למה טריאתלון אילת הוא כבר לא אליפות ישראל של כולם?

אלופי ישראל בטריאתלון לילדים, נוער וכל קטגוריות הגיל יקבעו ביום שישי הקרוב, אבל מבין ספורטאי העילית אלופי ישראל נקבעו כבר בתל אביב ואילת לא אמורה לשמש עבורם כתחרות מטרה מסיבות מקצועיות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טריאתלון אילת
טריאתלון אילת

העיר אילת נכנסת לכוננות טריאתלון. בעוד חודשיים היא תארח את הישראמן וביום שישי הקרוב את טריאתלון אילת, שפעם נהגנו לקרוא לו באופן אוטומטי אליפות ישראל, אלא שמבחינת הטריאתלטים הטובים ביותר בארץ זו כבר לא האליפות.

אילת נכנסת לכוננות טריאתלון | צילום: מידד לוי

בשנה האחרונה החליטו באיגוד הטריאתלון, בעקבות המלצתו של המאמן אורי זילברמן, "לחסוך" מספורטאי העילית של הטריאתלון הישראלי הכנות לתחרות מטרה בחודש דצמבר, מאחר וביחס לעונה הבינלאומית שלהם הם בכלל לא אמורים להיות בכושר שיא בתקופה הזאת. אליפות ישראל של קטגוריית העילית עברה למעשה לטריאתלון תל אביב, ושם הם התחרו במרחק ספרינט. למעשה, בשנה האחרונה נוצר מצב שבו כבר לא קיים בקטגוריית עילית תואר של אלוף ישראל בטריאתלון למרחק אולימפי, אלא אלוף ישראל בטריאתלון שניצח במקצה ספרינט. "החלטנו להפוך את התחרות הזאת ליותר מעניינת וגם לאפשר לספורטאי הנוער להתחרות בה מול הבוגרים כמו שעושים בהרבה מדינות באירופה", אומר אורי זילברמן שבשנה האחרונה נאלץ להסביר להרבה אנשים שמבחינה מקצועית זו היה הדבר הנכון עבורו לעשות.

במצב שנוצר, לא נראה באילת ביום שישי הקרוב חלק גדול מהטריאתלטים המובילים בארץ במרחק האולימפי. למעשה נראה את כולם, כי כמעט כל מי שפעיל יגיע כדי לכבד את האירוע בצורה כזו או אחרת. למשל, האחים שחר ורן שגיב יתחרו בשלשות. בשלשות יתחרו גם יובל גומא ואיתמר אלסטר. ליאן ויתקין ונעם פישמן יתחרו בקטגוריית הספרינט לנשים. אלופת ישראל מארי אליאס לא צפויה להשתתף בכלל, גל רובננקו פצועה ואמיתי יונה עבר להתאמן בספרד.

כל זה משאיר אותנו עם מעט מאוד שמות בולטים במקצה האולימפי בטריאתלון אילת, כשהמועמד המוביל לנצח בו יהיה המקומי רועי זוארץ, ומי שצפוי לנשוף בעורפו הוא עידן אפסימון. גם במרחק האולימפי לנשים המועמדת לניצחון היא אילתית, אשת הברזל אנטונינה רזניקוב שלפני שנה סיימה במקום השני בטריאתלון אילת וכעת היא מתכוננת להשתתפות נוספת בישראמן. מבחינת אנשי איגוד הטריאתלון, החגיגה האמיתית תהיה אליפות ישראל לנוער ולגילאים צעירים יותר, כמו גם אליפות ישראל בקטגוריות הגיל השונות שם יבלטו הטריאתלטים החובבנים הטובים בארץ כמו גם חלק גדול מאנשי הברזל.

ינסה לנצל את האווירה הביתית ולנצח במקצה האולימפי. רועי זוארץ | צילום: ניר עמוס

בתחרות לנוער צפוי מאבק מעניין בין יואב אביגדור שסיים תשיעי באליפות אירופה לנוער, איתמר אשד ואיתמר לבנון שעלה לקטגוריה של הגדולים יותר וינסה לסכן אותם בתחרות לנערות צפוי מאבק בין שתי טריאתלטיות שהשתפרו מאוד בשנה החולפת, הגר כהן כליף ורז פרדוסו ומולן יתחרו גם שירה כץ ורוני זבליק.

מבחינת אנשי איגוד הטריאתלון, החגיגה האמיתית היתה ונשארת באילת, ואפשר בהחלט להבין את השקפת העולם הזו מאחר ורוב האנשים שמדרימים לאילת מדי שנה עבור האירוע הזה מרגישים את אליפות ישראל שלהם ופחות את אליפות ישראל של המקצוענים. ככה זה שהאירוע מורכב בעיקרו ממשתתפים ומלווים. מזג האוויר צפוי להיות קריר מעט בבוקר וחמים בהמשך היום, אולי אפילו קצת חמים מדי לקראת הצהריים. בכל מקרה, בכמה מקומות בעולם המערבי אפשר להתחרות בטריאתלון בתנאים כאלה בתחילת דצמבר?

להרשמה לישראמן לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג