לא ירד משעתיים, אבל תוצאה מדהימה של 2:00:25 שע' לאליוד קיפצ'וגה במרתון

הבוקר לאחר שלוש שנים של הכנות לניסוי "המעבדה" הזה השיגו תוצאה מרשימה ביותר, אך עדיין לא נשבר המחסום של שעתיים במרתון
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

הבוקר במונזה שבאיטליה, על מסלול הפורמולה 1, יצא לדרך ניסיון "המעבדה" לרדת משעתיים במרתון שלא בזמן מרתון רשמי. שיא העולם הנוכחי במרתון הנוכחי כזכור הוא של דניס קימטו והוא עומד על 2:02:57 שע' שהושג במרתון ברלין, כך שמדובר היה בניסיון לשפר את התוצאה הזאת בכמעט שלוש דקות. אליוד קיפצ'וגה,32, הרץ הקנייתי שזינק בשחרית כשעוד היה חשוך עם חולצה אדומה בוהקת, קבע תוצאה לא פחות ממדהימה כאשר סיים את המרתון בזמן של 2:00:25 שע', אמנם לא ירד משעתיים, אך עדיין מדובר בתוצאה שמציתה את הדמיון באשר לאפשרויות הגוף האנושי. לצד קיפצ'וגה זינקו בשעה 5.45 בבוקר גם לליסה דסיסה האתיופי וזרסנסאי טדסה האריתראי. הניסיון הזה לא דומה בשום צורה לתנאים של מרתון רגיל, לא מבחינת אופי המסלול, מספר מכתיבי הקצב (פייסרים) והחלפתם תוך כדי המרוץ, אישורם מול ה-IAAF, שבירת הרוח על ידי הרכב המוביל ועוד. לכן, כל שיפור של שיא העולם אותו קבע קימטו לא באמת ייחשב במבחן שהתריים היום כשיא עולם במרתון. המטרה כאן היא רק להוכיח שבאופן תאורטי גוף האדם יכול לנפץ את מחסום השעתיים במרתון. קיפצ'וגה שניצח במרתון האולימפי במשחקים האולימפיים של ריו 2016, היה הפייבוריט של הניסוי שהתקיים הבוקר כבר מההתחלה, כאשר התוצאה הטובה שלו במרתון עד היום היא 2:03:05 שע' אותה קבע במרתון לונדון בשנה שעברה.

צ פ ו || שידור המרתון




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • רועי הגיב:

    לדעתי השיא הזה צריך להיות מוכר במקביל לשיא העולם הרשמי, כמו בנשים שיש שני שיאי עולם במקביל (עם גברים פייסרים של פאולה רדקליף, ובלי פייסרים, של מרי קיטאני).

    בלי קשר, המרוץ הזה הוא ניצחון גם של המדע – שהינדס את התנאים למרוץ עד לרמה של מיקום הפייסרים והתאמב ביולוגית של התזונה במהלך המרוץ.

    היה תענוג, נקווה לראות מרתון של פחות משעתיים עוד בימי חיינו.

  • איתן נימקובסקי הגיב:

    חבל שלא התייחסתם לגוף לו שייכת ה”מעבדה” והוא חברת נייקי. הניסוי והמטרה אותה חרטה על דיגלה הוא לרדת מזמן רישמי של שעתיים במרתון.
    הרץ היה נעול בסוג מסויים מאד של נעל שפותחה והותאמה לגופו, רגליו. כנסו לאתר של נייקי וראו לאן הולכת הטכנולוגיה בנעלי הריצה. נכון, היית מכונית ששברה את הרוח, נכון היו פייסירים שרצו סביבו והתחלפו כל הזמן, כך שהניסיון הינו בהחלא מעבדתי. לכן לא נחשב כשיא, אלה כניסיון.
    גם יצרני רכב בוחנים את המוצר שלהם בתנאים שונים עד שהם משחררים אותו לעולם, השאלה האם הטכנולוגיה (של הנעלים)הינה טכנולוגיה שתוביל אותנו קדימה לתוצאות חדשות שטרם נראו,
    או שסופה יהיה כמו בגדי הים המלאים של ספידו שיכולתם קיזזה שנייה או כמה עשיריות מהזמנים שנקבעו בברכה ובסופו של דבר לא אושרו יותר לשימוש. נקודה למחשבה. אבל נייקי מתקרבים….

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג