כאבי ברכיים בזמן ריצה – להמשיך או להפסיק?

עבור קהילת הרצים, לעתים יותר מכאבי שיניים ואוזניים, הכאב החד והמשתק ביותר הוא כאב ברכיים שאופייני לכל רמות הרצים. מה עושים אם מתחיל כאב שכזה?
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
The man bent her head and grabbed him at her after exercise.

עבור קהילת הרצים, לעתים יותר מכאבי שיניים ואוזניים, הכאב החד והמשתק ביותר הוא כאב ברכיים שאופייני לכל רמות הרצים. ענינו עבורכם על שאלת מיליון הדולר – האם לעצור או להמשיך לרוץ במידה ויש כאבים?

יש להימנע ככל שניתן מריצה בליווי כאבים ברכיים | צילום: People photo created by jcomp – www.freepik.com

בעיקר אנשים מבוגרים, או בעיקר כאלה שמתחילים את צעדיהם הראשונים בעולם הריצה ואנו תמיד מברכים על כך כמובן, צפויים לפחות לסבול פעם אחת מכאבים בברכיים מכל סיבה שהיא. על פי מחקר קנדי שפורסם לאחרונה ונערך בקרב מגוון אנשי מקצוע כולל כאלה שעוסקים בענף הבריאות, יש להימנע ככל שניתן מריצה בליווי כאבים ברכיים.

עומס יתר

אחד מכל שני אנשי מקצוע שהשתתפו במחקר טענו כי בסופו של יום, כאבי ריצה חוזרים ונשנים מובילים בסופו של התהליך לתסמונת אוסטאוארטריטיס, או בעברית – שחיקת סחוס. למעשה, כך טענו במחקר, שחיקת הסחוס נגרמת בעיקר מעומס יתר די גבוה שמאיצה בסופו של דבר את שחיקת הסחוס בברך ואף מקצרת את הזמן בניתוח להחלפת ברך למפרק פלסטיק במקרים מאוד קיצוניים.

יחד עם זאת, גם למחקר הנוכחי ישנם מספר סייגים: לא רק שפעילות גופנית אינה פוגעת בסחוס הברכיים, אלא למעשה, הרבה יותר חשובה לה מבחינה בריאותית. נוסיף ונאמר כי קהילת הרצים כמעט ואינה סובלת מדלקת פרקים ניוונית – באופן מקביל ויחסי לאלו שמעדיפים לא לרוץ כלל. עוד ציין המחקר את מה שכבר ידוע למעשה – יש להקפיד על לפחות 50 דק' ריצה שבועיות.

כללי אצבע

אז כן, אמנם ניתן להמשיך לרוץ (באישור רופא כמובן) וליהנות משלל היתרונות שזו מביאה עימה, אך על מנת לעשות זאת אנו ממליצים לכם לשקול מספר כללי אצבע, ולזכור את הדברים הבאים: בראש ובראשונה הורדת נפחים מורידה משמעותית את הלחץ שנוצר בסחוס הברך, כך שאם אתם לא מתאמנים לתחרות חשובה או למרתון קרוב – בהחלט היינו ממליצים להוריד עומסים. שנית, יש לשקול ולשנות את טכניקת הריצה שלכם – ועל כך אנו ממליצים להתייעץ באיש מקצוע/מאמן מקצועי. ההמלצה האחרונה היא להוריד את טווח הקאדנס (מס׳ הצעדים לדקה) ובכך להפחית גם כן את העומס הנוצר בברך.

יחד עם זאת, אנחנו לא לגמרי פסימיים ויש לנו גם חדשות טובות: ממחקר נוסף שנערך על קבוצת אנשים כאשר כשאחד מהם שותה אלכוהול, מעשן וגם עוסק בספורט והשני, לעומתו, אמנם אינו מאמץ את הרוטינה הלא בריאותית בלשון המעטה ומצד שני גם לא חובבן גדול של ספורט – המתעסק בספורט חי מספר שנים יותר – חרף ההתמכרות והשגרה הלא בריאה שלו.



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

  • ארנון הגיב:

    אצל רצים, כאב בברך יכול לנבוע ממספר סיבות שונות. שחיקת סחוס היא רק אחת מהסיבות, ואולי אף לא הנפוצה מבינהן. לכן חשוב תחילה לאבחן את הסיבה – לא רק שהטיפול שונה, אם לא מטפלים בסיבה (שריר מתוח, נעל לא מתאימה, מפרק הירך לא מאוזן, וכולי … ) אז סביר מאד שבתום תקופת ההחלמה ועם החזרה לריצה הפציעה תחזור. אבחון הבעיה על ידי רופא המטפל ברצים יעזור גם בטיפול בפציעה, גם בהתאמת הפעילות בזמן ההחלמה, וגם במניעת פציעה חוזרת.
    (מדריך רצי מרתון חובבים)

  • אסף כהן הגיב:

    הורדת הקאדנס מעלה עומס על הברכיים ולא מורידה אותו .
    ככל שמספר הצעדים קטן, בהשוואה למספר צעדים גדול יותר לקצב נתון, פיזור העומס פוחת.
    מספר צעדים נמוך = עומס גבוה על המפרקים והגידים.

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"זה קשה להתאמן למרתון, אבל אפילו יותר קשה לא להיות מסוגל להתאמן למרתון", ארון דגלאס טרימבל


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג