרחק הכפול בבריכות הארוכות וקיזז כשלוש שניות לשיאו האישי, אותו העמיד על 2:06.09 באליפות ישראל.

מייק מרדר ויהב חלג | צילום: כרמל לויתן

עומר שורץ
גיל: 17
משחים: 400 חופשי, 800 חופשי, 1,500 חופשי
אגודה: מכבי קרית ביאליק
במשפט: שחיינית מרחקים מוכשרת מקיבוץ יראון המתאמנת במרכז המצוינות בווינגייט והשנה אף הוכתרה כאלופת ישראל ב-800 חופשי. במשחים בהם היא משתתפת אין חצאי גמר, אך בהחלט יכולה להתברג בטופ 16 העולמי.

עומר שורץ | צילום: כרמל לויתן

מיכאל פובלייב
גיל: 17
אגודה: הפועל דולפין נתניה
משחים: 50 חופשי, 100 חופשי, 50 פרפר
במשפט: עולה חדש מרוסיה שהגיע לישראל השנה ותוך זמן קצר הפגין יכולת גבוהה בספרינט. הוא הגיע לאגודה המתמחה בייצור ספרינטרים (ומאמן ספרינט בדמות דימה ריבינסקי), ואם בחודשים האחרונים הצליח לעשות שיפור נוסף, אולי יהיה ביכולתו אף לאיים על העפלה לגמר ב-50 חופשי.

מיכאל פובלייב | צילום: כרמל לויתן

אופיר רכאח
גיל: 18
אגודה: הפועל בת ים
משחים: 100 פרפר, 200 פרפר
במשפט: הספיקה כבר לייצג את ישראל גם בבוגרות, באליפות אירופה בבריכות קצרות בקאזאן, ואף עלתה שם לחצי גמר. גם באליפות הנוכחית היא מועמדת להיכנס לטופ 16 ב-200 פרפר, המשחה החזק שלה (אין חצי גמר, אך הדירוג בהחלט חשוב).

אופק אדיר
גיל: 17
אגודה: הפועל בת ים
משחים: 200 חופשי, 800 חופשי, 1,500 חופשי
שחיינית מרחקים ומים פתוחים, שכבר הראתה את יכולתה גם לצבור מהירות בבריכה וזכתה במדליית הכסף באליפות ישראל האחרונה לבוגרות ב-800 חופשי. במשחים החזקים שלה אין חצאי גמר, אך דירוג טופ 16 המקביל לחצי גמר והא מטרה ריאלית.

אופק אדיר | צילום: כרמל לויתן

דניאל דרבצוב
גיל: 17
אגודה: הפועל עירוני הוד"ש
משחים: 200 חופשי, 50 פרפר
במשפט: שחיין מגוון עם טכניקה יפה במיוחד בפרפר, המתאמן במרכז המצוינות בווינגייט. יהיה משמעותי במשחי השליחים של הנבחרת וינסה לשפר מיקומים ושיאים במשחים האישיים.

קרן אייזברוך
גיל: 17
אגודה: מכבי ראשל"צ
משחים: 50 חזה, 100 חזה, 200 חזה, 200 מעורב אישי, 400 מעורב אישי
במשפט: כבר בגיל 15 הוכתרה אייזברוך כאלופת ישראל ב-200 חזה וב-200 מעורב אישי, והיא השחיינית הרשומה להכי הרבה משחים מהנבחרת הישראלית באליפות. תשאף להתברג בטופ 16, משימה קשה, אך אפשרית.

קרן אייזברוך | צילום: כרמל לויתן

אלמה גלסמן
גיל: 16
אגודה: הפועל מ.א משגב
משחים: 100 חזה, 200 חזה, 200 מעורב אישי, 400 מעורב אישי
במשפט: עמדה השנה לראשונה על הפודיום באליפות ישראל לבוגרות עם מדליות הכסף במשחי המעורב, שנייה רק ללאה פולונסקי. ב-200 מעורב אישי אין חצי גמר, אך היא תנסה להיכנס לטופ 16, ואולי אף להצטרף למועדון "סאב 5 דקות במרחק הכפול.

