לקראת ישראמן גרמין 2016 || איך מנהלים את מסלול הרכיבה לאורך 180 ק"מ – פרק 02

למרות אורכו, את מסלול הרכיבה בישראמן גרמין המלא שנמתח על פני 180 ק"מ, ניתן לחלק ל-5 מקטעים - כך תנהלו את הרכיבה שלכם בצורה חכמה ויעילה בכל אחד מהם. כל הפרטים והדקויות בכתבה הבאה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
ישראמן עם לוגו מצמן

 

לקראת ישראמן 2016 || טור מס' 01 | טור מס' 02 | טור מס' 03 | טור מס' 04 |

כפי שכתבתי בכתבה הקודמת, ניתן לחלק את מסלול הרכיבה של הישראמן גרמין המלא ל-5 מקטעים. אופיו הטופוגרפי ונקודות הסימון והסיבוב של המסלול, יוצרים את החלוקה שלהלן:
קטע 1 – שטח T1 ועד מעבר גבול נטפים.
קטע 2 – ממעבר גבול נטפים ועד לסיירים.
קטע 3 – חזרה מסיירים לעין נטפים
קטע 4 – T2 ועד עובדה.
קטע 5 – מעובדה חזרה ל- T

951

גרף קטעי הרכיבה בישראמן גרמין (ליחצו להגדלה)

בחלקה הראשון של הכתבה ההתייחסות היתה לניהול מקטע הרכיבה למשתתפי החצי. מבחינה טופוגרפית והגדרת המסלול המלא והחצי, ישנה חפיפה בין קטעים 1-3 (אך שוני בצורת הניהול הרצויה) ונוספים שני קטעים חדשים באורך 45 ק"מ כל אחד. בחלק זה של הכתבה, אתייחס לדרך בה מומלץ לנהל את הרכיבה במקטעים 1-3 וכן את אופיים ודרך הניהול המומלצת בקטעים 4 ו-5.

עוד כתבות רכיבה לקראת הישראמן גרמין
מה חשוב לדעת על תזונה בתחרות למרחק איש ברזל?
כיצד מתכוננים למסלול הרכיבה בישראמן גרמין?
איך תבחרו אופניים לתחרות?

ניהול קטע רכיבה 1

ניהול קטע זה דומה בתכליתו במקצה המלא ומקצה החצי, יחד עם זאת, חשוב לזכור שהרכיבה במקצה המלא מתחילה לאחר שחייה ארוכה כפליים ולכן יש חשיבות גבוהה יותר לנצל את תחילת הרכיבה להחזרת נוזלים והכנסת קלוריות. כמו כן, כדאי להיות מעט מתונים יותר בעלייה המהווה חלק יחסי קטן יותר (במרחק ובזמן) מהמסלול כולו.

תום מרמרלי

מי שמשתתף רק על מנת לסיים והתוצאה פחות חשובה לו, מתינות, היא מילת המפתח (ליחצו להגדלה) | צילום: באדיבות תום מרמרלי

לצד הצורך במתינות וזהירות יתרה במיוחד במקצה הישראמן גרמין המלא, חשוב לזכור שבקטע ה-1 ניתן להרוויח זמן יקר על חשבון המתחרים ולכן יש משמעות גדולה לשאלה האם אתם מגיעים להתחרות, להשיג מיקום ומטרה, שאז יש לתכנן את עצימות העבודה בקטע 1 באופן שבו לא תאבדו זמן יקר מחד ומאידך, לא תשלמו מחיר יקר בהמשך התחרות על כך שעבדתם בעצימות גבוהה מדי בקטע זה.

למי שמשתתף על מנת לסיים את המסלול, ליהנות מהחוויה כאשר התוצאה והמיקום פחות חשובים לו, מתינות, היא מילת המפתח.

ניהול קטע רכיבה 2

במסלול המלא, עצימות הרכיבה בקטע 2 אמורה להיות נמוכה משמעותית מהממוצע הכולל של הרכיבה. קטע 2 הוא אחד הקטעים המהירים במסלול ויש לנצל את הזמן הזה לשיוט, הכנסת קלוריות ושתייה. כטיפ כללי, ככל שהעלייה קצרה יותר, כך כדאי לנסות לעבור אותה מהר יותר תוך ניצול המהירות מהירידה/מישור שקדמו לה. לכן, את העליות הקצרות כדאי לבצע בעצימות גבוהה יחסית (לאחר שתירגלתם זאת באימונים כמובן) לצבור מהירות ולהתאושש בירידות. קטע זה נמצא במגמת ירידה ברורה אבל מכיל מספר לא קטן של עליות קצרות ומשופעות למדי. אל תאבדו זמן יקר בעליות אלה.

ניהול קטע רכיבה 3

זהו הקטע האחרון של מקצה החצי ולכן הקטע האחרון בו עוד יש משתתפים שרוכבים אתכם על המסלול. נצלו זאת כדי ליהנות מהרכיבה ומהרוכבים סביבכם כי הרכיבה עוד ארוכה. זיכרו, שב-90 הקילומטרים שבין נטפים לעובדה ובחזרה, סביר להניח שתמצאו את עצמכם בבדידות מזהירה. ברמת התחושה, חשוב להרגיש שהמאמץ שבו אתם מצויים, מותיר לכם עוד הרבה מטען במצברים. שם המשחק הוא סבלנות ושיקול דעת. מי מכם שירגיש בשלב זה כי הוא מתאמץ וסימני הקושי יתחילו לתת את אותותיהם, צפוי שהמשך הרכיבה תהפוך עבורו לסיוט מתמשך.

68234.2

יש דרך בה מומלץ לנהל את הרכיבה | צילום: באדיבות תום מרמרלי

ניהול קטע רכיבה 4

קטע זה מתחיל לאחר 90 ק"מ לתוך הרכיבה, בנקודת הפרסה בנטפים וממשיך עד לנקודת הסיבוב הצפונית סמוך לעובדה. קטע זה חופף את קטע 2 ברובו, אך נוסף לו קטע של 9.5 ק"מ שאופיו שונה מכל קטע אחרי במסלול, יחד עם תחילת קטע 5, נוצר קטע מישורי יחסית ורציף, של כמעט 20 ק"מ. לכיוון צפון, המגמה היא של ירידה מתונה מאוד. בחזור, המגמה מתהפכת מן הסתם.

את החלק החופף לקטע מס' 2, ננסה לנהל בצורה דומה, תוך הבנה שזהו קטע מהיר יחסית שלאחריו מגיע הקטע האחרון של המסלול. מומלץ להגביר את קצב צריכת הקלוריות מאחר ולרוב, הקטע ה-5 והאחרון הוא הקשה ביותר והמתחרה מתמודד עם עייפות מצטברת של 4-5 שעות על האוכף. בקטע המישורי כל שנותר הוא להישאר ככל שניתן בתנוחה אווירודינאמית ולהתכונן לקטע האחרון של הרכיבה.

ניהול קטע רכיבה 5

לאחר כ-135 קמ' של רכיבה לא פשוטה, מגיעה נקודת הפרסה האחרונה בתחרות, סמוך לשדה"ת עובדה. זוהי הנקודה הצפונית ביותר במסלול וגם הרחוקה ביותר משטח ההחלפה. בשלב זה המתמודד מרגיש בודד כאילו ננטש במדבר. זהו הזמן להתעשת ולהילחם בעייפות בכל דרך אפשרית. אחת הדרכים האהובות עליי היא לעבור לעמידה כל כמה דקות לכמה עשרות שניות, על מנת לשחרר איזורים בעייתיים ולנסות לצאת מהמונוטוניות וההתנוונות שבתנוחה האווירודינאמית לאורך זמן. זה המאני טיים של המסלול המלא. בשלב זה המנצחים פותחים את הפער או מצמצמים לאלה שלפניהם. זה המקום להיות חזקים ונחושים. מבחינת טופוגרפיה, כאמור, לאחר החלק המישורי יחסית חוזרים על קטע 3 מרובה העליות, רצוי לנסות לנצל את הירידות על מנת לשחרר רגליים ואפילו טיפה לנוח ואם נשאר עוד כח, לנצלו בעיקר בעליות הקצרות על מנת להרוויח זמן.

תום מרמרלי

אופי המסלול של הישראמן גרמין המלא דומה לזה של החצי | צילום: צלמי שוונג

לסיכום, אופי המסלול של הישראמן גרמין המלא דומה לזה של החצי. יחד עם זאת, ניהול הרכיבה שונה בתכלית. לשיטתם של מרבית מהעוסקים בענף, התנהלות במסלול חצי איש ברזל דומה יותר לתחרות במרחק לאולימפי מאשר לתחרות ברזל מלאה. אמנם, משתתף שירכוב חזק מדי במסלול החצי, ישלם על כך מחיר בהמשך התחרות אך סביר שישרוד ויסיים בכבוד. לעומתו, משתתף שלא יתנהל באופן שקול במסלול המלא, עשוי להפוך את המשך התחרות לסיוט מתמשך שיעמיד במבחן אמיתי את יכולתו להמשיך את התחרות ולסיימה, אם בכלל.

למסלול המלא של הישראמן גרמין כולל גרף גבהים וחלוקה למקטעים לעיונכם – היכנסו לקישור המצורף.


תום מרמרלי | בעלים ומנהל מקצועי – TRIHARD; המנצח הישראלי בישראמן 226 בשנים: 2012, 2013 ו-2014



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג