ליגה משלהם: הקרבות ה"חמים" ביותר על הפודיום בליגה למקומות עבודה

בתוך עשרות המרוצים לאורך העונה "מסתתר" לו מפעל תחרותי במיוחד שבו מתחרים זה בזה 40 מקומות עבודה על ניקוד אישי וקבוצתי. תמצאו שם רצים בכל הרמות ואפשרויות גדולות יותר לזכות בגביעים. מה צריך יותר?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
זינוק למרוץ במסגרת ליגת רצים בעבודה בספורטיאדה באילת
זינוק למרוץ במסגרת ליגת רצים בעבודה בספורטיאדה באילת

אחד השלבים הבלתי נמנעים באבולוציה של הרץ החובב למרחקים ארוכים הוא ההתמודדות עם היצר התחרותי. אצל ספורטאים מקצוענים זו אולי המהות, אבל כשמדובר ב"אנשים מן השורה" זה די נוגד את המטרות הראשוניות שבגללן הם החלו לעסוק בפעילות גופנית. ברגע שמוסיפים לתחביב את ה"מספרים", כלומר התוצאות, היצר התחרותי יוצא החוצה. בהתחלה אנחנו משווים את עצמנו למה שהיינו לפני חודש או שנה ובהמשך אנחנו נוטים להשוות את עצמנו לאחרים. במקרים רבים זה קצת מאכזב, כיוון שמי שמתחיל להשתתף במרוצים מגלה בדרך כלל שיש פער אדיר בין מה שנחשב לו טוב בעיני עצמו לבין מה שנחשב לטוב באופן כללי. במלים אחרות, רוב הרצים החובבים למרחקים ארוכים תמיד יהיו רחוקים שנות אור מהרצים המהירים שמנצחים במרוצים.

מסגרת קצת אחרת, אבל לא פחות תחרותית | צילום: באדיבות ליגת רצים בעבודה

עוד כתבות בנושא 
מה הריצה יכולה ללמד אתכם על עצמכם? 
5 טיפים להכנה מנטלית לעונת המרוצים 
9 דרכים להעלאת המוטיבציה לרצים מתחילים

ליגת רצים בעבודה

לכולם ברור שזה לא הגיוני ואפילו די "ילדותי" לחשוב על ניצחונות במרוצים כשאתה רץ חובב שבסך הכל רוצה לבחון מהי רמתך לעומת כלל האוכלוסייה. זו הסיבה שרצים ורצות מתחילים להפנים שמה שבאמת חשוב זה התחרות שלהם עם עצמם או עם מה שהם היו פעם. מי שממש מתעקש תמיד יוכל לחפש מרוץ קטן עם 100 משתתפים ופרסים שמחולקים ל-10 קטגוריות גיל. ובכל זאת, מסתבר שיש מפעל לא קטן שמאפשר לרצים החובבים שבינינו להרגיש את התחרותיות בצורה אחרת, יותר שווה, יותר מעניינת ומהנה במיוחד. מדובר בליגה למקומות עבודה בריצה.

הליגה למקומות עבודה או בשמה הרשמי "ליגת רצים בעבודה" הוקמה ב-2009 בברכתו של מנכ"ל מרכז הפועל, יורם אורנשטיין, מתוך מטרה לקדם את הספורט העממי ולגרום ליותר אנשים לעסוק בפעילות גופנית. הרעיון הוא פשוט – ליצור מסגרת תחרותית בין מקומות עבודה שונים, ולייצר בעצם מצב של WIN-WIN שכולם מרוויחים ממנו – מספר העוסקים בפעילויות הספורט העממי גדל, אירועי הריצה למרחקים ארוכים זוכים ליותר משתתפים, ומקומות העבודה שמשקיעים בפעילויות ספורטיביות מקבלים עובדים בריאים יותר ומגובשים יותר.

בעונת 2018-2019 מציינים בליגה למקומות עבודה עשור מאז שהיא החלה לפעול ומי שמרכז את הליגה מיומה הראשון, דוד זוארץ, מספר על ההתפתחות שלה לאורך השנים: "הליגה מונה כיום 40 קבוצות וכ-800 רצים. אנחנו משתתפים ב-25 מרוצים לאורך השנה, ובסיום העונה מחלקים פרסים וגביעים לרצים המצטיינים. בכל שבוע אנחנו מעדכנים באתר את הדירוגים, כאשר יש דירוג קבוצתי, דירוג אישי כללי לגברים ולנשים ודירוגים לפי קטגוריות גיל בהפרשים של 5 שנים כדי  לעודד את הרצים בליגה לנסות ולזכות בגביע. זה משהו שנותן המון כבוד למקומות העבודה, שבכלל חשוב להם שיהיו להם רצים טובים. זה נותן להם גיבוש חברתי במקומות עבודה, במיוחד במקומות גדולים, מראה על הערכה לאנשים ונותן מוטיבציה לעבודה טובה".

הריצה יוצרת גיבוש במיוחד בחברות הגדולות. הקבוצה של חברת החשמל | צילום: באדיבות ליגת רצים בעבודה

גיבוש בין העובדים

מלבד שני מרוצים שמתקיימים בפתיחת העונה ובסיומה ואירוע הספורטיאדה באילת שמיועד למקומות עבודה, כל שאר המרוצים בהם משתתפים הרצים בליגה הם מרוצים רגילים. 25 מרוצים כאלה מופיעים בלו"ז השנתי שבליגה ובהם הרצים יכולים לצבור ניקוד אישי וקבוצתי. ניקוד אישי ניתן לצבור בכל מרוץ ואילו ניקוד קבוצתי נספר בתנאי שהשתתפו לפחות 5 קבוצות שונות באותו מרוץ ומתבסס על שקלול התוצאות של 4 הרצים הטובים בכל קבוצה. בסוף העונה, הניקוד הכללי נקבע לפי 8 המרוצים הטובים ביותר של כל רץ או כל קבוצה, כאשר כל אחד צריך התחרות לאורך העונה לפחות בשלושה מרחקים שונים: 5 ק"מ, 10 ק"מ וחצי מרתון. כמובן שגם המרתונים הרשמיים נחשבים כמרוצים שבהם ניתן לצבור נקודות בליגה.

דוד זוארץ עצמו הוא מאמן ריצה ופנסיונר של משטרת ישראל, אחד הגופים היותר ותיקים ששילב בין ריצה למקום העבודה. על הקבוצות השונות במפעל הוא מספר: "הקבוצות הוותיקות במפעל הן של משטרת ישראל, שירות בתי הסוהר, רפאל, אל על, משרד הביטחון, קבוצות מהבנקים השונים. הקבוצה של שירות בתי הסוהר היא דוגמה לקבוצה דומיננטית שיש לה את הרצים האיכותיים ביותר. אפשר לראות גם רמה גבוהה בליגה הזאת עם רצים שמגיעים לתוצאות של 32-33 דקות ב-10 קילומטר. מצד שני אפשר לראות קבוצות כמו של "פרטנר" שהצטרפה לליגה לפני כשנה וכמעט כולם שם היו חדשים בריצה כך שהם החלו לעסוק בזה בגלל הליגה. להמון קבוצות יש מאמנים, ויש גם מקומות עבודה ששולחים עובדים לקורס מאמנים כדי להכשיר אותם".

אולי יש כאלו שחושבים אחרת, אבל בסופו של דבר הליגה למקומות עבודה בריצה מוכיחה שאפשר לנתב את היצר התחרותי למקום טוב, ושלפעמים אפשר לזכות בגביעים ובעיקר בכבוד ובהערכה במקומות העבודה השונים. כנראה שעבור רצים רבים זה אפילו יותר חשוב מטקסי הפודיום הרגילים במרוצים השונים.




אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • לוינסקי הגיב:

    בנק לאומי בין הנבחרות המובילות בהדרכתו של ניר לוי מאמן מצוין

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג