"בשביל השנטי" || "על האופניים הילדים האלה מרגישים שווים"

ללא שום מסע פרסום הפך המסע בשביל השנטי לאירוע האופניים ששום רוכב בארץ לא רוצה להחמיץ. מיכאל בן יוסף מבית השנטי מסביר איך הפך רעיון של תורם אוסטרלי למסע שהביא לכאן גם את אלוף הטור דה פראנס אוסקר פריירו
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מסע בשביל השנטי 2013

מה מביא 1,500 רוכבי אופניים לקום בשעה מוקדמת בשבת בבוקר ולרכוב 180 קילומטר? אף אחד מהם לא יראה פודיום כי מסע בשביל השנטי הוא פשוט מסע, אף אחד לא יזכה בפרס כספי. להיפך – כל אחד משלם 360 שקלים כדי להשתתף בחגיגה הזאת. למה חגיגה? כי בסופו של המסע הזה, כל אחד מהרוכבים יזכה לערך מוסף ונוסף לאדרופינים שישתוללו בגופו. ב-10 הקילומטרים האחרונים, כשילדי בית השנטי ילוו את הרוכבים לתוך ביתם החם, כפר בית השנטי במדבר, יבינו הרוכבים שהם שותפים למשהו שהוא הרבה יותר גדול מרכיבת שבת רגילה ואפילו מתחרות מוצלחת. הם יבינו שהם חלק מתפאורה יפהפיה של אירוע מדהים והכי חשוב, אירוע שכולו תרומה אחת גדולה לילדים שהגיעו לבית השנטי כי אין להם בית אחר.

צפו: איך שורדים את מסע בשביל השנטי?

מיכאל בן יוסף, סמנכ"ל עמותת בית השנטי, מספר מאיפה צמח כל הרעיון הזה: "בנובמבר 2011 ישבתי עם תורמת מאוסטרליה והם שאלו אותנו מה היינו רוצים. אמרתי להם שאני רוצה שאנשים ידעו שיש שני בתי שנטי, בתל אביב ובמדבר. ואז בעלה ששמו אלכס הציע את הרעיון של מסע אופניים שיחבר בין שני הבתים האלה. מהר מאוד זה התמקצע כי חבר אלינו עידו מזורסקי שבא מהתחום הזה, ו"שוונג" וחברות נוספות. בשנה הראשונה הבאנו 830 רוכבים למסע, בשנה השניה 1,200 והשנה יגיעו אליו 1,500. אגב, אחד מהם יהיה אלכס שיבוא מאוסטרליה ויראה בפעם הראשונה את הרעיון שלו קורה".

בתוך שנתיים הפך המסע בשביל השנטי ל"אירוע חובה" בקרב רוכבי אופני הכביש בארץ, ועל כך תעיד העובדה שגם אחרי סגירת ההרשמה למסע בסוף ספטמבר נותרו בחוץ הרבה רוכבים שפשוט לא הספיקו. מה שכן, אפשר להתחייב להם כמעט בוודאות שבפעמים הבאות המסע הזה רק יגדל. השאלה הגדולה היא איך הפך אירוע האופניים הזה לכל כך אטרקטיבי. זה נכון שהרבה אנשים אוהבים לתת ומקבלים מזה המון, ועדיין מארגני המסע עושים הכל כדי שמי שנותן גם יקבל הרבה. "אנחנו לא מתפשרים על מקצועיות", מסביר בן יוסף ומוסיף: "הרעיון הוא שכל ההוצאות של המסע יהיו מחסויות והתרומה של דמי ההשתתפות תהיה נטו לילדים. בכל שנה אנחנו מוסיפים טוויסט, והשנה זה היה בצורת חולצת רכיבה וחלוקת ערכות המשתתפים הביתה בעזרתה של חברת 'באזר'. גם אני בעוונותיי הייתי בעלים של מכון כושר אז אפשר להגיד שבאתי מהתחום הזה והסוד היה לחבר בין האנשים הנכונים. יו"ר המסע עידו מזורסקי יורד לפרטים וכל האנשים עובדים לפי המדיניות שקבענו. מריומה (מייסדת בית השנטי – ד.ב) יודעת לחלום הכי גדול שיש וגם אני איש של לרדת לפרטים. אם נותנים את הנשמה ברמה של 150 אחוז מצליחים לעשות דברים שהם גדולים ממך. צריך גם לזכור שעל הבית הזה יש השגחה כי הוא נותן בכל שנה ל-2,500 ילדים את האפשרות לבחור בחיים".

מסע בשביל השנטי 2013

הילדים שבחרו בחיים מלווים את הרוכבים לבית שלהם

מעבר לעובדה שעבור ילדי בית השנטי מדובר ביום חג אמיתי, מסתבר שהמסע הזה בשנתיים האחרונות תרם גם המון לאווירה הספורטיבית בבית השנטי כפי שמסביר בן יוסף: "כבר בשנה הראשונה הגיע אליי תורם שרצה להקים חוג לאופני שטח ומאז יש חוג קבוע. חוץ מזה, יש קבוצת רוכבי כביש של ילדי בית השנטי ובמסע הקרוב יהיו חמישה ילדים שירכבו את המסע המלא למרחק 180 קילומטר ומי שירכב לצדם יהיה אוסקר פריירו (אלוף הטור דה פראנס ב-2006 – ד.ב). מי שאימן את הילדים האלה הוא רן מרגליות והם מחכים לזה כבר המון זמן, כשכבר יש אצלנו 10 ילדים נוספים שרוצים לרכב בשנה הבאה. זה נותן לילדים כוח מטורף, וכל אחד מהם ירגיש כשווה בין שווים. הרי רוכבי אופניים מתייחסים לעצמם באופן מקצועי, אין אצלם בערך. הכל מדוד, כל הבגדים מתאימים והנעליים. פה הילדים יראו שהם יחד עם כל ציבור הרוכבים האלה, אנשים שיכולים להרשות לעצמם הרבה דברים, ופתאום כולם שווים. זה הרעיון, זו הסיבה שהילדים מקבלים את הטופ של הטופ ובגלל זה יש 68 אחוזי גיוס ויותר מ-80 אחוזי הצלחה מהנוער שנשאר בבית השנטי".

עוד כתבות בנושא:
צפו במאמן ליאור כהן נותן טיפים לצליחת המסע בשביל השנטי
7 מיתוסים באופניים שהגיע הזמן לנפץ לכם

מסע בשביל השנטי 2013

כאן כולם שווים

אחרי שמסע בשביל השנטי 2014 יסתיים, יתחיל בן יוסף כמו שאר המארגנים להתכונן למסע הבא שיתקיים ב-6 לנובמבר 2015 ושבו ירכבו 1,800 משתתפים. השנה אגב, הם עמדו ביעד מבחינה כלכלית ו-600 אלף שקלים הועברו כתרומה למען הילדים. החזון הגדול של אנשי בית השנטי הוא לראות בתוך כמה שנים מסע שיעבור לא רק בין שני בתים, אלא בין ארבעה או חמישה. "יש כיום 14 אלף בני נוער שמסתובבים ברחוב, אנחנו רוצים להגיע לחצי מהם. כיום אנחנו מגיעים ל-2,500", מסכם בן יוסף.


 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג