"מרגישה בטוחה כאן": הטריאתלטית הגרמנייה שמגיעה לנצח בצ'אלנג' ישראמן

רבקה רוביש הייתה טריאתלטית בכירה במרחק האולימפי. לאחרונה חזרה מפרישה למרחקים הארוכים ותתחרה באילת בשישי. בראיון מיוחד היא משתפת בשינוי המרחק ("ספורט אחר לגמרי") בהחלטה להגיע לישראל ("לא הייתי מודאגת") ובשאיפות ("יהיה נחמד לנצח")
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
רבקה רוביש | צילום: פרטי

צ'אלנג' ישראמן יוזנק ביום שישי הקרוב באילת, לראשונה תחת שיתוף הפעולה עם תאגיד צ'אלנג' העולמי. המלחמה בישראל הרתיעה אמנם לא מעט ספורטאיות וספורטאים בכירים מחו"ל ששקלו להגיע, אולם על כמה מהם המצב בארץ לא ממש עשה רושם. אחת מהן היא לא אחרת מאשר רבקה רוביש הגרמנייה, טריאתלטית נבחרת גרמניה במרחק האולימפי עד 2016, שהשיקה קריירה מחודשת ומגיעה לצ'אלנג' ישראמן כדי לטרוף את המסלול.

לכתבות נוספות בנושא:
שאלת השאלות: מה לובשים בצ'אלנג' ישראמן?
אימון מדרגות בלב עזה: "אולי יעזור לי בק"מ ה-31 בריצה בצ'אלנג' ישראמן"
תזונה מנצחת בצ'אלנג' ישראמן: מה אוכלים אנשי הברזל בתחרות?

גרמניה היא מעצמת טריאתלון, ורוביש הייתה מהבכירות בנבחרת. היו לה ניצחונות בתחרויות מהסבב האירופי, תוצאות טופ 10 בתחרויות סבב אליפות העולם, מקום של קבע על הפודיום באליפות גרמניה ואפילו מקום רביעי עם השליחים המעורבים של גרמניה באליפות העולם ב-2015.

צפו בראיון המלא עם רבקה רוביש:

ב-2016, אחרי שנים בצמרת, היא כבר השיגה את הקריטריון למשחקים האולימפיים בריו ואפילו הייתה הבכירה מבין הגרמניות בדירוג העולמי. אלא שהאיגוד הגרמני בחר שלא להכליל אותה במשלחת למשחקים, ובמקומה נשלחו לורה לינדמן, שסיימה במקום ה-28, ואנני האוג, שסיימה במקום ה-36.

"הייתי כל כך מתוסכלת וחסרת מוטיבציה, שעזבתי את הספורט" , סיפרה לאחרונה: "בשלב הזה, חשבתי שלעולם לא אעשה טריאתלון שוב. מכיוון שספורט הוא התשוקה שלי, חיפשתי אתגרים חדשים ומצאתי כיף שוב במרוצי אופני הרים, מרתונים וריצות שטח".

רבקה רוביש | צילום: פרטי

אלא שכנראה ש"חיידק הטריאתלון" היה חזק ממנה. כמי שנולדה וגדלה ברות, העיר המארחת את צ'אלנג' רות האגדי, היא החליטה לחזור להתחרות, אבל אחרת: "הפסקתי בכלל עם הטריאתלון לשש שנים וחזרתי רק בשנה שעברה", סיפרה היום (רביעי) לשוונג: "החלטתי להתמקד במרחקים הארוכים יותר, וזה ספורט אחר לגמרי עבורי. המטרה המרכזית שלי היא המרוץ הביתי שלי ברות, לעשות שם את המרחק המלא".

אנחנו פוגשים אותה אחרי אימון השחייה הראשון בים האדום, שהיה רגוע במיוחד באותן שעות: "לא הספקתי הרבה, רצתי קצת בבוקר, אחרי שהיו לי טיסות ארוכות אתמול, בדקתי חלק קטן ממסלול הריצה, שחיתי קצת בים. אני נהנית כאן".

רבקה רוביש ורביה בחלוקת הערכות | צילום: חיים דוד, שוונג

זו בסך הכל התחרות השנייה שלה במרחקים הארוכים, אחרי שחזרה להתאמן, על הבחירה דווקא בחצי המרחק בצ'אלנג' ישראמן היא מספרת: "רציתי להתחרות מוקדם יחסית ב-2024, להיכנס לכושר, לבדוק אם המנח שלי על האופניים טוב, אם התזונה עובדת. עשיתי הרבה מחנות אימון כבר ואני מרגישה 'On Fire' ומוכנה להתחרות. הייתי בישראל לפני חמש שנים בחופשה, אז חשבתי שלחזור לכאן זו תכנית טובה".

כשנשאלה האם חששה להגיע בשל המלחמה, הפתיעה בתשובתה: "לא, לא הייתי מודאגת, אולי פחדתי טיפה כשהזמנתי את כרטיסי הטיסה, עקבתי אחרי כל מה שקורה עם המלחמה, אבל אני ממש לא מפחדת כרגע, ואני מרגישה מאוד בטוחה. אני רק רוצה לתמוך באירוע הזה וליהנות מהזמן שלי כאן עם אבא שלי, וכמובן מהמרוץ עצמו".

רבקה רוביש | צילום: פרטי

בניגוד לרות, שנחשב למסלול מהיר ושטוח, העליות של הישראמן עשו לעצמן כבר שם בכל העולם: "אני אוהבת כשהמסלול קשה, זו גם אחת הסיבות שבחרתי במרוץ הזה כאן, כי ראיתי שמסלול האופניים מאוד קשה. התאמנתי לזה בטנריף ובלנזרוטה ואני חושבת שאני מוכנה לאתגר. יהיה נחמד לנצח פה בצ'אלנג' ישראמן, נראה, אם שום דבר לא ישתבש, דברים טכניים וכאלה, אז אני מקווה שזה יהיה מרוץ טוב עבורי".



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג