לקראת מרתוני הסתיו: ברלין זו רק ההתחלה

אולי קצת קשה להתרגש ממרתונים אחרי שהמהיר ביותר כבר מאחורינו, אבל המרוצים באמסטרדם, פרנקפורט ובעיקר ניו יורק מבטיחים לנו קרבות שאי אפשר להתעלם מהם. כל הפרטים בפנים
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
מרתון פרנקפורט

מרתון ברלין שהתקיים לפני שלושה שבועות היה המהיר בהיסטוריה, הגדול בגרמניה, המדובר ביותר בכל העולם וכל זה היה צפוי. אי אפשר להתחרות מול המסלול המהיר ביותר בעולם ותנאי מזג האוויר המושלמים שיש.

דניס קימטו מרתון ברלין 2014

אי אפשר להתחרות, אבל אפשר להתקרב | מרתון ברלין. צילום: getty images

מצד שני, אפשר לנסות ולהתקרב לזה וכשמדובר במרתונים זה אומר שבשלושת השבועות האחרונים נדווח כאן על שלושה מרוצים שיכולים להיות משמעותיים מאוד, אולי אפילו יותר מזה, הרי ברלין זה המרתון הגדול הראשון של הסתיו, אחריו מתקיימים באירופה ובארצות הברית עוד כמה מרתונים מכובדים מאוד שהראשון שבהם היה שיקגו. נשארנו עם עוד שלושה מרתונים גדולים מאוד בחודש הקרוב: אמסטרדם, פרנקפורט והדובדבן שבקצפת ניו יורק. מה עומד לקרות בכל אחד מהם?

1. אמסטרדם – שובו של אלוף העולם 

מרתון אמסטרדם שמתקיים היום (ראשון) הוא שטוח, מהיר ובדרך כלל מתקיים גם במזג אוויר נהדר. הבעיה היחידה שלו היא שהוא קורה שלושה שבועות אחרי המרתון המהיר ביותר בעולם. מהסיבה הזאת, לא הרבה אנשים מתרגשים מהעובדה שבשלוש השנים האחרונות המנצח במרתון אמסטרדם רץ בזמן של 2:05 שעות, וזה ממש לא מובן מאליו גם במסלולים מהירים. בשתיים מבין שלוש הפעמים האלו המנצח היה וילסון צ'בט הקנייתי, שהפך לסוג של יקיר העיר אמסטרדם וגם השנה הוא מתכוון להתמודד על התואר היוקרתי. שיא המסלול של צ'בט באמסטרדם נקבע בשנה שעברה ועומד על 2:05:36 שעות כאשר שיאו האישי מהיר בתשע שניות. הפעם הוא מתכוון לא רק לזכות בתואר שלישי ברציפות, אלא להצטרף למועדון קצת יותר מכובד מזה שהוא משתייך אליו. "המטרה שלי במרתון החמישי שלי באמסטרדם היא להוכיח שהמסלול הזה שווה זמן של 2:04 שעות. לקחתי הרבה סיכונים באימונים שלי כדי שאוכל לעשות את זה, ואני רוצה שהקהל הנפלא כאן יחווה את זה", אמר צ'בט.

יקיר העיר אמסטרדם | וילסון צ'בט. צילום: Erik van Leeuwen

יקיר העיר אמסטרדם | וילסון צ'בט. צילום: Erik van Leeuwen

המתחרה העיקרי של צ'בט על התואר יהיה אבל קירוי, מי שניצח בריצות המרתון בשתי אליפויות עולם (2009 ו-2011) והיה סגן האלוף האולימפי בלונדון 2012. קירוי כמעט ולא התחרה מאז, מאחר ובמשך שנה הוא היה מושבת לגמרי מפעילות ולכן החמיץ את אליפות עולם האחרונה כמו גם את מרתון לונדון באביב האחרון, בו תכנן להשתתף. "כעת אני מוכן להוכיח לכולם שעוד יש לי הרבה אנרגיות ושאני יכול להתחרות ברמות הגבוהות ביותר", אמר קירוי לקראת המרתון.

2. פרנקפורט – מה יעשה מקונן בגיל 19? 

מאחר וגם במרתון ברלין כבר צריך להירשם להגרלה, יותר ויותר מרתוניסטים (גם ישראלים) מגלים את מרתון פרנקפורט, שיחצה השנה את גבול 15 אלף המשתתפים. גם זה מרתון שטוח, יפה, מהיר, ועם קהל מפרגן מאוד לצידי הדרך. לא סתם הוא גודל משנה לשנה ושיא המסלול שלו, 2:03:41 שעות (של וילסון קיפסאנג), הוא הזמן החמישי בטיבו אי פעם כשארבע התוצאות המהירות ביותר נקבעו בברלין.

מרתון פרנקפורט

השנה יהיו יותר מ-15 אלף משתתפים | מרתון פרנקפורט. צילום: : Thomas Schmidtkonz

אז מה צפוי לקרות השנה בפרנקפורט? המרתון יוזנק ביום ראשון הבא, ה-26 לאפריל ויהיה מן הסתם הגדול ביותר עד היום בפרנקפורט. בשנה שעברה וינסנט קיפרוטו היה זה שניצח במרתון בזמן הרחוק מזה של קיפסאנג. קיפרוטו קבע אז 2:06:15 שעות כאשר שיאו האישי מהיר מזה בדקה ושתי שניות. זה אומר שמדובר ברץ שבתנאים טובים יחפש איך לרדת מזמן של 2:05 שניות ועם מתחרים אתיופים כמו אלה שיהיו לו זה בהחלט תרחיש אפשרי. זוכרים את צגאי מקונן? את 2014 הוא פתח במרתון דובאי וניפץ את המיתוס שאומר שרצי מרתון מתפתחים בגיל מאוחר, כשבגיל 18 וחצי קבע זמן של 2:04:32 שעות. הוא לא יהיה האתיופי היחיד בפרנקפורט שמחזיק בשיא אישי מהיר מ-2:05. יהיה שם גם גטו פלקה, אלוף מרתון אמסטרדם לשעבר ובעל שיא אישי של 2:04:50 שעות. המסקנה – אולי אי אפשר לצפות לשיא עולם, אבל בהחלט אפשר לצפות לתוצאה הטובה ביותר בהיסטוריה לרץ בגיל 19 ולשלושה רצים שיורדים מ-2:05 שעות.

3. מרתון ניו יורק – למי אכפת משיא העולם? 

עם כל הכבוד למרתון ברלין, אם תשאלו את האמריקאים מה זה מרתון, הם יענו לכם שזה ניו יורק וזו גם התחושה שיקבל כל מי שיתמזל מזלו להיות בתפוח הגדול ב-3 לנובמבר, כשהשנה בונים שם על יותר מ-50 אלף מסיימים. אז נכון שמצד אחד החגיגה הגדולה בניו יורק תהיה של הרצים החובבנים שיזכו לחוויה נהדרת ויהיו כל כך הרבה מהם. אחרי הכל, הזמן הממוצע של המסיימים בניו יורק הוא נמוך מ-4:30 שעות. מצד שני, מרתון ניו יורק שלא מתיר פייסרים מקצוענים, נהנה מדי שנה ממיטב ה"תותחים" בריצה הזאת והשנה הוא יזכה ל"תותח" הגדול מכולם לפחות עד מרתון ברלין האחרון – שיאן העולם וילסון קיפסאנג. הקנייתי ששיאו עומד על 2:03:23 שעות מגיע לניו יורק לא במטרה לשבור שיא עולם, כי המסלול בניו יורק לא יכול להתקרב למהירות של זה בברלין. מצד שני, שיא מסלול בניו יורק הוא גם הישג מכובד מאוד, שיכול להיות מתגמל מאוד מבחינה כספית. אז שיא המסלול עומד על 2:05:06 שעות והוא נקבע ב-2011 על ידי ג'פרי מוטאי. מוטאי חזר בשנה שעברה כדי להגן על תארו, והוא מתכוון לעשות את זה גם השנה. זה יהיה קרב אדיר כי מוטאי נחשב גם הוא לאחד המרתוניסטים הטובים בעולם. אולי הוא ירד מזמן של 2:04 שעות רק במרתון בוסטון שבו התוצאות לא מוכרות כשיאים, אבל שיאו האישי הרשמי הוא 2:04:15 שעות.

וילסון קיפסאנג

עובר לניו יורק | וילסון קיפסאנג

צריך לזכור ששני הקנייתים האלה צריכים לחשוש מרץ אימתני שמתמחה בריצות ללא פייסרים. מדובר בסטפן קיפרוטיץ' מאוגנדה, האלוף האולימפי ואלוף העולם, שמעולם לא ירד מזמן של 2:07 שעות במרתון אבל הוא יודע להילחם ולעשות צרות לטובים ביותר – למה שהוא לא יעשה זאת הפעם? במרתון לנשים בניו יורק, פריסקה ג'פטו שזכתה בשנה שעברה היתה אמורה להגן על התואר אבל הודיעה בימים האחרונים על פרישה בגלל פציעה.


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • יונתן הגיב:

    יש לכם טעות, בפסקה על מרתון פרנקפורט מתחת לתמונה כתבתם שהמרתון יתקיים בשבוע הבא ב26 באפריל וזה ה26 באוקטובר

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג