מאחורי הטריאתלטית הטובה בעולם עומד הגבר הכי תומך בעולם

בטריאתלון הנשים אין מקום לספק, אף אחת לא מתקרבת לרמה של גוון יורגנסן. בראיון ל-NBC היא הסבירה את סוד ההצלחה - הבעל שנטש קריירה כרוכב מקצוען כדי לעשות בשבילה הכל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
גוון יורגנסן טריאתלטית אמריקאית
גוון יורגנסן טריאתלטית אמריקאית

מדי פעם צומח לו בענף ספורט מסוים עילוי ששולט באופן משמעותי בתחום שלו ולא משאיר סיכוי לאף אחד אחר. זה המצב כיום בטריאתלון הנשים, כשגוון יורגנסן האמריקאית לא השאירה בשנתיים האחרונות מקום לחשוב אם יש לה מתחרה בצמרת העולמית של הספורט הזה. 12 ניצחונות רצופים בסבב אליפות העולם אומרים שממש אין לה מתחרה, וזה אומר – הנה עוד ספורטאית שהצטרפה למועדון המכובד של הקלישאה "היריב הכי גדול שלו זה הוא עצמו".

גוון יורגנסן אלופת העולם בטריאתלון

מההופך אותה לכל כך טובה? גוון יורגנסן | צילום: Frankie Fouganthin

השנה היא 2016, וזה אומר משחקים אולימפים בקיץ. אם כבר התרגלו בארצות הברית לראות את יורגנסן שולטת באליפויות בעולם, משחקים אולימפיים זה כבר סיפור אחר. כאן אין מקום לטעויות, ויורגנסן תזכה להרבה עניין. זו גם הסיבה שהחשיפה שלה בארצות הברית היא די גדולה יחסית לטריאתלטית, והשבוע היא זכתה לכתבה ב-NBC שסיפרה על מערכת היחסים בינה לבין בעלה, רוכב האופניים המקצוען לשעבר פטריק למיו, שבעצם הקריב את הקריירה שלו למען אשתו.

עוד כתבות בנושא 
הצצה מרתקת לתפריט של גוון יורגנסן 
גוון יורגנסן למדה לרכוב קצת לפני שהפכה לטריאתלטית הטובה בעולם 
סיכום אליפות העולם האחרונה בטריאתלון 

בכתבה מתואר למיו כמי שמכין עבורה את ארוחת הבוקר של לפני התחרות, מטפל באופניים שלה ומכין לה את בקבוקי השתייה. "זו עבודה של 24/7", הוא אומר ומוסיף: "ככל שהיא מתאמנת יותר קשה, כך אני עובד". עד שנת 2013 הוא היה רוכב אופניים מקצוען, אבל אז החליט לנטוש את הקריירה הספורטיבית שלו כדי לתמוך במי שאז היתה חברתו והיום אשתו. 9 חודשים בשנה הם נמצאים מחוץ לביתם בסנט פול, מינסוטה, לצורך אימונים ותחרויות. לאורך כל הזמן הזה למיו הוא בעצם המנהל הלוגיסטי של אורח החיים הלא שגרתי של הטריאתלטית הטובה בעולם שמתחרה המון ובכל יבשת. "קשה להסביר את אורח החיים הזה, מי שלא חי ככה לא יוכל להבין", אומר למיו ואשתו לעומת זאת מסכמת: "הרבה אנשים היו רוצים שיהיה להם פטריק משלהם, זה שיש לי אותו זה יתרון עצום".

73329.6

"האוכל צריך להיות מוגש על השולחן ברגע שהיא נכנסת הביתה". פטריק למיו | צילום: מתוך האינסטגרם של יורגנסן

הכל התחיל ברכיבה משותפת 

הם הכירו בשנת 2011 כשיורגנסן עבדה כמנהלת חשבון במשרה מלאה במילווקי, קצת אחרי קריירת מכללות מפוארת בשחיה וריצה ולפני שהפכה לטריאתלטית הטובה בעולם. חבר משותף חיבר את למיו לקבוצת האופניים של יורגנסן, במטרה לתת לה טיפים שיעזרו לה לעמוד בקצב של הקבוצה כי אופניים לא היו הצד החזק שלה. זה התחיל בטיפים והמשיך בדייט באותו ערב וכך צמח לו הצמד שעשה כל כך טוב לטריאתלון העולמי.

בהתחלה מערכת היחסים הזאת לא היתה אידיאלית, מאחר ויורגנסן היתה בצעדיה הראשונים בטריאתלון המקצועני, ואילו למיו עדיין היה רוכב מקצוען. כשהיא הצליחה להעפיל במפתיע למשחקים האולימפיים לונדון 2012, הוא אפילו לא ידע מזה באותו סוף השבוע מאחר והיה עסוק בתחרות משלו. למרות שבלונדון היא אכזבה וסיימה במקום ה-38, למיו הבין איזה פוטנציאל גדול יש לה והחליט בשנה שאחרי להשאיר מאחור קריירה מכובדת שכללה עשרות ניצחונות במרוצי סייקלוקרוס וקריטריום, ולהתמסר למעשה לקריירת הטריאתלון של בת זוגו. "זו לא היתה החלטה קשה, ידעתי שאני אהיה הרבה יותר טוב כמי שעוזר לה מאשר כרוכב אופניים", הוא מספר.

גוון יורגנסן טריאתלטית אמריקאית

קשה לה מחוץ לבית. גוון יורגנסן | צילום: MartinPutz

באחת התחרויות במדריד שבה היא סיימה במקום הרביעי הודיע ליורגנסן בן זוגה שהוא מבטל כרטיס טיסה בחזרה לארצות הברית כדי להשתתף בתחרות, ובוחר להישאר איתה. "ההחלטה הזאת הפתיעה אותי מאוד, לא ידעתי מה להגיד", מספרת יורגנסן שעוד לא היתה אפילו מאורסת לו עדיין באותה תקופה. בקיץ 2013 הגיעה גם הצעת הנישואין, איך לא, במהלך רכיבה משותפת כשלמיו ירד מאופניו וכרע ברך. "זה היה היום המאושר בחיי", מספרת יורגנסן.

גוון יורגנסן מעידה על עצמה שהיא "לחוצת בית", משהו שלא אופייני לספורטאית מקצוענית שמסתובבת בעולם כמעט שנה שלמה. "אני לא יודעת אם הייתי מצליחה לעשות את זה בלעדיו", היא אומרת. בכל חודש ינואר השניים עוזבים את מינסוטה הקפואה למספר חודשי אימון באוסטרליה החמימה, ולקראת קיץ עוברים לספרד שזה הבסיס שלהם לעונת התחרויות באירופה. מעבר להיותו המנהל הלוגיסי, התפקיד הלא פחות חשוב של פטריק למיו הוא טבח, רק הוא מבשל לטריאתלטית הטובה בעולם, ורק הוא עושה את הקניות. לאשתו יש תפריט מאוד ספציפי, והוא דואג שהיא תאכל מיד עם חזרתה מכל יחידת אימון. "האוכל צריך להיות מוגש על השולחן ברגע שהיא נכנסת הביתה, היא מאוד רעבה", הוא מספר.

אחרי שהיא אוכלת היא עוברת למצב של מנוחה, והוא ממשיך לתפעל את המפעל שנקרא גוון יורגנסן. "בתקופת אימונים אני רק מתאמנת, אוכלת, ישנה ועונה למיילים", היא מסבירה. אומרים שהיא ברת מזל כי טריאתלטים אחרם, גם אם הם מנהלים אורח חיים מקצועני, צריכים להתעסק בהרבה מאוד דברים במהלך תקופות האימונים, בעיקר ענייני תזונה. יריבותיה האמריקאיות של יורגנסן, שרה טורו וקייטי זאפרס, נשואות לספורטאים מקצוענים פעילים ולכן אין להן את הפריבילגיה הזאת ובמקרים רבים הן צריכות לדאוג לעצמן. שרה טרו התייחסה לדוגמה של יורגנסן ואמרה מהזווית שלה: "אם בעלי היה יכול להתמקד בקרייה שלי, כנראה שהייתי היום במקום אחרי לגמרי. אנחנו צריכים להתאים את עצמנו למצב". בעלה, בן טרו, הוא רץ למרחקים ארוכים.

מבחינתו של למיו, תקופת הפגרה היא התקופה המפנקת של השנה. בסופו של דבר השניים חיים לא רע מרווחי הטריאתלון. רק בתחרויות מרוויחה יורגנסן כ-200 אלף דולר לשנה, ולזה אפשר להוסיף לפחות 10 ספונסרים כולל חברות ענקיות כמו "ארנסט אנד יאנג", "רד בול" ו"אסיקס". כשהם בבית הם דואגים ללכת בכל ערב למסעדה שהם לא היו בה, ולנסוע לטייל במקומות אחרים בארצות הברית וקנדה. בין לבין הם מתכננים גם את העתיד שאחרי הטריאתלון, שניהם מתקרבים לגיל 30 ויודעים שאחרי השנה האולימפית של יורגנסן צריך, ככל הנראה, לחשוב גם על דברים אחרים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג