מאלתרמן וטוניה עד זוארץ ורבקה: המועמדים המובילים לניצחון בצ'אלנג' ישראמן 2024

הרגע הגדול מתקרב, וזה הזמן להכיר את כל המועמדות והמועמדים לניצחון במקצי העלית בחצי ובמלא: האם מישהו יקח לאנטונינה רזניקוב ודן אלתרמן את התואר? האם שיאי המסלול בסכנה? כל הפרטים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רוביש, אלתרמן, רזניקוב, זוארץ

מחר (שישי) בשעות הבוקר המוקדמות ייצא לדרך צ'אלנג' ישראמן 2024. מאות אנשי ונשות הברזל יעמדו על קו הזינוק בים האדום ויצאו ל-3.8 ק"מ שחייה, 180 ק"מ רכיבה ו-42.2 ק"מ ריצה למרחק המלא, או מחצית מזה לחצי המרחק. רגע לפני, זה זמן לסקור את המועמדים והמועמדות במקצה העלית, אלו שייאבקו אל הניצחון ועל התהילה.

לכתבות נוספות בנושא:
ים רגוע, חם בריצה ומה עם הרוחות? תחזית מזג האוויר לצ'אלנג' ישראמן 2024
האתגרים, הזיכרון והמועמדים: האזינו לפודקאסט לקראת צ'אלנג' ישראמן 2024
"מרגישה בטוחה כאן": הטריאתלטית הגרמנייה שמגיעה לנצח בצ'אלנג' ישראמן

המרחק המלא – גברים
דן אלתרמן – מי שזכה כבר שלוש פעמים בתואר אלוף הישראמן במרחק המלא, ינסה לעשות זאת בפעם הרביעית, כאשר הפעם האתגר הוא אחר לחלוטין. אלתרמן ומשפחתו פונו מביתם בצפון מיד אחרי 7 באוקטובר, ואין ספק שהאתגר להתאמן היה קשה יותר השנה. עם זאת, מדובר בספורטאי על שמכיר כל פינה במסלול, ולפי כל התחזיות הוא אמור להיות המועמד המוביל לניצחון.

עמית שקד – טריאתלט חזק מאוד שכבר עמד על הפודיום בישראמן, אך הפעם לתחרות יש משמעות שונה לחלוטין עבורו. לפני כשלושה חודשים, רכב עמית יחד עם חבריו אנשי הברזל יניב פתאל וחן יהלום ז"ל, כשרכב פגע בהם בעוצמה. עמית ויניב נפצעו קל, אולם חן נהרג בתאונה והותיר קהילה שלמה כואבת והמומה. עמית מקדיש את התחרות לחן וכלל לא נופתע אם נראה אותו על הפודיום בסוף היום

עמית שקד | צילום: צלמי שוונג

אור שפיצן – צעיר המשתתפים בקטגוריה (בן 27) מקבוצת ZONE3. הוא סיים שישי ב-TRI כנרת בחצי המרחק, וראשון בקטגוריית הגיל שלו, ויגיע בפעם הראשונה למרחק המלא בצ'אלנג' ישראמן. לפי דיווחים, הוא עשה התקדמות משמעותית בשנה האחרונה ועשוי להפתיע.

אמיל שחקלדיאן – אמיל צעיר יחסית (32), אך מגיע כבר עם הרבה ניסיון של חצאים, כולל בישראמן. הפעם, הוא מזנק לראשונה למלא ומגיע בכושר שיא לתחרות. כשחיין לשעבר, לא נופתע אם ייצא ראשון מהמים, וכאילתי בהווה, אנחנו יודעים שהוא מכיר כל אבן במסלול ויילחם גם כדי לתת דוגמה אישית לילדים אותם הוא מאמן ב-TRILIFE.

אמיל שחקלדיאן | צילום: צלמי שוונג

אמיר אלפיה – בימים רגילים היינו מדברים עליו כאחד המועמדים לניצחון, כמי שהתחרה השנה באליפות העולם בניס (ובעבר גם בהוואי). אלא שאחרי 90 יום במילואים, בלי הרבה אימונים, הוא מגיע בעיקר כדי להוכיח לעצמו ולאחרים שגם אחרי תקופה קשה כזאת, זה אפשרי.

המרחק המלא – נשים
אנטונינה רזניקוב – חמש פעמים אלופת המרחק המלא בישראמן, והשנה היא מגיעה גם כאלופת ישראל באופניים אחרי שהדהימה את כל רוכבות העלית. טוניה גם היא אילתית ורואה בישראמן את "מסלול הבית" שלה. כל דבר פחות מניצחון מוחץ שלה ייחשב להפתעה, ואם החום לא יהיה כבד מדי, אולי אפילו שיא המסלול שלה בסכנה.

אנטונינה רזניקוב | צילום: צלמי שוונג

סופיה קורזונינה – סופי היא כוח עולה בענף, מקבוצת טרייהארד, ועשתה התקדמות אדירה בשנים האחרונות. היא נחשבת לאחת הרצות החזקות על המסלול, כשרק לאחרונה רצה 1:23 שעות בחצי מרתון פארק הירקון, בו סיימה במקום השני. בגיל 32, היא תזנק למלא באילת לראשונה ויהיה מאוד מעניין לראות מה מכינה לנו.

סופי קורזונינה | צילום: באדיבות ריינד אופטיקס

חצי המרחק – גברים
רועי זוארץ – טריאתלט נבחרת ישראל החליט לעשות שינוי ומהמרחק האולימפי לעלות אל המרחקים הארוכים יותר. כבר לפני שנתיים ניצח בחצי המרחק כאן באילת, אחרי קרב מרתק עם איתמר אשד (בו איבד נעל והמשיך לרוץ), אולם הפעם נראה שהוא מגיע ברמה משלו, וכל דבר חוץ מניצחון יהיה אכזבה עבורו.

רועי זוארץ בישראמן | צילום: צלמי שוונג

מרסל בולבאט (גרמניה) – אחד המתחרים הבולטים שהגיעו מחו"ל למרות המלחמה. בגיל 23, הוא יחסית חדש בתחום  המרחקים הארוכים ומגיע בפעם הראשונה למסלול באילת. את חלק מהאימונים שלו כאן בארץ עשה עם רועי זוארץ, ואם יצליח להחזיק איתו קצבים ולא להתפתות, אולי אפילו צפויה לנו הפתעה.

דן קוני – הטריאתלט והמאמן המנוסה מ-4FITNESS הרגיל אותנו שהוא מזנק למרחק המלא, ולרוב מסיים על הפודיום. יהיה מעניין לראות אותו בחצי המרחק, כשהניסיון שלו על המסלול בהחלט ייתן לו יתרון על הצעירים. קוני לא יודע להתחרות "חצי כוח'" ובטוח שייתן הכל על המסלול שהוא מכיר כל כך טוב.

דן קוני בישראמן | צילום: צלמי שוונג

חצי המרחק – נשים
רבקה רוביש (גרמניה) – מי שהייתה חלק מנבחרת גרמניה במרחק האולימפי עד 2016 עשתה קאמבק לענף, הפעם במרחקים הארוכים. היא ילידת רות ומכוונת להגיע לצ'אלנג' רות השנה, כשכאן מתכוונת להכתיב קצב רצחני מהשנייה הראשונה.

ענבר זהבי מאייר – המאמנת של גולדן טרי הראתה לנו שהיא בכושר מצוין באליפות העולם האחרונה, והפעם מגיעה לחצי המרחק במטרה לעלות פעם נוספת על הפודיום אותו היא מכירה היטב. ידועה בחוזק המנטלי שלה שגם תנאים קיצוניים לא יצליחו לשבור, ואם רוביש תעשה טעויות על המסלול שחדש עבורה, היא כבר תדע להרוויח מהן.

ענבר זהבי בקונה | צילום: גדי מאייר

הדס מזר – טריאתלטית חזקה ומנוסה מ-4FITNESS שעמדה במקום השני על הפודיום בשנה החולפת גם בחצי המרחק בישראמן וגם ב-TRI כנרת. הוכיחה את יכולותיה גם מעבר לים ב-2022 גם בצ'אלנג' רות וגם באליפות העולם והריצה שלה (1:36 שעות בחצי מרתון אשתקד) נותנת לה יתרון גם בגיל 46על לא מעט מתחרות.

הדר שחר – צעירת המשתתפות בעלית, בת 27, מטרייהארד, שגם אצלה הריצה היא חלק חזק במיוחד (1:35 בחצי מרתון פארק הירקון ממש לאחרונה). עמדה על הפודיום ב-TRI כנרת אשתקד עם 5:12 בחצי המרחק ובהחלט יכולה להיות אחת ההפתעות הנעימות של התחרות.

הדס מזר בישראמן | צילום: צלמי שוונג



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג