זוהר זימרו לקראת מרתון טבריה: "הפציעה לא מוסיפה לביטחון העצמי, אבל אעשה כמיטב יכולתי"

לרשימת הרצים הישראלים הבכירים יצטרף השנה טסמה מוגס במרתון הבכורה שלו. המטרה של כל הבכירים תהיה הן לזכות בתואר ולגרוף לפחות 20 אלף שקלים, והן לקבוע תוצאת קריטריון לבייג'ין ואולי אפילו לריו. בין הנשים עשוי להתפתח מאבק, אם כי המועמדת הבכירה די ברורה - כל הפרטים בכתבה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
שער זינוק סיום מרתון טבריה 2015
שער זינוק סיום מרתון טבריה 2015

מרתון ווינר טבריה פותח בכל שנה את ה"מרדף" אחרי התואר הלאומי היוקרתי בריצת מרתון והן אחרי הקריטריון לאחת האליפויות הבין-לאומיות הגדולות. מכיוון שכל התחרויות הללו פותחות, בדרך כלל, את חלון ההזדמנויות לקביעת הקריטריון במרתון (ובעוד מספר מקצועות, כולל 10,000 מ') ב-1 בינואר של השנה הקודמת לשנת התחרות, מרתון ווינר טבריה ה-38 שיתקיים ביום שישי יהיה תחרות קריטריון הן לאליפות העולם השנה בבייג'ין והן למשחקים האולימפיים בריו בשנה הבאה (2016), גם אם זה טרם פורסם סופית ורשמית.

זהר זימרו

"מרתון זו הריצה התחרותית האולימפית הקשה ביותר שיש". זהר זימרו | צילום: עופר ביידה

"מרתון אינה דומה לשום ריצה אחרת"
זוהר זימרו מאתלטי אורן השרון, הוא הישראלי היחיד עד כה שכבר קבע את הקריטריון לאליפות העולם בבייג'ין 2:18:00 ש', כשחצה בשנה שעברה את קו הגמר במרתון ווינר טבריה ה-37 בזמן של 2:16:25 ש'. השנה הוא נדרש להוכחת יכולת על מנת להשלים, סופית, את הבטחת השתתפותו במפעל הגדול בפעם השלישית ברצף. זימרו שנפצע לפני כשלושה שבועות במהלך מחנה אימון באתיופיה, שב ארצה על מנת להתאושש, לטפל בפציעה, ונכון לעכשיו הוא ישתתף במרתון. כשנשאל כיצד והאם הפציעה תשפיע, ענה אלוף ישראל המכהן: "מרתון זו הריצה התחרותית האולימפית הקשה ביותר שיש. אתה תמיד יודע איך תתחיל אותה, אבל לעולם לא איך תסיים אותה. אני תמיד מגיע למרתון ווינר טבריה עם הציפיות הכי גבוהות מעצמי. אין ספק שהפציעה לא מוסיפה לביטחון העצמי, אבל אעשה כמיטב יכולתי".

עוד כתבות מרתון
כיצד רצים מרתון במזג אוויר קר
11 טעויות שלא תרצו לעשות במרתון
12 כתבות שחייבים לקרוא לפני מרתון

חניכו של זימרו ושל אמנון גור, טסמה מוגס, כבר הוכיח את יכולותיו בזירה המקומית. הוא שיאן ישראל ב-10,000 מ', זכה ב-11 תארים לאומיים (3 ב-5,000 מ', 3 ב-10,000 מ', 1 ב-10 ק"מ, 2 בחצי מרתון ו-2 במרוצי שדה) והחמיץ את השיא הישראלי בחצי מרתון בגלל מסלול שהיה קצר במעט מהמרחק הרשמי. יחד עם זאת, כפי שמסביר מאמנו, "מרתון אינה דומה לשום ריצה אחרת, לא ל-10,000 מ' ולא לחצי מרתון. זה יהיה המרתון הראשון שלו. קשה מאוד מאוד לצפות מה יקרה. אנחנו מקווים לטוב. מוגס הוא ללא ספק מהרצים הטובים שהיו אי פעם בישראל למרחקים ארוכים, אבל כולנו יודעים למי ניתנה הנבואה. ביום שישי הוא יתמודד, לראשונה בחייו, נגד גופו, נגד תנאי מזג האוויר ונגד יתר הרצים בריצת מרתון תחרותית. קלישאתי ככל שזה יישמע, רק בסיום הריצה נוכל גם אנחנו וגם מוגס בעצמו, לדעת, ולו מעט, על יכולותיו".

טסמה מוגס

סבל בשנה וחצי האחרונות מפציעות שמנעו ממנו להשתתף בתחרויות. טסמה מוגס | צילום: איגוד האתלטיקה

מוגס סבל בשנה וחצי האחרונות מפציעות שמנעו ממנו להשתתף בתחרויות, ובשלבים מסוימים אף לרוץ באופן כללי. לאחר שהחלים, לא באופן מושלם, חזר להתחרות בחצי מרתון בצרפת וקבע תוצאה חלשה של 1:09:28 ש'. בהתחשב בעובדה שבעבר כבר התקרב לגבול ה-1:03, אפשר רק לשער שלא הגיע לריצה בצרפת במיטבו. התוצאה הטובה ביותר של ישראלי במרתון הבכורה שלו היתה 2:18:59 ש' שהושגה על ידי גזצ'או יוסף במרתון אמסטרדם ב-2011, עת היה בן 36. מוגס יחגוג בעוד חודש 27, כך שיש לו עוד שנים רבות. הניסיון שלו עדיין לא הניסיון של יוסף, אבל גופו צעיר וחזק יותר, ומבחינת כישון הוא כבר הוכיח שאינו נופל מזה של יוסף.

בריהון וובה מעמותת הצבי, סיים שני בין הישראלים בשלוש השנים האחרונות. השנה הוא מקווה לשדרג את עצמו בסך הכל במקום אחד שייזכה בתואר אלוף ישראל במרתון, בתקווה שלתואר זה תצטרף גם תוצאה משמעותית. שיאו האישי עומד על 2:17:17 ש' אותו הוא השיג במרתון רוטרדם 2011 – אותו מרתון בו זימרו קבע את שיאו האישי ואת התוצאה השנייה בטיבה בכל הזמנים בישראל. לאחר ששותף במרתון האירופי בציריך, וובה יחפש להשיג את הקריטריון למרתון העולמי בבייג'ין.

ימהרן יוסף הוא אתלט ותיק למדיי, גם הוא מעמותת הצבי. כבר בשנת 2004 הוא זכה בתואר הלאומי בריצת 1,500 מ'. בשנתיים שלאחר מכן הוא זכה בתארים הלאומיים בריצת 3,000 מ' מכשולים. ב-2014 הוא זכה במדליית הכסף בריצת המכשולים, אבל את השנה הזו הוא התחיל עם זכייה בארד בריצת המרתון הראשונה שלו בקריירה. ההישג הזה לא רק הכניס אותו למקום ה-14 בכל הזמנים, אלא העניק לו את המקום בנבחרת המרתון לציריך, בה סיים ראשון בין הישראלים. השנה השאיפה תהיה הן להשתדרג במקום על הפודיום והן לשפר את השיא האישי.

לצד הרצים הללו, כדאי מאוד לעקוב אחרי מספר משתתפים נוספים במירוץ הגברים הישראלי בדרך לתואר. אמיר רמון, רץ המרתון הבכיר השלישי מעמותת הצבי, ייצג אף הוא את ישראל במרתון האירופי בציריך. למרות שסבל משכאבי תופת בשרירים כבר מסביבות הקילומטר ה-30, הוא לא וויתר, בעיקר מחשש שישראלי אחר לא יחצה את קו הגמר (רק שלושה רצים יכולים להוות נבחרת), ולמרות שחצה את הקו אחרון מבין כל הרצים שסיימו את הריצה, הוא בהחלט עשה זאת בגבורה רבה ובמצב בו 99.9% מהרצים בעולם היו פורשים במצב בו השרירים שלו תפקדו. במרתון ווינר טבריה הוא ישאף לחצות את קו הגמר עם ראש מורם. עוד רצים מעניינים שישתתפו: אוואקה מקונן, מלקאם ג'מבר ודסטאו סוונך ממכבי ראשל"צ, אסף בימרו מהפועל חולון ואף אלוף ישראל בעבר בטריאתלון ורן אלתרמן שגם עבורו יהיה זה מרתון ראשון בקריירה.

מועמדת בכירה וברורה
ריקי סלם זכתה בתואר הישראלי ב-2013 במרתון הבכורה שלה, בו קבעה את שיאה האישי 2:54:31 ש'. במרתון בו השתתפה ב-2014 היא קבעה 3:00:00 עגול – התוצאה הרביעית בטיבה עבור רצה ישראלית לשנה זו, אולם השלוש שמקדימות אותה לא תשתתפנה במרתון – סבטלנה בחמנד ויערה רדושיצקי בהריון מתקדם והלן וולפסון שרצה בברלין לא מרגישה שגופה התאושש דיו עד כה על מנת לשפר את הישגה מלפני 3 חודשים בברלין.

כמעט כל יתר הרצות הישראליות שמועמדות לזכות במדליה, להוציא את אורנה בלאו מאיילות, טרם ירדו מגבול ה-3:00 שעות במרתון. אחת מהרצות שתתקרב לגבול זה תהיה מאותן מועמדות לסיים על הפודיום. בין הרצות הללו ניתן להזכיר את אלונה אברין מאיילות, דקלה דרורי מאתלטי לידר ירושלים, אילנית חזן מקובו2מקס, שרון אלמגור מאתלטי אורן השרון ודועא סלימן חטיב מעירוני נצרת, מותיקת הרצות בישראל שזכתה בעבר בתארי אליפות רבים בריצות הבינוניות ל-800 ו-1,500 מ'.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג