"להירשם לתחרות איש ברזל ולרוץ לספר לחבר'ה"

לאחר שהחליטה שהיא נרשמת לתחרות איש הברזל צ'לנג' רוט, כעת המשימה של טובה קידר היא להודיע למשפחה על כך. נחשו מה היו התגובות? טור 02
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
טובה קידר

לטור מס' 01 של טובה קידר | טור 02 | טור 03 | טור 04 | טור 05 | טור 06 | טור 07 |

בעוד קצת יותר מחודש, ב-12.7, תיערך תחרות Challenge Roth למרחק איש ברזל בגרמניה. גם אני רשומה לתחרות הזו ועל ההכנות לקראת התחרות אני כותבת טור שבועי בשוונג.

החלק הקל הוא להירשם. במקרה שלי, נוסף נדבך נוסף בדרך "החתחתים" לברזל – צריך לספר למשפחה! רק לאחר פגישת התייעצות נוספת עם המאמנים שלי תום מרמרלי ואיתי הירש, שהתקיימה כבר אחרי שנרשמתי ידעתי שאפשר לספר לכולם ולהתחיל לעבוד.

כתבות נוספות בנושא
10 טעויות שטריאתלטים מתחילים לא יודעים שהם עושים
"אני לא רוצה קטגוריה אני רוצה לסיים איירונמן"
10 טעויות שרצים מתחילים לא יודעים שהם עושים

תחילה סיפרתי על כך רק לחברי לקבוצה שבעידודם ותמיכתם נפלה ההחלטה להירשם. התגובות היו מעודדות ומפרגנות מאוד. עם המשפחה, לעומת זאת זה כבר היה סיפור אחר. "למה את עושה את זה? "השתגעת?", "תחשבי על הבריאות את לא צעירה". אילו הן רק חלק מהתגובות שקיבלתי כשסיפרתי שאני כבר רשומה לתחרות איש הברזל של צ'לנג' רוט. ילדיי מיד הודיעו שהם מלווים אותי מחשש שאזדקק לעזרה.

טובה קידר

"למה את עושה את זה? "השתגעת?" | צילום: אלבום פרטי

אך למרות התגובות, החששות והדאגה, קיבלתי בסופו של דבר רוח גבית חזקה גם מבני המשפחה. ועתה, למעשה, נותרתי אני עם עצמי ועם ההתמודדות לאתגר העצום שהצבתי בפניי. גם לי לקח זמן רב להשלים ולהיות שלמה עם ההחלטה שלקחתי.

מוכרחה שינוי בתפיסות

אחד השינויים הגדולים היה הצורך לשנות את תפיסת היסוד שלי כרוכבת אופניים ובכלל כמתאמנת ועוסקת בספורט סבולת. בעבר נהגתי לרכוב כארבע רכיבות שבועיות, 350-500 ק"מ בשבוע וכלל התאמנתי ביום חול בממוצע של 2-3 שעות.

מרמרלי הודיע לי בחגיגיות שצריך לרדת לרכיבה אחת בחוץ ועוד אחת על הטריינר בפרט ובכלל לרדת באופן משמעותי במספר שעות האימון. הייתי בהלם. איך יתכן שכל כך מעט, זה כל כך מנוגד לאינטואיציה שלי ולמה שהכרתי עד אותה העת. מה גם שהתכנית לחברי הקבוצה האחרים שנוסעים לתחרות, היתה שונה במידה משמעותית שבשל גילי המתקדם וכל המשמעות הנלווית לכך, אצטרף להתאמן לבד מספר לא מבוטל של אימונים.

בהמשך נוספו עוד רכיבות והיה ברור לי שחלק מהן תהיינה רכיבות סולו. לא נבהלתי. הייתי רגילה ואף הכנתי את עצמי לאורך כל התקופה המקדימה ובשיחות שלי עם מרמרלי לאפשרות של אימוני סולו ארוכים.

הירידה הכללית במספר שעות האימון השבועי שאליו הייתי מורגלת, עשתה לי רק טוב. הימים היו ימי ההכנה לקראת חצי ישראמן באילת 2015 ובהתבוננות על התקופה המקבילה אשתקד, נוכחתי שהיכולת שלי לא דועכת, למרות הירידה בנפח האימונים ולעומת זאת קל לי יותר להתאושש, דבר שבאופן ישיר השפיע על מצב הבריאות שלי. בעבר הלא רחוק, הייתי חוטפת התקררויות ומחלות על ימין ועל שמאל. התופעה הזו הלכה ופחתה וכמעט פסקה.

ואז הגיעה נקודת אמצע הדרך – חצי ישראמן 2015.

המשך יבוא…


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג