לקראת מרוץ עין גדי 2015

הנה כמה טיפים, עצות והכוונות שיכינו אתכם לקראת מרוץ עין גדי הוותיק שיתקיים עוד מספר שבועות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרוץ עין גדי
מרוץ עין גדי

ביום שישי, ה-13 לפברואר יתקיים מרוץ עין גדי (ע"ש גיורא ותומר רון), הנחשב למרוץ ותיק המתקיים באופן כמעט רציף משנת 1981. במרוץ עצמו 5 מקצים: 2 ק"מ ילדים, 10 ק"מ הליכה, 10 ק"מ ריצה, חצי מרתון ו-30 ק"מ אשר נערכים במקום הנמוך ביותר בעולם, לאורך כביש 90 – מצד אחד ים המלח, ומהצד השני נופי המדבר המרהיבים. בהחלט מדובר בשינוי תפאורה מרענן לאלה מאיתנו שרגילים לרוץ במסלולים העירוניים והפרבריים.

מרוץ עין גדי

נחשב למרוץ ותיק המתקיים באופן כמעט רציף משנת 1981| צילום: איתמר גרינברג

מקצה ה-30 ק"מ שמתקיים זאת השנה השנייה, מאפשר הכנה נהדרת לקראת מרוצי ומרתוני האביב. מרחק הביניים מאפשר לרצים המתכוננים למרוצים המאתגרים ברחבי העולם להגביר מעט את הקצב, ולשפר זמן ממוצע לקילומטר בלי לחשוש מתשישות. זהו מסלול כביש מסומן עם 10 תחנות שתיה והזנה לאורך הדרך. הזינוק יתבצע ממרחצאות עין גדי, והמסלול כולו מתאפיין במה שאני אוהב לקרוא "גבעות מתגלגלות" – עליות לא ארוכות במיוחד וירידות קלות אשר מאפשרות לאזן את הדופק. נזנק בעליה מתונה (אז אל תתנו לדופק להשתולל), ומשם יפתח לנו הנוף המרהיב של המדבר. נחצה כמה נחלים לאורך הדרך, נגיע כמעט עד לצומת מצדה, ונסתובב חזרה בחבית למחצית השניה של המקצה.

כאן המקום לציין שלאורך השנים הרוחות מתעתעות לא מעט את הרצים, ובדרך חזרה נתקלים ברוח פנים לא קלה. הדבר תקף בהחלט גם לרצי החצי מרתון, אז שימרו על עצמכם והקפידו על קצב מתון ב-10 ק"מ הראשונים. אם יש רצים אחרים סביבכם, השתדלו ליצור דבוקה אשר תגן עליכם מהרוח. נחזור עד כמה מאות מטרים מקו הזינוק, נכנס למשפך (ממליץ מאד להסתכל בתרשים באתר) אשר יסובב אותנו חזרה עד לפרסת ה-10 ק"מ, ומשם 5 ק"מ עד קו הסיום.

לסיום, מאד ממליץ לכל המשתתפים להביא בגדי ים ולהיכנס למרחצאות עין גדי – חוויה בפני עצמה, וגם שחרור נהדר לשרירים אחרי הריצה המאומצת. זו ההזדמנות להזכיר כי כל משתתפי המרוץ זכאים לכניסה חינם למרחצאות, ובני משפחות ומלווים נכנסים ב-50% הנחה, אז יש לכם את כל הסיבות להכנס, להרגע ולהחליף חוויות עם הרצים האחרים!
מאחל לכולם ריצה מוצלחת ומהנה, וניפגש בקו זינוק.


דורון שלמון | המנהל המקצועי של מרוץ עין גדי



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג