לקראת מרתון טבריה: טיפים לריצת מרתון ב-9 מעלות

אספנו לכם טיפים חשובים כדי לסייע לרצים להתמודד עם מזג האוויר הקר הצפוי בזמן הזינוק במרתון טבריה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
דבוקה מובילה מרתון טבריה
דבוקה מובילה מרתון טבריה

מזג האוויר הוא תנאי הכרחי לרצת מרתון טובה ולעמידה ביעד התחרות. כזכור, במרתון טבריה בשנה שעברה היו תנאי מזג אוויר וגשם קיצוניים, אשר פגעו בריצה עצמה ומעבר לכך בחוויה הכוללת של ריצת מרתון שאורכת מספר שעות. בתחזית מזג האוויר ליום שישי הקרוב, לא רואים סימנים לגשם, אך בהחלט יהיה קצת קר בעת הזינוק שיתקיים בשעה 7:30 בבוקר. בשעה זו הטמפרטורות הצפויות הן 9 מעלות שירגישו כמו 7 מעלות ורוח במהירות 9 קמ"ש. על כן, על מנת "לרוץ" על הצד הבטוח, הנה 10 טיפים לריצה שיעזרו לכם כאשר יש מזג אוויר קר ו/או יורד גשם.

הטמפרטורות הנמוכות הצפויות החל משעת הזינוק

לערוץ המרתון ולקריאת הכתבות הטכניות – לחצו כאן

1. שרוולונים: אחד מהפתרונות הטובים לקור הם השרוולונים לידיים המגיעים מעולם האופניים. הם מחממים ונותנים תחושה טובה, ניתנים להסרה בקלות, אינם מכבידים ואינם יקרים כך שלא נורא אם תזרקו אותם. גדולי המרתוניסטים נראים משתמשים בהם בתנאים קשים.

2. לבוש: החלק הקשה ביותר בריצה כשקר היא ההתחלה. לאחר שתתחממו, הריצה הופכת קלה הרבה יותר. השיגו חליפת סערה זולה, זוג כפפות ארוכות זולות, כובע צמר פשוט, חולצה ארוכה פשוטה. כל אלה דברים שתוכלו ללבוש טרם הזינוק להגנה מהגשם ומהקור ולא יכאב לכם הלב לזרוק אותם ברגע האמת.

3. ביגוד: לבשו מעט ככל שהקור מאפשר. בניגוד למה שניתן לחשוב, דווקא ביגוד חם ומסורבל יקשה עליכם יותר בגשם. הוא יירטב, יכביד, וייצור שפשופים. פשוט תחשבו על הבגדים הרטובים שיוצאים ממכונת הכביסה. אתם לא רוצים לסחוב אותם עליכם נכון?

4. שתייה: זכרו לשתות במהלך המרוץ. הקור מטעה ומשכיח צמא. אל תיפלו למלכודת הזו שלו והמשיכו בתכנית הנוזלים המקורית.

לתוספי תזונה בשוונג-שופ לחצו כאן

5. נעליים: כדי לא להרטיב את נעלי הריצה טרם הזינוק, כסו אותם בשקיות ורק ליתר ביטחון קחו אתכם זוג גרביים ונעליים נוסף אליהם אתם רגילים.

6. כובע: רוצו עם כובע ריצה (עם מצחייה) והוא זה שימנע מהגשם להיכנס ולצרוב את העיניים שלכם.

7. משקפי שמש: ותרו על משקפי השמש במידה ויירד גשם. השאירו אותם לנוח באוטו הפעם לטובת ראייה ברורה של המתרחש סביבכם.

טסמה מוגס במרתון טבריה

כובע ושרוולים יכולים לעזור כשקר. טסמה מוגס במרתון טבריה | צילום: runnerscanner

8. שפשפת: מרחו אזורים רגישים לשפשוף בתכשירים המונעים שפשפת (וזלין או באדי גלייד). עניין זה הוא קריטי למי שאינו מורגל בריצה כשהוא רטוב. אל תשכחו את כפות הרגליים, אתם לא רוצים שלפוחיות הרסניות. מרחו הכול: כפות רגליים, פנים ירכיים, מפשעה, בתי שחי, קווי החזייה (נשים) ופטמות (פלסטרים גברים). גם משחת חיתולים סמיכה מאוד לתינוקות תעשה את העבודה. וזלין מומלץ פחות כיוון שהוא יורד לאורך המרוץ וגם משאיר כתמים שומניים על הבגדים.

9. גשם: אם יירד גשם, אל תטרחו להתחמק משלוליות. רוצו לתוכן, חבל על הזמן שתבזבזו כי אתם תירטבו בכל מקרה.

10. ייבוש: אל תשכחו לייבש את הנעליים בסיום התחרות. נייר עיתון בתוך הנעל יאיץ מאוד את קצב הייבוש. אפשרות מורכבת יותר אך יעילה יותר: מלאו גרביים ישנות בחול המשמש לארגז הצרכים של חתולים והכניסו אותם לנעליים – זה מייבש, מהר ומונע ריח רע. תדאגו לבגדים חמים ויבשים ליד הסיום. רוב הסיכויים שתוך דקות בודדות תמצאו את עצמכם קפואים ורועדים מקור.

בהצלחה, רוצו על זה!

צילום עמוד הבית: עופר ביידה





אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג