7 מיתוסים באופניים שהגיע הזמן לנפץ

לא תמיד מה שהכי יקר יהיה הכי טוב בשבילכם, אבל מה זה כסף לעומת הבריאות שלכם וגם בזה אפשר לשלוט על האופניים. אל תסתכלו על כל מה שקורה מסביב, וכדאי שתקראו את מה שכתוב כאן
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
כל מה שרציתם לדעת על אופניים ומיתוסים | צילום: shutterstock

בניגוד לריצה, ההחלטה להיכנס לעולם רכיבת הכביש היא יותר קשה (בגלל רכישת הציוד) ויותר מחייבת (כדי להצדיק את הכסף שהשקענו). רוב האנשים שנכנסים לזה מתמכרים מהר, ואנחנו יכולים רק לברך על כמות רוכבים שהולכת וגדלה מדי שנה. מצד שני, בדומה לרצים מתחילים וכל ספורטאי מתחיל, גם רוכבים זקוקים לעתים להכוונה מקצועית שתוכל למנוע מהם טעויות. במלים אחרות, גם ברכיבה יש לא מעט מיתוסים שצריך לנפץ, ובשביל זה אנחנו כאן.

יכול להיות שנגלה לכם משהו חדש | צילום: shutterstock

כתבות נוספות בנושא: 
7 מיתוסים בריצה שהגיע הזמן לנפץ לכם
המדריך לקניית אופניים ראשונים
מה עושים כשהידיים נרדמות ברכיבה?

1. המיתוס: "רכיבה הופכת גברים לעקרים"

זה היה מיתוס חזק בעשור הקודם, גם בגלל סיפורו של לאנס ארמסטרונג שסבל מסרטן באשכים וגם בגלל שלא מעט מחקרים הוכיחו שרכיבה ממושכת על אופניים אכן גורמת לספירת זרע נמוכה בגלל הטמפרטורה החמה באזור האשכים ולפגיעה בהם בגלל הלחץ המופעל על המפשעה. אז למה זה מיתוס? קודם כל משום שגם עישון עלול לגרום לספירת זרע נמוכה אבל אין דעה רווחת שאומרת שעישון הופך גברים לעקרים כפי שלא ידוע על אחוז גבוה של רוכבי אופנים שהתקשו להוליד ילדים. בכל מה שקשור לפגיעות באשכים, יצרניות האופניים השקיעו המון בעשור האחרון כדי לפתח אוכפים אגרונומיים, שהורידו משמעותית את הלחץ במפשעה ולא מסכנים את האשכים.

2. המיתוס: "אופניים זה עסק יקר"

השאלה היא למה אתם מתכוונים כשאתם אומרים יקר. אם אתם רוצים לרכב למרחקים ארוכים על כביש צריך להשקיע סכומים מכובדים באופניים ובציוד הנלווה, אבל הכל יחסי. כשאנחנו אומרים סכומים מכובדים אנחנו מתכוונים לכמה אלפי שקלים ומעלה וחשוב להבהיר זאת. הרי במקרים רבים, בין אם זה בעבודה או בין אם זה בכתבה שקראתם, אתם שומעים על אנשים שמשקיעים עשרות אלפי שקלים באופניים. זה קורה, וזה בסדר גמור. מצד שני, כל עוד אתם לא מתכוונים להתחרות בטור דה פראנס ואין לכם את היכולת להשקיע סכומי עתק, חשוב לדעת שאפשר "לסגור את הפינה" גם בסכום של כ-5,000 שקלים, וזו תהיה פינה מכובדת. לדוגמה: אופניים מיד שנייה שיעלו בין 2,500 ל-3,500 שקלים, קסדה, נעלי רכיבה וביגוד אופניים שיעלו לכם עוד כ-1,500 שקלים. כל השאר זה כבר כסף קטן.

3. המיתוס: "צריך לנפח את הצמיגים לפי הוראות היצרן"

רוב הרוכבים נוטים להישמע להוראות היצרנים ולנפח את הצמיגים לפי לחץ האוויר המומלץ. מצד שני, קיימים ברשת לא מעט מאמרים שטוענים שאין צורך לנפח את הצמיגים עד המקסימום, ושצריך להתאים את לחץ האוויר למשקל הגוף. כלומר, ככל שאנחנו כבדים יותר אנחנו צריכים את הצמיגים שלנו מנופחים יותר ולהיפך. במחקר שהתקיים באוניברסיטת טקסס בדקו שבעה רוכבים שטיפסו עם אותם האופניים על אותה העלייה 4 פעמים, בכל פעם בלחץ אוויר אחר. לפי התוצאות, לא נרשמו בכלל הבדלים משמעותיים. לאור העובדה הזאת, ממליצים לא לנפח את הצמיגים עד הסוף כי כך הרכיבה תהיה רכה יותר. מצד שני צריך לזכור שצמיגים רכים יותר יתפקדו פחות טוב כנגד אבנים או זכוכיות שאנחנו עלולים לפגוש על הכביש.

גם טריינר זו אפשרות לאימון אם לא רוצים לצאת לכביש | צילום: shutterstock

4. המיתוס: "אופניים יקרים יותר יהפכו אותנו למהירים יותר"

זה בהחלט לא נכון כשמדובר ברוכבים מתחילים. לאנשים שיכולים להרשות זאת לעצמם, יש נטייה לרכוש אופניים במחיר גבוה עוד לפני אימון הרכיבה הראשון שלהם. העניין הוא שרוכבים לא מנוסים ירגישו טוב כמעט על כל זוג אופני כביש ראוי בין אם הוא שווה 3,000 או 30,000 שקלים. רוכבים צריכים לצבור ניסיון רב, של שנה לפחות, כדי שתהיה להם את המיומנות להעריך אופניים ברמה גבוהה. דוגמה טובה לכך היא אופני הנג"ש (נגד השעון), שאנחנו רואים לעתים אצל טריאתלטים. כדי לנצל את האופניים האווירודינמיים האלה כמו שצריך, דרושה מיומנות רכיבה שתאפשר לנו לרכב במשך זמן עם אירובר, כלומר בתנוחה נמוכה. אם לא נעשה זאת, האפקט של הנג"ש לא יבוא לידי ביטוי.

5. המיתוס: "אופניים גורמים לכאבים"

למען האמת, אחוז הפציעות בקרב רוכבי האופניים נמוך יותר מזה של הרצים. אם המיתוס על רצים מדבר על כאבים בברכיים, על רוכבים אומרים שהם סובלים מכאבים בגב התחתון. העניין הוא שאם תרכבו באופניים מתאימות והטכניקה שלכם תהיה נכונה – אין שום סיבה שתסבלו מכאבים. אז קודם כל אופניים שלא מתאימים יכולים לגרום לפציעות וזה ברור, לכן תמיד מומלץ ללכת למודד מקצועי. וחוץ מזה, כדאי לרוכבים מתחילים לקחת כמה טיפים ממאמנים כי במקרים מסוימים הם יכולים להזיק לעצמם על ידי טעויות שרואים על הכביש מדי שבת. טעות נפוצה שרואים הרבה היא רוכבים שהברכיים שלהם בורחות מהאופניים וזה עלול לגרום לבעיות. טעות נפוצה נוספת היא שהכיסא גבוה מדי והאגן קופץ מצד לצד.

6. המיתוס: "רכיבה בחורף בלתי אפשרית"

רוכבי האופניים בישראל נתקלים בקשיים בכבישים, שבאירופה פחות שמים לב אליהם. בדרך כלל זה קשור להתנהגותו של הנהג הישראלי הממוצע. עם זאת, בכל מה שקשור למזג האוויר האירופאים יכולים רק לקנא בנו בחודשי החורף הקרים. אם חשבתם שבין החודשים נובמבר-מרץ מאחסנים את האופניים, אתם טועים בגדול. כמויות הגשם הקטנות יחסית בארץ והטמפרטורות הכל כך נעימות ישאירו אתכם בבית לעתים רחוקות מאוד כשמדובר ברכיבות ארוכות. גם כשיש גשם, זה לא בהכרח אמור לבטל אימון, וכיום יש מספיק ציוד שאמור לשרת אתכם נאמנה גם כשמזג האוויר שלנו מזכיר במעט את אירופה. אם אין סערה נדירה, אפשר לצאת לרכיבה בארץ. צריך רק להיות זהירים יותר בפניות ולהצטייד במעיל רוח, כפפות ארוכות וערדליים.

אצלנו אפשר לרכב כמעט בכל יום בשנה | צילום: shutterstock

 

7. המיתוס: "אופניים יקרים יותר הם עמידים יותר"

גם זה לא נכון. האופניים היקרים יותר כיום מתאפיינים בדרך כלל בשלדה מקרבון. זה אומר שהם יותר קלים ומן הסתם כך הם ישפרו לנו את הביצועים. מצד שני, אם חשוב לכם יותר שהאופניים יהיו חזקים מאשר מהירים, תשמחו לגלות שבמחיר יותר נמוך תוכלו לרכוש את האופניים ה"פשוטים" יותר עם שלדה מאלומיניום. זה ללא ספק חומר יותר חזק ושוב, השאלה היא מה אתם מחפשים.

5.00 avg. rating (95% score) - 1 vote


אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • דני הגיב:

    איזו כתבה מיותרת !!

    1. שי הגיב:

      לגמריי

      1. א הגיב:

        אבל ממש!

  • איציק הימן הגיב:

    רכיבה בגשם בישראל אינה אופציה בגלל הניקוז שכמעט ואינו קיים – הכביש בגשם לעולם חלק, מטונף, ומוצף זוהמת פנצ'רים.
    אמת שמחיר לא קונה אמינות או עמידות, הפוך אפילו. נטיית היצרנים בענף היא למכור ציוד קצה שמספק ביצועים על חשבון תלות מוגברת בחלקים ובתמיכה טכנית, ורגישות גבוהה יותר.

    1. איציק הימן הגיב:

      הסיבה העיקרית להמנע מרכישת אופני יוקרה היא חוסר היכולת לממש את היתרונות שלהם – זו לא רק מיומנות. הנה למשל פרמטר הקשיחות, מועיל לרוכב חזק בהחלט, רוכב חלש כלל לא ייתרם מקשיחות. עדיף לעבוד על יכולות על אופניים פשוטים ואמינים.

  • יניב הגיב:

    א. אופניי מרוץ כן גורמות לכאבי גב תחתון ועוד יותר מעלות את הסיכוי לפריצת דיסק צווארי. אולי אופניים מכוונות יאטו את התהליך אבל התנוחה לעולם לא תהיה ידידותית לחוט השדרה..
    ב. צמיגים כן מנפחים להוראות יצרן כי ככול שהלחץ גבוה אז הסיכוי לפנצ'ר נמוך יותר. היחס הוא יחס הפוך ישיר לגמרי.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה לא נגמר עד שזה לא נגמר", יוגי ברה, המנג'ר האגדי של הניו יורק ינקיס


הטוויטר שלנו

ערוץ הוידאו של שוונג

הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 4
29:02
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 3
30:20
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום אליפות העולם בשחייה
30:09
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
הפודקאסט של שוונג: סיכום היום השני באליפות העולם בשחייה
30:31
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
איך מתכננים תחרות איש ברזל בחו"ל?
44:51
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
"ישראמן שלי": מה הרגשתם כשחציתם את קו הסיום של התחרות?
02:12
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
"ישראמן שלי": מה עולה לכם לראש כשאתם חושבים על ישראמן?
01:21
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
תחזיקו חזק כי זה הולך להעיף אתכם!!! משחה דולפין 🦈אשדוד 2022 🏊‍♂️🏊‍♀️
02:20
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
הפודקאסט של שוונג עם ההרבליסט אסף קורן
41:22
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
הפודקאסט של שוונג ניהול אקטיבי - פרק 2
18:59
<\/iframe>"' data-height='450' data-video_index='11'>
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
הפודקאסט של שוונג מפרק ומסכם את הג'ירו ד'איטליה
49:44
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
3 דיאטות טרנדיות לספורטאים שכדאי לכם להכיר
57:31
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
הפודקאסט של שוונג: ניהול אקטיבי – פרק 1
28:02
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
הפודקאסט של שוונג על פציעות הריצה הכי נפוצות
39:48
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
מה הם העקרונות התזונתיים החשובים לבניית מסת שריר?
01:41

רישום לניוזלטר

רוצים לקבל את הניוזלטר של שוונג עם הכתבות הכי מעניינות ישירות למייל?
מלאו בחלון את כתובת המייל ואנחנו נדאג לכל השאר…

שימו לב:
במילוי השדה עם כתובת הדוא"ל שלכם, אתם מסכימים לקבל דיוור מחברת שוונג אירועי ספורט.​ תוכלו להסיר את עצמכם בכל עת ממאגר המידע באמצעות כפתור "הסרה" המצורף לכל הדיוורים שלנו.