ליגה משלהן

לקראת אירוע האופניים הראשון בליגת "נשים על גלגלים" שיתקיים ב-26 למרץ בעיריית חבל מודיעין, סמוך לעיר שוהם בחסות איגוד האופניים, מנהל הספורט, קבוצת הטריאתלון אלתרמנס’ וחברת לאנץ’ טיים, אספנו עבורכן, הנשים, מספר סיבות מדוע את הרכיבה הזו אסור לכן להפסיד! מה זה ליגת נשים? למי היא מיועדת ומה מצפה לך שם
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


לקראת אירוע האופניים הראשון בליגת "נשים על גלגלים" שיתקיים ב-26 למרץ בעיריית חבל מודיעין, סמוך לעיר שוהם בחסות איגוד האופניים, מנהל הספורט, קבוצת הטריאתלון אלתרמנס' וחברת לאנץ' טיים, אספנו עבורכן, הנשים, מספר סיבות מדוע את הרכיבה הזו אסור לכן להפסיד! מה זה ליגת נשים? למי היא מיועדת ומה מצפה לך שם

מאת:דגנית מקא


במדינות רבות בעולם, וגם כאן בישראל, קיימות ליגות נשים בענפי ספורט שונים: ליגת כדורגל נשים, כדורסל נשים, טניס, טריאתלון נשים ועכשיו, לראשונה גם ליגת אופניים לנשים!

אירוע האופניים הראשון בליגת "נשים על גלגלים" נועד להעצים נשים נוספות ולסייע להן להיכנס לענף האופניים בפרט ולהתחיל ולהתמיד בפעילות ספורטיבית בכלל. זו ההזדמנות לשים את כל התירוצים בצד, להיכנס למיכנסי הרכיבה, לנפח אויר בגלגלים ולצאת לרכיבה עם עוד עשרות נשים בהפנינג ענק ומלא עוצמה.


דבוקת הנשים באימון הפתוח בשוהם
צילום: עומר לוי



מה היא ליגת אופניים מרוצי אופניים לנשים?

יערכו שלושה אירועים לנשים "נשים על גלגלים" במהלך השנה. הראשון ייערך בעיר שוהם, ביום שבת 26 למרץ 2011, השני בעיר חיפה ב-11 ביוני 2011. על האירוע השלישי יתפרסמו פרטים בהמשך. בשלושת האירועים הללו ניתן להשתתף במקצה העממי, ללא מדידת זמנים או במקצה התחרותי עם מדידת זמנים, מנצחת הליגה היא מי שאספה את מרב הניקוד.


האימון הפתוח, לקראת ליגת הנשים, על מסלול האירוע הראשון
צילום: עומר לוי



בסיום כל אירוע, תוכרז מי המובילה הדירוג המצטבר של הליגה. היא תקבל חולצת מובילת ליגה מיוחדת שתרמה חברת פנקייר ואיתה תתחרה בתחרות הבאה בה תנסה לשמור עליה ולא להפסיד למתחרה אחרת, ממש כמו בטור דה פראנס!

מה אורכו של המסלול והיכן יעבור?

אורכו של המסלול 15.4, הזינוק מהעיר שוהם בכביש 444 לכיוון קריית התעופה (האירפורט סיטי) בכביש 453 ומשם לכיוון הישוב ברקת על כביש 46 חזרה לכביש 444. כל הכבישים באיכות טובה מאוד.

למי מתאימה הליגה?

הליגה פתוחה לכל הנשים בכל הגילאים, גם לילדות במקצה העממי (בליווי מבוגר כמובן). את המסלול אפשר לרכוב על אופני כביש או אופני שטח, אופני יד או טנדם. מבחינת רמת הקושי, התחרות מתאימה לטריאתלטיות, רוכבות סוף שבוע בכביש או בשטח, וכל מי שיש לה אופניים ורוצה לקחת חלק בהפנינג נשי ספורטיבי ענק.

כמה מקצים יהיו ואיך תדעו איזה מקצה מתאים לכן?

יהיו ארבעה מקצים:
מקצה עממי קצר-  15.4 ק"מ, מתאים למשפחות (אמא ובנות), לנשים שרוצות לרכוב להנאתן, למי שרוצה טעימה של המסלול ועדיין חוששת מהיכולות והסיבולת הפיזית וגם מי שרק רוצה לבוא להזדהות עם העצמת נשים בלוא הדרה. את המסלול ניתן לעשות עם כל זוג אופניים, העיקר זה ההשתתפות.


"חווויה מדהימה"
צילום: עומר לוי


מקצה עממי ארוך- 30.8 ק"מ (2 הקפות), מתאים לנשים שאינן רוצות למדוד זמנים, אבל רוצות לעשות מסלול ארוך יותר. את הקצב אתן תיקבעו לעצמכן.
מקצה תחרותי קצר- 42.2 ק"מ (3 הקפות), מסלול עם מדידת זמנים, מתאים לרוכבות ספורט, נשים שרוצות לטעום את הדבוקה התחרותית, אבל עדיין חוששות, טריאתלטיות שרוצות לעשות אימון איכותי, נשים המתחרות בפעם הראשונה במקצה אופניים.
מקצה תחרותי ארוך- 61.6 ק"מ (4 הקפות), מתאים לרוכבות ספורט ורוכבות עילית, טריאתלטיות וכל מי שרוצה לאתגר את עצמה ברכיבה בפלטון בקצב תחרותי. זו הקטגורייה בה יקבע מי תיקטוף את חולצת מובילת הליגה בסוף התחרות.

אז למה כדאי לך להגיע לאירוע "נשים על גלגלים"?

בוני אשל, יו"ר איגוד האופניים ורוכבת עילית לשעבר: "לבוא כדי לאתגר את היכולות, זה לא אירוע קשה מידי וכל אחת יכולה לבדוק את היכולות שלה ולהנות מרכיבה בחברת נשים נוספות. איגוד האופניים לקח השנה את עניין ליגת הנשים מאוד ברצינות, אנחנו מקימים ליגה שתהיה לה המשכיות, גם כדי לעודד נשים צעירות לבוא להתחרות וגם לתת מענה לנשים מבוגרות יותר להתחרות בלי איום"

 
אַסתר לשם- זינגר, בת 48 וחצי, רוכבת אופניים בתחילת דרכה, מתאמנת במיוחד לקראת אירוע האופניים "נשים על גלגלים" במסגרת האימונים הפתוחים שמעביר כרמי שרביט, מאמן קבוצה X TEAM בפארק הירקון: "התחלתי לרכב על האופניים לפני חודשים ספורים, אני רואה במרוץ הזה  הזדמנות בשבילי ללמוד ולרכוב על כביש כשהוא סגור למכוניות כאשר תוואי המסלול כולל מישור ועליות ותנאי שטח שונים  מתנאי הרכיבה בפארק. כמו כן אני חושבת שדווקא בגלל שהמרוץ הוא מגדרי , לנשים בלבד, עלינו לבוא לתמוך ולעודד ולחזק נשים-נערות בפעילות ספורטיבית  בין אם חובבנית או תחרותית. תחרויות מגדריות מעצימות ומחזקות נשים ועוזרות להן לקחת 'פיקוד' על חייהן ולהתחיל בפעילות ספורטיבית."


רוכבות באימון הפתוח
צילום: עומר לוי



קרן שפירא, בת 36, אמא לארבעה ילדים, רוכבת עילית מקבוצת "בשביל האופניים בגליל", התחילה את דרכה באופניים בשנת 2009 בעיקבות מרוץ האופניים הראשון לנשים: "זו חויה אדירה, אני זוכרת את הפעם הראשונה במרוץ נשים, האנרגיות שהיו, האוירה, ההתרגשות שהיתה לי לעמוד על קו זינוק כשרק נשים סביב, עד היום אני זוכרת את כל ההכנות שעשיתי לקראת האירוע, הרגשה מדהימה!"

כל אחת יכולה! הרשמי עכשיו- כל הפרטים כאן

ראיון עם בוני אשל  

ראיון עם בוני אשל ושני בלוך על ליגת הנשים

מאמר של מור שלזינגר- חגיגה על גלגלים

קישורים: אופניים, מרוץ אופניים, טריאתלון נשים

דגנית מקא  32 רווקה, נטורופתית, עורכת מגזין הספורט "אינטרוול" בעיתון הארץ, רוכבת בקטגוריית העילית בקבוצת TACC ומדריכה קבוצת נשים וקבוצת ילדים באופניים בעיר ראש העין. ממארגנות מרוץ האופניים הראשון לנשים שהתקיים ב-2009, אחת ממנהלות פורום "נשים בספורט" בתפוז, חברה בועדת נשים של איגוד האופניים, ממארגות ויוזמות ליגת האופניים הראשונה לנשים "נשים על גלגלים".

אימון הכרת מסלול – שוהם – נשים על גלגלים



נשים על גלגלים – אימון פתוח בפארק הירקון 4.3.2011



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג