כל אחת מנצחת: שש פעמים בשנה

אחת התופעות היפות של התפתחות ספורט הפנאי בישראל נראית היטב במספר הנשים המשתתפות בתחרויות. עם זאת שנת 2011 מסתמנת כשנת מהפך בספורט הנשים בישראל עם סדרת "כל אחת מנצחת"
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp


אחת התופעות היפות של התפתחות ספורט הפנאי בישראל נראית
היטב במספר הנשים המשתתפות בתחרויות. עם זאת שנת 2011 מסתמנת כשנת מהפך
בספורט הנשים בישראל עם סדרת "כל אחת מנצחת"

מאת:מור שלזינגר

בכל שנה, מיד אחרי טריאתלון נשים פונות אלי נשים רבות עם תחושה של ואקום. מה עושים? לאן ממשיכים? מה עכשיו נחכה עוד שנה עד לטריאתלון נשים הבא?
יש משהו מיוחד בחוויה של ארוע לנשים בלבד. תחושה מיוחדת של אחווה, חברות ועצמה נשית. יש משהו שונה וייחודי בארוע נשים לחדשות וותיקות כאחת. אני שמחה ומתרגשת לבשר לכן שהרמנו את הכפפה, ובשנת 2011 הולכים להתקיים מספר אירועי נשים מרכזיים, בענפי ספורט שונים, שכולם סביב עצמה והעצמה נשית. "כל אחת מנצחת" שש פעמים במהלך השנה

 

מזה זמן מה שבני הזוג דבוסקין פועלים במרץ, יחד עם עוד שורה ארוכה של פעילים, בעמותה ומתנדבים להרחיב את הפעילות לתחומים נוספים. למנף את ההצלחה הגדולה של טריאתלון נשים, לעוד ארועים, ולצורך כך קמה העמותה להעצמת נשים בספורט על שם תמר דבוסקין ז"ל. בימים אלו הפעילות הזו רוקמת עור וגידים בשיתופי פעולה חדשים בתחום השחייה, הריצה והאופניים.

אז מה צפוי לנו במהלך 2011?
כרגע מתוכננים שישה (!!!) ארועי נשים במהלך 2011, אשר יתפרשו על פני העונה כולה:
מרץ 2011 – מרוץ אופניים לנשים בשוהם במסגרת ליגת הנשים של איגוד האופניים
מאי 2011 – טריאתלון נשים בהרצליה
יוני 2011 – מרוץ אופניים לנשים בחיפה במסגרת ליגת הנשים של איגוד האופניים
ספטמבר 2011 – משחה נשים בהרצליה – בימים אלו אנו עוסקים במתווה התחרות וגיוס נותני חסות. פרטים נוספים בקרוב
אוקטובר 2011 – מרוץ אופניים לנשים בעפולה במסגרת ליגת הנשים של איגוד האופניים
נובמבר 2011 – מרוץ נשים בהרצליה למרחקים של 4 ק"מ ו-8 ק"מ בשיתוף עם אנדיור.

במקום להכביר במילים, בחרתי לבקש מכמה מהפעילים בתחום לספר על היוזמות השונות ועל הפעילות האינטנסיבית.
סוזי דבוסקין – "כל אחת מנצחת"
שאלה- למה ארועים לנשים בלבד?
סוזי דבוסקין: היסטורית, לגברים, היו זכויות בלעדיות בספורט. היו זמנים שנשים אפילו לא הורשו להשתתף כצופות. גברים מרגישים בנוח עם ספורט, במקום הטבעי שלהם. ברוב ענפי הספורט הגברים חזקים יותר ומהירים יותר מהנשים ויש להם בטחון בעצמם וביכולתם כאתלטים. לעומתם, רוב הנשים, רק עכשיו לומדות להעיז לבטא את עצמן באמצעות הספורט ומרגישות אי נוחות ביחס לגברים או בתחרות לצד גברים. ארועים לנשים בלבד מספקים אוירה בטוחה, תומכת ומעודדת שבה נשים מתחילות להאמין בעצמן בספורט, ומקבלות בטחון בעצמן כספורטאיות.

שאלה-מהן המטרות של העמותה החדשה?
ס.ד: ב-17 השנים האחרונות היה לנו את טריאתלון הנשים, היה לנו את מרוץ הנשים 4 שנים, ופעם אחת אירוע של מרוץ אופניים לנשים. במקום שיהיו קבוצות נפרדות לחלוטין, לארגון ארועי נשים שונים, המטרה הינה לעבוד בשיתוף פעולה בין הארגונים השונים שמעודדים ארועי ספורט לנשים. לשתף רעיונות, לחלוק קשרים ולתאם בין הארועים השונים על מנת להציע לנשים רצף ארועים שניתן להשתתף בכל אחד מהם בנפרד או כארועי הכנה לקראת טריאתלון נשים.
רצף הארועים המתוכנן לשנה הבאה יכלול משחה נשים, שלושה מרוצי אופניים במסגרת ליגת הנשים של איגוד האופניים, מרוץ (ריצה) נשים ואת צירוף שלושת המקצים יחדיו בטריאתלון הנשים. אנחנו יכולים ללמוד אחד מהשני, ולהגיע ליותר ויותר נשים באמצעות פרסומים שונים אם נאחד כוחות. המטרות של כולנו זהות: להעצים נשים באמצעות הספורט ולקרב עוד ועוד נשים לספורט. לכן הגיוני יותר לפתח גישה אחידה ומלוכדת שתאפשר לנו להגיע יחדיו ליותר נשים.

 


סוזי דבוסקין בסיום חצי איש ברזל
(צילום: דן דבוסקין)

שאלה- מה היית רוצה לומר למי שקוראת עכשיו את הכתבה?
ס.ד: המוטו של טריאתלון הנשים הוא "כל אחת מנצחת". כל אחת מכן יכולה להרחיב אופקים ולפרוץ גבולות אישיים בכל מה שאתן עושות. כל מה שעליכן לעשות הוא להעיז ולסמוך על עצמכן. אנחנו כאן לעזור, לעודד, להקשיב, לחלוק ולחגוג ביחד איתכן.

גוין קנינג (אנדיור): "להתחיל להתאמן אפילו מחר בבוקר"
מרוץ הנשים של אנדיור בראש העין החל בשנת 2006 כמיזם משותף בין אנדיור לבין פורום נשים בראש העין, תחת הכותרת "כל אחת יכולה". הדגש במרוץ הוא על חוויית ההשתתפות ולא על תחרותיות. כבר בפעם הראשונה השתתפו במרוץ  435 נשים. בשנה השנייה השתתפו כ-800 נשים ובשנה האחרונה (2009) היתה ירידה משמעותית במספר המשתתפות, בין השאר, בשל העיתוי ובהעדר שיווק מתאים. לכן הוחלט להחיות את הארוע במעטפת חדשה ובליווי הצוות של טריאתלון נשים.


סוזי דבוסקין וחברה צועדות יחדיו במרוץ הנשים
 (צילום: דן דבוסקין)


שאלה- מהו אורך המסלולים?
גוין קנינג:
אורך המסלולים במרוץ הנשים הינו ייחודי ביחס למרוצים אחרים. נסיון העבר המוצלח הביא אותנו לקביעת מסלולים של 4 ק"מ למסלול הקצר, ו-8 ק"מ למסלול הארוך יותר. אבל האורך המדוייק יקבע סופית בהתאם לתוואי השטח.

שאלה- למי מיועד המרוץ? אפשר גם ללכת?
ג.ק: המרוץ מיועד לכולן. בהחלט אפשר גם ללכת. הרעיון הוא שהמרוץ יהיה כמה שיותר עממי, כמה שיותר חווייתי. המרתוניסטיות ילוו את החברות שלהן שתמיד קינאו בהן. אין חשיבות למנצחים במרוץ הזה. הדגש כאן הוא על כוח נשי ועל שותפות, על קבוצות. אפשר להתארגן ביחד כמה חברות ולרוץ כקבוצה, אפשר להתארגן בקבוצות ממקומות עבודה ולחוות את האירוע ביחד וכו'.

ש: מי שמתחילה מאפס – כמה זמן לפני המרוץ צריכה להתחיל להתאמן?
ג.ק: האמת היא, שגם מי שמתחילה מאפס, לא צריכה יותר מדי אימונים בשביל לסיים את המרחק בהליכה. אבל הרעיון שמאחורי היוזמה הוא להביא לשינוי באורח חיים. מי שמתחילה חודש קודם, תרוויח מעט מאוד יחסית. כמה שיותר מוקדם להתחיל להתאמן, כך טוב יותר, והשינוי משמעותי יותר. כדאי להתחיל להתאמן אפילו מחר בבוקר!

מאמן האופניים כרמי שרביט: האימונים הפתוחים יוצאים לדרך
על היוזמה החדשה של ליגת האופניים לנשים שמענו כבר מבוני אשל, יו"ר איגוד האופניים ושני בלוך: שני בלוך ובוני אשל מספרות על ליגת הנשים. מאז עניינים מתגלגלים במרץ באיגוד האופניים. המרוץ הראשון כבר רוקם עור וגידים והוא ייערך בשוהם. ובתוך שבוע גם יחלו אימונים פתוחים למרוץ הנשים עם כרמי שרביט שיעביר אימונים פתוחים באיזור המרכז ועם מאמן האופניים רועי שפרון שיעביר אימונים פתוחים בצפון.
לקראת האימון הפתוח הראשון, שיצא לדרך כבר ביום שישי בשבוע הבא, תפסתי את מאמן האופניים כרמי שרביט, שהעביר את רובם המכריע של האימונים הפתוחים לקראת מרוץ האופניים הראשון, לשיחה קצרה על מה שמצפה לנו.

 


אימון פתוח בפארק הירקון עם כרמי שרביט (צילום: מור שלזינגר)

שאלה- למי מיועדים האימונים הפתוחים?
כרמי שרביט- לכל אחת. כל מי שרוצה להכנס לעולם האופניים, לפתח כושר, ולכל מי שרוצה פשוט לנסות ולהתחיל.
שאלה- אפשר להגיע גם עם אופניים רגילים, או שחייבים אופני כביש?
כ.ש. – אפשר בהחלט להגיע גם עם אופני שטח. אין שום בעיה. חשוב להגיע עם אופניים תקינים. מומלץ להגיע עם האופניים לחנות, לפני האימון הראשון, שיבדקו שהכל תקין. ברקסים, צמיגים, הילוכים וכו'. חשוב להביא קסדה. מומלץ כפפות רכיבה למי שיש או ביגוד לרכיבה. חובה להגיע עם בקבוק מים על האופניים. ומומלץ להביא מזון: חטיף, סנדויץ, פרי וכו'.

שאלה- מה יהיה באימונים הפתוחים?
כ.ש. – נתחיל בהדרכה בסיסית, על מנת להגיע לשפה משותפת שקשורה למושגי האופניים. נדבר על איך רוכבים, איך מתייחסים לרוכבים אחרים, התייחסות לתנאי הסביבה עם הרבה דגש על בטיחות. יהיו הדרכות טכניות על האופניים ועל תפעול בסיסי של האופניים. וכמובן כבר מהאימון הראשון נתחיל בבניית הכושר. מן הסתם, כל אחת מגיעה מרקע אחר ועם כושר אחר, אבל מובטח שכל אחת ואחת תוכל לשפר את הכושר שלה.

האימון הפתוח הראשון יתקיים ביום שישי ה-17.12.2010 בשעה 8:15 בבוקר בפארק הירקון. פרטים נוספים כאן באתר איגוד האופניים.

למי שעוד מתלבטת ומהססת, ככה זה נראה בפעם הקודמת – מרוץ האופניים לנשים:




ומה הלאה?
לקראת האירועים האלו מתוכננים גם שלל אימונים פתוחים לנשים, הרצאות ועוד. אנחנו נשתדל להמשיך ולעדכן אתכן מדי פעם במה שקורה, להביא ראיונות מעניינים, טיפים, סיפורים אישיים, ועוד.
פרטים נוספים ועדכונים תוכלו למצוא באתר העמותה שמתחדש בימים אלו ממש:

אנחנו כבר מתרגשות ומחכות לראות כל אחת ואחת מכן באימונים ובאירועים הנפלאים הבאים עלינו לטובה!

 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"עוד יבוא יום בו לא אוכל לרוץ יותר. היום הוא לא היום הזה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג