כל מה שרציתם לדעת על שלפוחיות ולא היה לכם את מי לשאול

רצים רבים סובלים משלפוחיות כואבות בכפות הרגליים. מדוע הן מופיעות, כיצד אפשר לטפל בהן וטיפים למניעה
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

בואו נודה על האמת, התמודדות עם שלפוחיות היא דבר מאוד, מאוד כואב ולא נעים ואם אתם קוראים את הכתבה הזו, כנראה שאתם יודעים זאת כבר או שמעתם על התופעה. שלפוחיות נראות לרוב כמו בועית בעור מלא בנוזל, לרוב כואבת עם שוליים אדומים ויכולה לגרום לכאב עז.

רצים רבים סובלים משלפוחיות, בעיקר אחרי אימונים או תחרויות ארוכות כמו מרתון | צילום: AndryFrench

רצים רבים סובלים משלפוחיות, בעיקר אחרי אימונים או תחרויות ארוכות כמו מרתון, האזור הנפוץ ביותר הוא העקב, נקודת חיכוך בין הגרב או הנעל לעור, אך שלפוחיות יכולות לצוץ במקומות רבים אחרים, אפילו במרחקים קצרים יותר. שלפוחיות, אם אינן מזדהמות, לא אמורות לגרום לסיכון בריאותי, אך הן מכאיבות מאוד, מגרדות ומציקות ויכולות לגרום להשבתה מלאה מריצה.

מה הם הגורמים הנפוצים ביותר הגורמים לשלפוחיות?
שלפוחיות נגרמות לרוב מחיכוך של הגרביים בעור או הנעליים או שניהם יחד במקרה הרע. כל דבר שגורם לשפשוף עלול להוביל ליצירת שלפוחיות, כולל ריצה בקצב מהיר לדוגמה, נעליים שאינן מתאימות, נפיחות כף הרגל, חום ולחות ועוד. שלפוחיות עלולות להופיע פתאום תוך כדי מרוץ או אימון ארוך, מרחק ריצה ארוך גורם לחיכוך לארוך זמן. הגוף מגיב לחיכוך שנוצר על ידי ייצור נוזל שגורם להיווצרות השלפוחית בעור. כיוון שלחות היא אחד מהגורמים לשלפוחיות, תחרויות הן מקום נהדר להתפתחות כאלו כיוון שנוהגים לעצור בתחנות מים ואם זהו יום חם אז שופכים כוס או שתיים על הראש ונרטבות הנעליים.

פציעות ספורט, ריצה

שלפוחיות מכאיבות מאוד, מגרדות ומציקות | צילום: thinkstock

כיצד מטפלים בשלפוחיות?
אם מדובר על שלפוחית ממש גדולה, תנו לה יום או יומיים להתכווץ. אם השלפוחית לא מתכווצת, מומלץ לגשת לרופא או אחות לניקוז השלפוחית בתנאים סטריליים. אם מדובר בשלפוחית קטנה שאינה מפריע לתיפקוד היום יומי שלך ולדריכה, מומלץ לא לגעת בה ולתת לה להיספג. אל תפוצצו את השלפוחית שלכם כיוון שהיא עלולה להזדהם ולגרום לדלקת ובכך בעיה קטנה עלולה לייצר בעיה גדולה שתשבית אתכם מריצה לזמן ארוך אף יותר.

כיצד למנוע שלפוחיות?
שאלת השאלות, איך בכלל גורמים לתופעה הזו לא להתרחש מלכתחילה? חשוב לוודא שנעלי הריצה שלכם הן במידה הנכונה. נעליים קטנות מידי עלולות לגרום לשלפוחית, גם שלפוחיות מתחת לציפורניים או על קצות הבהונות. חשוב לשמור על רווח של אגודל בין הבוהן הגדולה וקצה הנעל. הגרביים צריכים להתאים, פעמים רבות בחירת סוג הגרביים והחומר ממנה הם עשויים יכולה להשפיע על התפתחות שלפוחיות או לאו. אל תמתחו את הגרביים אלא שחררו מעט באזור הבהונות ולצידי כף הרגל. למי שיש נטייה להזעה מוגברת בכפות הרגליים, אפשר להשתמש בחומרים המייבשים את העור דוגמת טלק או חומרים ייעודים אחרים.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג