לצאת מהפלאנטר

מה זה פלאנטר פאצאיטיס, ממה הוא נגרם ואיך אפשר לטפל בו?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

מה זה פלאנטר פאצאיטיס, ממה הוא נגרם ואיך אפשר לטפל בו?

מאת:ג'ודי הורוויץ

פלאנטר פאסיה (planter fascia, ראה תמונה) הינה רקמת חיבור עבה הנמשכת לאורך כף הרגל המחברת בין עצם העקב לאצבעות הרגליים. לרקמה זו יש מספר תפקידים, החשוב מביניהם הוא התמיכה בקשת כף הרגל. פלאנטר פאצאיטיס נחשב בעבר כתהליך דלקתי של רקמת הפלנטר פאסיה, אך כיום סבורים שניתן לייחס אותו לתהליך ניווני של סיבי הקולגן המרכיבים את הרקמה.

גורמי סיכון
פלאנטר פאצאיטיס עשוי להופיע אצל אנשים הצועדים למרחקים ארוכים ברגליים יחפות או בנעליים שאינן מספקות תמיכה הולמת. סיכון מוגבר לפלנטר פאצאיטיס קיים אצל אנשים בעלי כף רגל שטוחה (פלטפוס) או בעלי פרונציה מוגברת של כף הרגל. לעתים, אצל צעירים, קיים חיבור בין גיד האכילס לפלנטר פאסיה, כך ששרירי שוק "תפוסים" עלולים להוות גורם סיכון בהתפתחות פלאנטר פאצאיטיס.

סימפטומים ואיבחון
הסימפטום העיקרי בפלאנטר פאצאיטיס הינו כאב באזור כלשהוא לאורך רקמת הפלנטר פאסיה. מיקום הכאב הנפוץ ביותר הוא באיזור העקב, וחשים בו באופן האקוטי ביותר עם העברת המשקל על כפות הרגליים בבוקר, כאשר יוצאים מהמיטה לאחר שנת הלילה. כאב מורגש גם בעת עמידה על הרגליים לאחר ישיבה ממושכת. מישוש של האיזור עלול להיות כואב מאד.

טיפול באמצעות פיזיותרפיה
פיזיותרפיה יכולה לעזור באופן משמעותי בהגעה לריפוי מלא של פלאנטר פאצאיטיס. עיסוי רקמות רכות, תרגילי מתיחות, אולטרה-סאונד ודיקור (אקופונקטורה) הן רק חלק מהטכניקות לטיפול בהן משתמשים בפיזיותרפיה. לסובלים מפלאנטר פאצאיטיס, חשוב ביותר לנעול נעליים המספקות תמיכה הולמת לכף הרגל ולהימנע מהליכה ממושכת בנעלי-בית ו/או יחפים. לעיתים קרובות ניתן להשתמש במדרסים על מנת לתקן בעיות יציבה כגון פרונציה מוגברת של כף הרגל. 

27.11.2012

ג'ודי הורוויץ – פיזיותרפיסטית
מוסמכת המתמחה בפיזיותרפיית ספורט. בעלת תואר ראשון בפיזיותרפיה מאוניברסיטת קייפטאון בדרום אפריקה ותואר שני מאוניברסטית לונדון באנגליה. עוסקת
בטיפול בספורטאים מזה 13 שנים
בעלת מרפאת 
פיזיותרפיה תל אביבעובדת גם במרכז פיזיותרפיה צהלה וכותבת בלוג העוסק בפציעות ספורט.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג