מבולבלים? הנה הרוכבים ששווה לעקוב אחריהם בטור דה פראנס

המהדורה ה-108 של הטור דה פראנס פרצה אל חיינו, אז חגי אשלגי החליט לעשות לכם סדר והרכיב רשימה של רוכבים שעשויים לדעתו לבלוט במהלך הקטעים שעוד לפנינו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
Tour de France 2020 - 107th Edition - 21th stage Mantes-la-Jolie - Paris 122 km - 20/09/2020 - Hugo Hofstetter (FRA - Israel Start-Up Nation) - Tadej Pogacar (SLO - UAE - Team Emirates) - photo Peter De Voecht/PN/BettiniPhoto©2020

לכל כתבות הסיכום של הטור דה פראנס
מסלול הטור דה פראנס 2021 המלא


האגדות

נתחיל מאגדות הכביש. כאלו שלא רק ייזכרו אחרי תום הקריירה שלהם, אלא ששמם יוטבע באותיות זהב בהיכל התהילה של הטור דה פראנס ושל אופני הכביש בכלל.

כריס פרום

פרום בן ה-36 ניצח ארבע פעמים בטור דה פראנס, פעמיים בוואלטה הספרדית ופעם אחת בג'ירו ד'איטליה. עם שבעה נצחונות גרנד טור, פרום הוא הרוכב הגדול של דורו. אלא שהשאלה היום אם הדור לא התחלף בינתיים. פרום אחרי פציעה מנסה לחזור לעצמו, אולי כדי להיות תחרותי בוואלטה שתתקיים בספטמבר. בטור הנוכחי הוא לא צפוי להיות תחרותי בדירוג הכללי. אבל ממקצוען מנוסה ואיכותי כמו פרום, אפשר לצפות לנסות לייצר מהלך. למרות שהוא מצווה לתמוך במייקל וודס – דבר שיגביל את חופש הפעולה שלו – ניצחון שלב של פרום בא בחשבון.

פטר סגאן

שיאן כל הזמנים בזכייה בחולצת המאיצים הירוקה, ייהנה מכך שזוכה השנה שעברה – סאם בנט – לא ישתתף. סגאן בן ה-31 ינסה גם להתמודד על ניצחונות שלב וגם לצאת קדימה לבריחות כדי לאסוף נקודות ספרינט על הכביש. מישהו מוכן להמר נגדו בניסיון לאסוף חולצה ירוקה שמינית?

מארק קאבנדיש

שיאן כל הזמנים בנצחונות שלב בטור דה פראנס (34) הוא מי שלגביו קיים קונצנזוס על היותו גדול הרוכבים בכל הזמנים – אדי מרקס האגדי. במקום השני נמצא מארק קאבנדיש הבריטי מהאי מאן בן ה-36, שנולד יום אחד בלבד אחרי כריס פרום. לקאבנדיש 30 נצחונות שלב בטור אבל האחרון שבהם היה ב-2016. אחרי שלוש שנים של התרסקויות, מחלות ופציעות, קיבל קאבנדיש הזדמנות בטור דה פראנס. ה-Manx Missile הראה ניצוצות של כושר השנה עם מספר נצחונות בטור של טורקיה, וניצחון יפה בטור הבלגי. אבל הרמה בטור דה פראנס צפויה להיות אחרת. בנוסף, קאבנדיש לא ייהנה השנה מ"רכבות" של רוכבים שיביאו אותו למיקום. הוא ייאלץ להסתפק במוביל או שניים, ואז להתמודד בחוד עם מאיצי הכביש המהירים בעולם.

המועמדים לניצחון

טאדיי פוגאצ'ר

פוגאצ'ר ניצח בטור 2020 כמעט ללא סיוע קבוצתי. הוא נבלע בשקט ברקע, תפס טרמפ על המאבק בין קבוצות אינאוס לבין יובמו-ויסמה, וגנב את הניצחון בשלב הלפני אחרון, נגד השעון, לבדו, בפלאנש דה בל פי. השנה, פוגאצ'ר (עוד לא בן 23) צבר עוד שנה של ניסיון, אבל כבר לגמרי מסומן, ואף קבוצה אחרת לא תסייע לו. פוגאצ'ר נראה כאחד מהמוכשרים שהתיישבו אי פעם על אוכף אופניים. השאלה היא כיצד ישפיעו עליו העיניים בגבו, וכיצד הוא וקבוצתו (שהשנה כבר כוללת תומכים איכותיים כמו מארק הירשי, רפאל מאיקה, דוויד פרומולו ורואי קוסטה) ייענו לאתגר.

פרימוז רוגליץ'

רוגליץ' בן ה-31 סיים שני בטור 2020, רביעי בטור 2018, וניצח בוואלטה הספרדית פעמיים. קבוצתו, יומבו-ויסמה, היא מהחזקות בטור. רוגליץ' תחרותי בטירוף, אבל סימני שאלה עדיין מרחפים סביב יכולתו לסיים חזק את השבוע השלישי ולהימנע מתקלות. אם רוגליץ' מצוי בכושר של לפני שנה, למד מטעויותיו; ואם קבוצתו (שכוללת תומכי-על כמו ספ קוס, סטיוון קרויסוייק, רוברט גסינק, ואוט ואן ארט וטוני מרטין) תנהל את המירוץ בחוכמה, ובסיוע שני שלבים (ביחד כמעט 60 ק"מ) שטוחים נגד השעון בהם רוגליץ' מצטיין, קשה יהיה לנצחו.

קבוצת אינאוס מגיעה לטור עם לא פחות מארבעה מועמדים שהיו בעצמם מקבלים הובלה בכל קבוצה אחרת: גריינט תומס (מנצח טור 2018), ריצ'ארד קאראפאז (מנצח ג'ירו 2019 ומנצח הטור השוויצרי לפי כשבועיים), תיאו גייגן הארט (מנצח ג'ירו 2020) וריצ'י פורט (מנצח הדופינה ליברה השנה). הסוד של אינאוס הוא ביכולתה לשלוח כל אחד מהארבעה הללו להתקפה באופן שילחיץ את כל המועמדים האחרים, ויחייב את כל הקבוצות האחרות להגיב. יחד עם זאת, עדיין לא ברור אם מישהו מארבעת המוסקטרים של אינאוס, נמצא ברמה מספקת להתמודדות בסיומות ההרריות ובשלבים נגד השעון, ראש בראש מול פוגאצ'ר ורוגליץ.

הסוסים השחורים

סוסים שחורים הם מועמדים נסתרים למיקום גבוה בדירוג הכללי, ומטבעם, לא פשוט לאתרם. למרות זאת, קיימים מספר חשודים מיידיים לתפקיד הסוס השחור: ריגוברטו אוראן המצוין מ-EF Education הראה ניצוצות מהיכולת שהביאה אותו למיקום גבוה בגרנד טורים בעבר; מיגל אנחל לופז רוכב מצוין בהרים, וזוכה לחבילת תמיכה מצוינת במוביסטאר (אשר גם בה יכולים להיות רוכבים עם שאיפות אישיות נוספות על זו של לופז); יקוב פוגלסאנג מאסטאנה כבר מתבגר בשנים, אבל כשהוא בכושר שיא, יכול לסכן כל פודיום בכל גרנד טור.

מייקל וודס מישראל סטארט-אפ נותן את עונת חייו, ובניהול נכון, תמיכה מתאימה, ועם שיפור נגד השעון, יכול לאיים על הפודיום; עמנואל בוכמן מבורה לא יזכה ליותר מדי תמיכה, אבל נותן עונה לתפארת וצפוי להיות נוכח בעליות הגדולות; הצרפתים דוויד גודו מגרופאמה FDJ וגיום מרטאן מקופידיס ינסו להניף את הדגל הצרפתי במרומי ההרים; וורן ברגיל ונאירו קווינטנה יעשו הכל כדי להשיב את ימיהם כקדם, הפעם בקבוצת ארקאה סמסיק; הקולומביאנים סרגי'ו הנאו ואסטבן שאבז עשויים לבלוט בהרים ואולי אפילו לרדוף אחרי דירוג המטפסים; וגם בן או'קונור האוסטרלי של AG2R עשה הכנה מצוינת לטור השנה והשאלה עשויה להימצא ביכולתו לשרוד 3 שבועות.

מייק וודס במדי ישראל סטארט אפ ניישן | צילום: Bettini

הסוס השחור הנבחר שלי השנה הוא ג'ק הייג האוסטרלי מקבוצת בחריין ויקטוריוס. הייג היה בעבר מרכזי בצוות המסייע של סיימון ייטס במיצ'לטון סקוט, עבר לבחריין ויקטוריוס וקיבל השנה את תפקיד מוביל הקבוצה. הייג יודע לטפס, יודע להתחרות נגד השעון, ויש לו קבוצה שמבחינת יכולת, יודעת לתמוך במועמד "משני" ושקט. ההכנה של הייג לטור היתה מצוינת, והשאלה היא כיצד יצליח להביא אותה לידי ביטוי.

הגרנד טוריסטים

בנוסף על הנזכרים מעלה, לא מעט מנצחי גרנד טורים נוספים מהעבר רוכבים בטור 2021 – סיימון ייטס (וואלטה), וינצ'נזו ניבאלי (טור דה פראנס, פעמיים ג'ירו, פעם אחת וואלטה), נאירו קווינטנה (ג'ירו וואלטה), ריצ'ארד קאראפאז (ג'ירו) ואלחנדרו וואלווארדה (וואלטה). כל אחד מהם זוכר את טעמו של הניצחון, וכל אחד מהם עשוי לנסות להפעיל מהלך באחד השלבים.

שלושת הכוכבים

הטור דה פראנס הוא הרבה יותר ממאבק רק על הדירוגים הכלליים. במאבק על נצחונות השלבים, משתתפים השנה כוכבי האופניים הגדולים בעולם. השלישייה הראשונה היא של מתיו ואן דר פול, ואוט ואן ארט וג'וליאן אלאפיליפ. צריך לומר: לוואן ארט ולאלאפיליפ עשויות להיות משימות גם במישור הדירוגים הכלליים והקבוצתיים (ולאן דר פול לא תהיינה כאלו) שיפריעו להם להתחרות על נצחונות שלב. למרות זאת, לא יהיה מפתיע למצוא את שלושתם, אולי בעיקר בשבוע הראשון, מתחרים בראשות הדבוקה.

הספרינטרים

אחרים שצפויים להתמודד על שלבי הספרינט יהיו קיילב יואן המצוין מלוטו-סודאל; מייקל מת'יוס מבייק אקסצ'יינג'; פטר סגאן; מארק קאבנדיש ודוויד באלריני (נדע אם קאבנדיש ובאלריני הולכים להתמודד בספרינט כשנראה את הכתפיים הרחבות של טים דה-קלרק עובדות בראש הדבוקה); מרלייר ופיליפסן מאלפסין-פניקס; ארנו דמאר מגרופאמה; בריאן קוקארד מ- B&B-KTM; צ'ס בול מ-DSM; סוני קולברלי מבחריין ויקטוריוס; האחים ואן פופל מאינטרמאשה וונטי גובר; בתקווה – אנדרה גרייפל מישראל סטארט-אפ; ואולי גם אדוולד בואסון האגן ונאסר בוהאני.

הפאנצ'רים

בסיומות התלולות והקצרות, אפשר לצפות לראות את דן מרטין (מישראל סטראט-אפ), אלחנדרו ואלוורדה (מוביסטאר), גרג ואן אברמט (AG2R סיטרואן) ואולי גם פיליפ ז'ילבר (לוטו סודאל);

הבארודרים (הברחנים)

בין המועמדים מובילים להשתתפות בניסיונות בריחה לניצחון שלב (בין אם מוקדמת ובין אם מאוחרת), עשויים להיות תומס דה גנט (לוטו-סודאל), מטיי מוהוריץ' (בחריין ויקטוריוס), ויקטור קמפנארטס (קובקה נקסטהאש), מארק הירשי (UAE), פייר רולאן וסיריל גוטייה (KTM-B&B), סורן קראג אנדרסן (DSM) וקספר אסגרן (דיוקנינק-קוויק-סטפ).
הזווית הישראלית

עניין מיוחד ומעקב יומי יהיה כמובן אחרי כל קבוצת ישראל סטארט-אפ, ובמיוחד אחרי עומר גולדשטיין הישראלי בהשתתפות ראשונה בטור דה פראנס.

צילום עמוד הבית: Bettini Photo, באדיבות ישראל סטארט אפ ניישן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
The official video TRI Kinneret 2024! טרי כינרת 2024 - הסרט!
03:16
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
אסף פורת אלוף ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת 2024!
59
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
אנטונינה רזניקוב אלופת ישראל בחצי איש ברזל בטרי כנרת!
01
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
אביב לוי אלופת ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
47
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
מעיין גלנץ אלוף ישראל בטריאתלון ספרינט בטרי כנרת!
01:02
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
טרי כנרת 2024: כך נראה הזינוק למקצה חצי איש הברזל ממעוף הרחפן
22
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
אשת הברזל של ישראל: אנטונינה רזניקוב באולפן
48:13
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
מטפס ההרים הישראלי רן קראוס בדרך לאוורסט
07:41
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
שנה לספורטודידקט: אתם שאלתם, נעה כפרי וענבר זהבי עונות
58:48
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
נדב רייסברג אחרי שסיים את פריז רובה: "המרוץ הכי קשוח שעשיתי"
01:37
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
סילבן אדמס מדבר בפסטיבל הצילום הבינלאומי בת"א
03:02
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter&#039s mind: Brett Hawke in our Podcast
נפש של ספרינטר: מאמן השחייה ברט הוק בראיון מיוחד Sprinter's mind: Brett Hawke in our Podcast
52:12
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
מרוץ סביון ה-14 ע"ש עומר חי ז"ל - הסרטון הרשמי!
02:27
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
הספרינטר מספר 1: איתמר איינהורן בראיון מיוחד לפודקאסט של שוונג
40:52
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
פוטו פיניש דרמטי באליפות ישראל בשחייה במים פתוחים
12