ניר חי
גיל: 18
אגודה: הפועל פתח תקווה
משחים: 50 חופשי, 100 פרפר
במשפט: מי שהתחיל בצעירותו בכלל במשחי החופשי הארוכים ואף שבר שיא ישראלי לילדים ב-1,500 חופשי, הפך ברבות השנים לספרינטר חזק במשחי החופשי ובפרפר עם נתונים פיזיים מרשימים. ישאף לשפר את שיאיו האישיים ולהתקדם במעלה הדירוג.

ירדן ג'אן
גיל: 18
אגודה: הפועל כפ"ס בית ברל
משחים: 100 פרפר, 200 פרפר
במשפט: אין הרבה שחיינים שמקזזים תוך שנה יותר משלוש שניות לשיאם האישי, וג'אן עשה זאת ב-200 פרפר כדי להשיג את הקריטריון ולהגיע לאליפות. כעת, ינסה לחתום את השנה המצוינת שלו עם שיפור נוסף, רגע לפני המעבר לגיל בוגרים.

יהב חלג, לב שטיינברג, ניר חי, מייק מרדר וירדן ג'אן | צילום: לידור גולדברג, איגוד השחייה

הדר קרפ
גיל: 18
אגודה: הפועל בית שמש
משחים: 50 חופשי, 50 פרפר, 50 גב, 50 חזה
במשפט: הספרינטרית האולטימטיבית המתאמנת במרכז המצוינות בווינגייט, מהירה בכל אחד מהסגנונות, אך בחופשי יותר מכולם ושם גם הסיכוי הגדול ביותר שלה להתקדם שלב, אחרי שכבר עלתה לחצי גמר באליפות אירופה לנוער.

אשכול מזור
גיל: 16
אגודה: הפועל כפ"ס בית ברל
משחה: 1,500 חופשי
במשפט: מהצעירים והמוכשרים בנבחרת, שחיין מגוון שהעפיל למשחקי קומן לקדטים גם ב-1,500 חופשי וגם ב-200 חזה בשילוב נדיר מאוד בעולם השחייה. בולט גם בנבחרת הנוער במים פתוחים, וכאן יקבל עוד הזדמנות לצבור ניסיון ולהמשיך את ההתקדמות המרשימה שלו השנה.

אשכול מזור | צילום: כרמל לויתן

דניאל סובטוב
גיל: 16
אגודה: מכבי ראשל"צ
משחה: 200 חזה
במשפט: עוד תוצרת נאה של האגודה בראשון לציון והמאמנת יעל אשכנזי. אחד השחיינים הצעירים בנבחרת שיחגוג 16 בחודש הבא, ירד השנה לראשונה מגבול 2:20 דקות ב-200 חזה וינסה להמשיך לשפר את תוצאתו בהופעתו הראשונה במעמד.

תום מיניס
גיל: 18
אגודה: מכבי ראשל"צ
משחים: 100 גב, 200 גב
במשפט: מהמנוסות בשחייניות הנבחרת, שכבר העפילה לחצי גמר אליפות אירופה לנוער ומתמחה ב-200 גב, במה שמזכיר מעט את ההתמחות של שיאנית ישראל אביב ברזלי אצל הבוגרות. אמנם מדובר במשחה בו שחייניות רבות מחוץ לאירופה שולטות, אולם היא תנסה לשפר את שיאה ואת המיקומים גם כאן.

תום מיניס | צילום: כרמל לויתן

לב שטיינברג
גיל: 16
אגודה: הפועל אילת
משחה: 200 גב
במשפט: השחיין הדרומי ביותר מהנבחרת, שמתאמן בשנים האחרונות במכון וינגייט במרכז המצוינות. נותר מעט בצל של בן גילו אוקאן גולדין השוחה את אותם משחים, אך מדובר בשחיין מוכשר, עם עוד שנתיים בגיל הנוער, שעתידו עוד לפניו ויגיע כדי לצבור ניסיון להמשך.

מרסי אן נג'ירה
גיל: 18
אגודה: בני הרצליה
משחים: 50 גב, 100 גב
במשפט: שחיינית בריכות קצרות נהדרת ומגוונת, שכבר זכתה בתואר אלופת ישראל לבוגרות בבריכות קצרות. השנה, שיפרה היטב את שיאיה גם בבריכות הארוכות ובזכות זה הגיעה לאליפות העולם. כקפטנית של בני הרצליה, בוודאי תבחינו גם בעידוד שלה לחבריה ביציע, אותו קשה לפספס.

מרסי אן נג'ירה | צילום: כרמל לויתן

יונתן גרצ'וב
גיל: 18
אגודה: מכבי חיפה
משחים: 100 חזה, 200 חזה
במשפט: שחיין נוסף שהראה התקדמות יפה השנה במשחי החזה ושיפור ניכר לשיאיו האישיים. ישאף לסיים את גיל הנוער עם קיזוז נוסף לשיאיו, ואולי בהתעלות אף לאיים על העפלה לחצאי הגמר האיכותיים

סטפן אומלצ'נקו
גיל: 18
אגודה: מכבי ראשל"צ
משחים: 50 גב, 100 גב
במשפט: גביסט גבוה וחזק, שהחזיק בעבר בכמה שיאים לגיל הנוער. בשני המשחים שלו הוא מדורג ממש על הסף של המקומות המעפילים לחצי הגמר, ובהחלט יכול לעלות במשחים שידועים בתור מוצלחים במיוחד בדרך כלל לישראלים.

סטפן אומלצ'נקו | צילום: כרמל לויתן

אלון דותן
גיל: 18
אגודה: מכבי ראשל"צ
משחה: 100 חופשי
אחד השחיינים המפתיעים בנבחרת, שעשה קפיצה משמעותית השנה וקיזז כמעט שנייה משיאו האישי ב-100 כדי להצליח להשיג את הקריטריון. יגיע כדי לצבור ניסיון ולנסות לרדת לראשונה מגבול 52 השניות. צפו לראות אותו גם בשליחים.

דניאל רבינוביץ'
גיל: 17
אגודה: הפועל בת ים
משחים: 200 חופשי, 400 חופשי, 800 חופשי
במשפט: שחיין מרחקים מוכשר, שהראה את יכולתו גם בים במים הפתוחים ובבריכה ירד השנה מגבול 4 הדקות לראשונה ושיפר משמעותית את שיאו במשחה זה ובמרחק הכפול. ינסה לסגור את העונה עם שיאים נוספים.

דניאל רבינוביץ' | צילום: כרמל לויתן

גל סחרוב
גיל: 17
אגודה: הפועל בת ים
משחים: 50 חזה, 100 חזה
במשפט: עוד הפתעה נעימה בסגל היא החזיסט הבת ימי, שהפגין שיפור מרשים השנה, דורג שני בארץ בגיל הנוער במשחי החזה, עם תוצאות שהקנו לו קריטריון לנבחרת בפעם הראשונה.

יובל סגל
גיל: 18
אגודה: הפועל בת ים
משחה: 200 גב
במשפט: זכורה כשחיינית חופשי מהירה, בעיקר כחלק מרביעיית השליחות הנהדרת של הפועל בת ים, שאף שברה שיאי ישראל. השנה, התמקדה בסגנון הגב וזה השתלם לה עם שיפור של יותר משלוש שניות לשיאה האישי ומקום בסגל אליפות העולם.

אלדד זמיר
גיל: 16
אגודה: הפועל דולפין נתניה
משחה: 50 חזה
במשפט: חזיסט מוכשר המתגורר ומתאמן בארה"ב. אשתקד חזר ארצה לאליפות ישראל והרשים עם שיאים ישראליים עד גיל 16, אולם השנה מעט פחות הצליח בתחרות הקריטריונים. למרות זאת, נכנס לנבחרת ב-50 חזה וינסה להפיק את המיטב, שכן נראה שיש לו עוד הרבה לתת.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג