לטפס איתם גבוה בעולם של מסכים

A VPN is an essential component of IT security, whether you’re just starting a business or are already up and running. Most business interactions and transactions happen online and VPN
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
צילום: shutterstock

בימינו, הילדים אינם פעילים גופנית במידה מספקת. עידן המסכים גורם לכך שהילדים מתמקדים יותר בהעברת זמנם מול המסכים ופחות במשחקי תנועה ולבטח אינם מגיעים לכמות הפעילות היומית המומלצת על די על מומחי הבריאות בארץ ובעולם (לפחות 3 שעות של פעילות גופנית במהלך היום).

כתוצאה מחוסר פעילות מופיעות יותר ויותר תופעות לוואי בריאותיות. בעולם המערבי נמצא שרבע מהילדים בעלי עודף משקל ואחד מכל עשרה ילדים סובל מהשמנת יתר. בנוסף קיימות עדויות למחלות שבעבר לא נמצאו אצל ילדים, כמו: סוכרת מסוג 2, יתר לחץ דם, שומנים בדם ובמקביל תופעות שנובעות מחוסר הכרות עם תנועה כמו שברים בגפיים. כמו-כן ניכרות השפעות בתחומים האישיותיים, חברתיים וקוגניטיביים.

אחת הסיבות להעדר זמן פעילות בקרב ילדים היא שהוריהם אינם מודעים לקשר של תנועה לבין מוכנות לבית הספר ובמקביל הורים רבים מכורים למסכים בעצמם ולא מצליחים לאזן את זמן המסך אל מול זמן הפעילות הגופנית של ילדיהם.

ילדות מודרנית | צילום: shutterstock

חשוב לזכור שלמרות שבגיל הרך אין הבדלים בין המינים במבנה הגוף, במסת השרירים ואין הבדלים פיזיולוגיים מהותיים אחרים, בכל זאת מתחילים להיווצר הבדלים תנועתיים ולכן קיימת חשיבות בחשיפה גדולה ומגוונת ככל האפשר של ילדים לפעילות גופנית ולתנועה. אם כל הילדים, בנים ובנות כאחד, יחשפו להתנסות ולתרגול תנועה מכל הסוגים האפשריים, כמו: משחקי כדור, תופסת, בניה בלגו, קפיצה בדלגית, בגומי ועוד, אזי הפערים בין המינים ביכולות הגופניות ובהעדפות השונות לסוגי משחקים יהיו זניחים.

אחד היתרונות שפעילות גופנית מעניקה לילדים היא תחושת המסוגלות לבצע משימות גופניות. העדר התנסויות תוך כדי פעילות גופנית עלול לגרום לילדים תחושה של חולשה פיזית וחוסר יכולת לבצע משימות לכשידרשו לכך, מה שיגרום להם להימנע מלהתנסות במשימות גופניות מחשש להפגין חולשה מול חבריהם, מה שעלול להשפיע על השתלבותם החברתית גם בעתיד.

מחקרים רבים הוכיחו שילדים בעלי תפיסת יכולת חיובית הינם בעלי סיכוי גבוה יותר לעסוק בפעילות גופנית כחלק מחיי היום-יום גם בבגרותם ואנשים בעלי ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות גבוהה יותר.

למטרה זו פיתחתי את המשחק "יחד נטפס גבוה" משחק קופסא שיוציא את הילדים מהמסכים והכורסא ויעודד פעילות גופנית מהנה.

המשחק "יחד נטפס גבוה" | צילום: ד"ר עינת ינוביץ

גם האהבה שלי לספורט החלה כשהייתי ילדה. רוב שעות היום הייתי יותר על הידיים מאשר על הרגליים. בגיל 8 הוכתרתי בפעם הראשונה לאלופת ישראל בהתעמלות מכשירים. מאז ועד היום פעילות גופנית וספורט הם חלק בלתי נפרד ממני. כיום אני ד"ר לחינוך, מומחית בלמידה מוטורית ומדידה והערכה. ב-27 השנים האחרונות מרצה במכללה האקדמית בווינגייט ובעשר השנים האחרונות מכהנת כראש המגמה לגיל הרך. אמא לשתי בנות מדהימות וספורטאיות גם הן, קצינת כושר קרבי במילואים ומפתחת משחקים המשלבים פעילות גופנית לילדים ולכל המשפחה.

אני יודעת כמה ספורט משנה חיים, ראיתי זאת אלפי פעמים. לכן ארזתי את כל התובנות שאספה לאורך השנים במשחק חוויתי, המתאים בדיוק לימים טרופים אלו בהם הילדים בבית ושעות רבות מול המסכים.

לפרטים מלאים על המשחק ולהזמנות: 054-669-9801 – עינת

 

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג