לקראת מרתון ניו יורק: לא תהיו שם ביום ראשון הקרוב? הפסדתם

זה רחוק מלהיות המרתון המהיר בעולם ובוסטון קיים עוד הרבה מלפניו, אבל מרתון ניו יורק הוא בהחלט המסיבה הכי טובה בעיר והמקום שכל הרצים רוצים להיות בו. מה צפוי השנה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ריצה בגשר ורזאנו נארווס מרתון ניו יורק
ריצה בגשר ורזאנו נארווס מרתון ניו יורק

זה נכון שמרתון ברלין הוא המהיר מכולם, שמרתון בוסטון הוא העתיק מכולם ושבמרתון לונדון מגייסים סכומים אסטרונומיים של תרומות, אבל קרוב לוודאי שניו יורק זה המרתון שכולם רוצים להיות בו, ולא סתם. אמנם המסלול שלו קשה (בעיקר בגלל העליות בגשרים), מזג האוויר בדרך כלל קר, אין מכתיבי קצב למקצוענים, אבל יהיו בו לפחות 50 אלף ברי מזל שרובם עלו בהגרלה כדי להשתתף.

מרתון ניו יורק גשר ורזאנו נרווס

קשה לרוץ על הגשרים בניו יורק, אבל לא הייתם רוצים? | צילום: Metropolitan Transportation Authority of the State of New York

זה בכל זאת אחד מ-6 המרתונים הגדולים בעולם, והגדול ביותר בארצות הברית. מאחר וניו יורק היא העיר המועדפת על פני כל כך הרבה אנשים בעולם, גם הריצה בניו יורק הופכת לכזו בעיקר כשמסלול המרתון הוא כל כך אטרקטיבי ועובר ברובעים המרכזיים של העיר עם קינוח בסנטרל פארק בסיום. וכשתושבי ניו יורק מתייחסים לכל יום ראשון של נובמבר כיום חג ולא כמטרד, הרצים מרגישים את זה מצוין בעידוד ובאנרגיות בצדי הכבישים והם לא ימהרו לקלל כל עליה או כל משב רוח פנים בריצה צפונה – פשוט כי יהיה להם כיף.

עוד כתבות בנושא 
גוון יורגנסן מתכוננת למרתון ניו יורק 
המדריך למרתון האטרקטיבי בעולם
אליוד קיפצ'וגה ניצח במרתון האולימפי בריו

מרתון ניו יורק זה אירוע הריצה של כל המי ומי. תמיד יהיו שם סלבריטאים, רצים שמגיעים ממגוון עצום של מדינות וכמובן שהמתמודדים על התארים יהיו שייכים לצמרת העולמית הגבוהה ביותר. מבחינת התקשורת המקומית זו חגיגה אחת גדולה של אירוע ספורט עממי מתובל בהופעות אורח של מקצוענים מהרמות הגבוהות ביותר. הם מצדם יעקבו כל היום אחרי משפחות של אמריקאים או סתם מעודדים בקווינס או מנהטן, ועל הדרך יזכירו מי זה סטנלי ביווט ויתלהבו מגוון יורגנסן.

המועמדים המובילים לניצחון 

אז אם כבר הזכרנו את שמה של האלופה האולימפית בטריאתלון שתרוץ מרתון לראשונה בחייה, הגיע הזמן לדבר על השמות הבולטים שירוצו בניו יורק. אז נתן את הקרדיט ליורגנסן שאולי לא תתמודד על התואר אבל בהחלט תמשוך עניין רב לאורך הדרך. חודשיים אחרי שזכתה במדליית הזהב בריו 2016, יורגנסן השתתפה באליפות ארצות הברית בריצת 10 מייל וסיימה שלישית בזמן של 53:13 דקות. זה אומר שיש לה פוטנציאל לרוץ מהר יותר מ-2:30 שעות ואם תעשה את זה אנחנו ללא ספק נחזה בהישג מדהים.

מרתון ניו יורק 2015

את מי נראה השנה בדבוקה? מרתון ניו יורק 2015 | צילום: Steven Pisano

קצת מלפניה של יורגנסן נראה את הדבוקה המובילה במרוץ הנשים, שאגב יזנקו ראשונות לפני הגברים ב-9:20 שעון מקומי. בדבוקה אמורה לבלוט מארי קייטאני הקנייתית, שמבין הרצות הנוכחיות בצמרת העולמית היא מחזיקה בשיא האישי המהיר ביותר. ועכשיו היא רוצה להפוך לאשה השלישית בהיסטוריה שזוכה במרתון ניו יורק לפחות שלוש פעמים (אחרי גרטה וייץ הנורבגית שזכתה 9 פעמים ופולה רדקליף הבריטית שזכתה 3 פעמים).

קייטאני ניצחה במרתון ניו יורק בשנתיים האחרונות, אבל אחרי שסיימה תשיעית במרתון לונדון באפריל 2016 היא לא נבחרה לסגל הקנייתי למשחקים האולימפיים בריו ולקחה את זה קשה. ואז היא החליטה ללכת בכל הכוח על תואר שלישי בניו יורק ונראה שהמתחרה העיקרית שלה תהיה סגניתה מהשנה שעברה, אספלש מרגיה. עוד מתחרה שתתמודד על התואר תהיה גלדיס צ'רונו הקנייתית, אלופת מרתון ברלין ב-2015, שכמו קייטאני כבר ירדה בקריירה מ-2:20 שעות אבל על המסלול בניו יורק המספרים האלה פחות רלוונטיים.

גם במרוץ לגברים הפייבוריט לניצחון יהיה קנייתי שמגיע לשמור על התואר שלו. כאן מדובר בסטנלי ביווט, שאחרי שניצח בניו יורק בשנה שעברה סיים שני במרתון לונדון והשתתף גם במשחקים האולימפיים בריו שם הוא פרש במהלך הריצה. "בריו הכל הלך כמתוכנן אבל לא הצלחתי להוציא לפועל את היכולת שלי ועכשיו אני רוצה להוכיח לכולם מה אני שווה", אמר ביווט לקראת מרתון ניו יורק. גם אצל הגברים ביווט יתמודד נגד סגנו שהוא לליסה דסיסה האתיופי, שהיה השנה גם שני במרתון בוסטון. עוד רץ שנראה בדבוקה המובילה הוא גירמאי גברסילאסי מאריתריאה, אלוף העולם שסיים במקום הרביעי במשחקים האולימפיים מריו. מתחרה נוסף מקניה יהיה לוקאס רוטיץ' שניצח ב-2015 במרתון המבורג.

מרתון ניו יורק 2015

תמיד יהיו כאן סלבריטאים | צילום: Jim.henderson

ידוענים על המסלול

מדי שנה פוקדים את מרתון ניו יורק סלבריטאים מכל התחומים, שבעיקר מנצלים את הזירה המכובדת הזאת כדי לרוץ ולהתרים כספים למטרות שונות. השנה רוב ה"סלבריטאים" האמריקאים יהיו דווקא שפים וכוכבי ריאליטי, או שפים שהם כוכבי הריאליטי. בנוסף אליהם נראה מבין השחקנים את שון אסטין שבתור ילד שיחק ב"גוניס" וכמבוגר ב"שר הטבעות" ומבין הספורטאים יבלטו שם הטניסאית מריון ברטולי שהיתה אלופת ווימבלדון לפני שלוש שנים, הכדורגלן הספרדי ראול גונזלס בלנקו וכאמור גוון יורגנסן.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג