הזדמנות פז: האם פז בש תצליח להגיע לאולימפיאדה?

רגע לפני טור ערד בו תנסה להשיג את הקריטריון לאולימפיאדת ריו שתתקיים באוגוסט, בואו להכיר את הרוכבת פז בש שאולי תעשה היסטוריה בסוף השבוע הזה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
פז בש אליפות ישראל בנגד השעון 2014 | צילום: יאיר בן-עמי
פז בש אליפות ישראל בנגד השעון 2014 | צילום: יאיר בן-עמי

רגע לפני אחת מהתחרויות הגורליות ביותר בתולדות ענף האופניים בישראל, יצאנו להכיר את המועמדת שלנו פז בש שתנסה להשיג את הקריטריון למשחקים האולימפיים בריו 2016. בסוף השבוע הקרוב יוצא לדרך טור ערד, טור בינלאומי המוכר על ידי ה-UCI, ארגון האופניים העולמי ובו ישתתפו גם נבחרות לאומיות מאסטוניה, קפריסין, רוסיה, מלטה, אוקראינה וצרפת.

פז בש משחקי באקו 2015 באדיבות איגוד האופניים

החל משנת 2012 מחזיקה פז בש במקום הראשון באליפות ישראל בנגד השעון | צילום: באדיבות איגוד האופניים

זו בפעם הראשונה שישראל נמצאת כפסע מהמשחקים האולימפיים באופני כביש, כאשר שתי המועמדות המובילות של ישראל הן שני בלוך ופז בש. לצורך קבלת הקריטריון המיוחל על הרוכבת המובילה להתברג בין 100 הראשונות בדרוג העולמי עד סוף מאי. במידה והרוכבת הישראלית המובילה תצבור כ-80-85 נקודות בדירוג העולמי יהיו סיכוייה להתברג בין ה-100 הראשונות מצויינים. בתחרות טור ערד המורכבת משלוש תחרויות, עשרת הרוכבות הראשונות יזכו בנקודות דירוג ולכן על אחת מהשתיים לנסות ולהגיע למדרגה הגבוהה ביותר בפודיום ובכך לממש את הקריטריון.

החלה את הקריירה הספורטיבית בשחייה

בש, 32, היא ילידת קיבוץ ראש הנקרה שבצפון ואחת מתוך שמונה אחים ואחיות. בשנים האחרונות היא רוכבת בקבוצת IGP אותה מאמן צחי בויגן ולפני כן התאמנה תחת שרביטו של המאמן נמרוד דובינסקי מקבוצת TACC הנשוי לאחותה, אורת, שגם לה עבר כרוכבת אופניים חזקה מאוד. את אהבתה לספורט החלה כבר בגיל צעיר כשהתאמנה והתחרתה בשחייה בקבוצת הפועל נהריה ואף היתה סגנית אלופת ישראל בסגנון חזה.

באדיבות איגוד האופניים

מנצחת בתחרות אופני כביש בבית גוברין 2016 | צילום: באדיבות איגוד האופניים

את דרכה בעולם האופניים החלה כרוכבת אופני הרים עד שבשנת 2010 חלתה במחלת הנשיקה ונאלצה להפסיק לתקופה את התחרויות והאימונים. בשנת 2011 היא הצטרפה כאמור לקבוצת TACC והחלה להתבלט בתחרויות כשבאותה שנה קטפה את המקום השלישי באליפות ישראל באופני כביש שהתקיימה ברמות נפתלי. החל משנת 2012 ועד היום, ארבע שנים ברציפות, היא מחזיקה במקום הראשון באליפות ישראל בנגד השעון. בשנים 2013 ו-2014 היתה אלופת ישראל באופני כביש. בשנת 2014 רכבה בש בקבוצת טופספורט ולנדרן הבלגית ובכלל, שנת 2014 היתה שנה מאוד פוריה לבש. היא חזרה לרכוב בשטח ובשנה זו הגיעה למקום השני בתחרות בינלאומית באופני הרים במעלות והגיעה במקום הראשון בתחרות XCM מרתון אופני הרים באותה השנה. בסיום אותה השנה החזיקה בטריפל (אליפויות בנגד שעון, כביש ומרתון אופני הרים).

גם שנת 2015 היתה לה שנה עמוסה ורוויה. בשהשתתפה בתחרויות בחו"ל כמו המשחקים האירופים בבאקו בהם סיימה במקום ה-28 מבין 67 רוכבות. בתחרות Cholet Pays de Loire Dames סיימה במקום ה-35 מתוך 88, בתחרות הגראן פרי ב-Maykop הגיעה במקום ה-16 מתוך 66 מסיימות ועשתה את התוצאה הטובה ביותר בקרב הישראליות. בטור בן שלושה שלבים ב- Adygeya הגיעה במקום ה-24 כללי. את שנת 2016 פתחה עם ניצחון בקטגוריית הנשים ובמקום השלישי הכללי בתחרות אופני הכביש בבית גובריןכיום נחשבת פז בש לאחת מהרוכבות החזקות בפלטון הישראלי ובסוף השבוע הקרוב ניצבת בפנייה כאמור התמודדות לא קלה אל מול רוכבות חזקות ברמה בינלאומית. אנחנו בשוונג נמשיך ונעקוב אחר תוצאותיה.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג