כל מה שמיוחד במרוץ אייל

מה כל כך מיוחד במרוץ אייל שמושך אליו אלפי רצים ורצות על מסלול כביש המשולב עם ריצת שטח בשדות של רמת השרון, הנה כמה תשובות
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp

אין ספק וניתן לראות את זה בלוח האירועים של המרוצים בישראל, שהיום אנחנו בעידן של אינפלציה ומדי סוף שבוע במהלך העונה הרצים למרחקים ארוכים מתפזרים בין האירועים השונים. קשה מאוד לארגן אירוע שמביא אליו את כולם, וזה אומר הרצים, הטריאתלטים, הילדים, וגם אלה שרוצים ליהנות מאירוע ספורט עממי תוך כדי הליכה. מרוץ אייל שיתקיים ב-11 בנובמבר הוא אירוע ותיק שמתקיים כבר 16 שנים, מהתקופה של מיעוט המרוצים ועד להווה שבו אפשר להתחרות בכל סוף שבוע.

בכל המקצים ישתתפו כ-8,000 משתתפים | צילום: אילן כהן

אז הנה כמה דברים שכדאי שתדעו על המרוץ השנה. במרוץ יש 3 מקצים תחרותיים: 15 ק"מ, 5 ק"מ, ו-2 ק"מ לילדים. כמו כן יהיו בו מקצה ריצה עממי ל-2 ק"מ ומקצה הליכה עממי ל-5 ק"מ. בכל המקצים האלה יחד אנחנו אמורים לראות השנה יותר כ-8,000 משתתפים, החל מהילדים והמבוגרים שעושים את הצעדים הראשונים שלהם בתחום הספורט ועד לרצים הטובים ביותר בישראל שיתמודדו על פרסים כספיים. וזה כנראה אחד מהיתרונות של מרוץ אייל, כי הוא באמת פונה לכלל האוכלוסייה. המרוץ הוא מהמרוצים הבולטים והמובילים בישראל שכבר מזמן הפך לשם דבר בקרב קהילת הרצים בישראל ומדי שנה פוקדים את האירוע צמרת הרצים המקצועיים לצד רצים חובבנים, אשר מציבים לעצמם רף חדש באחד מהמסלולים הייחודיים של המרוץ הכוללים ריצת כביש ושטח בשדות רמת השרון.

המסלול המאתגר משלב ריצה אורבנית לצד ריצה בשדות ובמטעים של רמת השרון ומושך אליו גם את מיטב הרצים הבכירים בישראל אשר מתכוננים למרתון טבריה וחצי מרתון בית שאן. המרוץ מאורגן על ידי זהבה שמואלי ועל ידי אגודת הספורט רמת השרון. בין פועליה והישגיה ידועה שמואלי כספורטאית אולימפית, אלופה ושיאנית ישראל בריצות למרחקים בינוניים וארוכים אשר ייצגה את ישראל בתחרויות רבות ברחבי העולם, ביניהן המשחקים האולימפיים, לוס אנג'לס 1984.

צ פ ו | מרוץ אייל

כבר אישרו את השתתפותם מבין הרצים והרצות: איתי תורג'מן, ענת הראל, גיא זוהר, אנה ארונוב, אסתר רוט שחמורוב, כלת פרס ישראל ושיאנית ישראל ב- 100 מטר משוכות, וכן תלמידי תיכון "רוטברג" וחטיבת הביניים "עלומים". כמו כן יגיעו להתחרות במרוץ צמרת אצני ישראל וביניהם ימר גטהון אלוף ישראל ב- 10 ק"מ כביש, גירמה אמרה, אלוף ישראל ב- 10 ק"מ מסלול, וובה בריהון, דרור מנור, שלומי ליאון, מושיקו ישרים וגיל רמון. בין הרצות הבכירות תהיינה ילנה דולינין, אלופת ישראל ב-10 ק"מ, לורנה צ'מטאי, סגנית אלופת ישראל ב- 10 ק"מ, אירינה קונובלוב, ריקי סאלם ואזאוונט טקה.

משלב ריצה אורבנית לצד ריצה בשדות | צילום: אילן כהן

מרוץ אייל נערך לזכרו של אייל שמואלי, בנם של זהבה וצביקה שמואלי, אח לטל וכנרת שנפטר בטרם עת מדום לב. אייל עסק בריצה רוב חייו וגדל באווירה של ספורט; כילד היה מגיע לתחרויות בהן השתתפה אמו, כנער היה חבר בנבחרת הריצה של תיכון רוטברג ובמסגרת שירותו הצבאי שימש כמדריך כושר קרבי בחטיבת גולני. בשנת 1991 סיים את המרתון הראשון שלו, מרתון טבריה. המרוץ מנציח את אהבתו של אייל לריצה ואת האנרגיה והשמחה שאפיינו אותו בחייו. המרוץ הססגוני יכלול מגוון אטרקציות ייחודיות ביניהן מופעים מרהיבים של קרקס פלורנטין, מתופפים ומוזיקה לאורך המסלול, אקספו וכיבוד עשיר בסיום.

להרשמה למרוץ אייל לחצו כאן



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג