ישראמן-מן 2015 || ישראמן ועוד אחד לקינוח

ישראמן-נגב הוא אירוע הסבולת הקשה בישראל, אבל יש כאלו שהחליטו שלא מספיק להם אחד. זיו נבון החליט ללכת על דאבל ישראמן, אחד אחרי השני ולהתחיל אותו כבר ביום חמישי. הנה הסיפור הבלעדי על איך זה נגמר ואיך זה בעצם בכלל התחיל
Facebook
Twitter
Telegram
WhatsApp
זיו נבון לתמונת שער
זיו נבון לתמונת שער

אם חשבתם שלעשות ישראמן זה קשה, תחשבו שוב. זיו נבון, 48, מהישוב שריגים, הציב לעצמו אתגר לא פשוט בסוף השבוע האחרון  והוא לבצע פעמיים מרחק של איש ברזל מלא, כשאת התחרות הראשונה תכנן להתחיל ביום חמישי, באופן עצמאי ואת השנייה היה אמור לבצע יחד עם כל מתחרי הישראמן-נגב, ביום שישי בבוקר.

זיו נבון בקטע האופניים

"הקושי הוא לא מנטלי. אין לי בעיה לסיים אחד ולהתחיל עוד אחד" | צילום: צחי כנען

אז מה גורם לאדם לקום בוקר אחד ולהחליט לעשות פעמיים תחרות איש ברזל ועוד באחד המסלולים המאתגרים בעולם? איך הוא עשה זאת והאם הצליח לסיים? נבון, גילה את העולם הספורטיבי רק בגיל 37 והצטרף לקבוצת האופניים "טים מצמן" תחת שרביטו של המאמן אילן אולמן. בשנת 2009 הכיר נבון את עולם הטריאתלון ונדלק, אבל האהבה הגדולה שלו היתה תמיד למרחקים הארוכים ולכן מיד נמשך לתחרויות כמו הישראמן השנה היתה זו הפעם החמישית בה השתתף באירוע.

נבון, שעד לא מזמן היה איש קבע, השתחרר מהצבא לאחר שהספיק לעשות קורס מדריכי טריאתלון והתחיל לאמן ספורטאים נוספים במסגרת קבוצת אנדיור. בספטמבר האחרון השתתף נבון בתחרות אולטרה מן בוולס. תחרות לא קלה בה שוחים המתחרים באגם קפוא 10 ק"מ וקטע הרכיבה של 420 ק"מ ולסיום מקנחים ב-84 ק"מ ריצה. "אנחנו אומרים שבאילת יש מזג אויר לא צפוי", אומר נבון, "אבל שם, אתה קם בבוקר ויש שמש ובטוח שזה לא ימשך כל היום, בבת אחת זה הופך לחורף, גשם שוטף ואז קיץ שוב".

זיו נבון רגע לפני זינוק למים

"אם בספטמבר אני הולך לעשות טריפל, אז כדאי לעשות משהו קצת יותר קטן, דאבל" (נבון במרכז) | צילומים: שי סלניקיו

אחרי שסיים את אתגר האולטרה מן, היה לו ברור כי הוא מחפש משהו מאתגר לא פחות ממה שכבר עבר. בבירור שעשה, הסתבר לו כי ממש באותו המקום בו נערכת תחרות האולטרה מן, מתקיימת תחרות איש ברזל סינגל, כלומר איש ברזל כפול ומרחק של טריפל שהוא שלוש פעמים איש ברזל. כך נולד לו רעיון שקיבל את הכינוי "ישראמן-מן". נבון חשב לעצמו "אם בספטמבר אני הולך לעשות טריפל, אז כדאי לעשות משהו קצת יותר קטן, דאבל".

כתבות נוספות בנושא
ישראמן-נגב 2015 || ליאור זך-מאור מסכם: "אמרתי לעצמי תתכונן למלחמה"
סיכום ישראמן-נגב 2015 || תחרות מותחת, מפתיעה ובלתי צפויה
תמונת היום של ישראמן-נגב 2015

הוא לא שינה את תכנית האימונים שלו והמשיך להתאמן לישראמן רגיל, אבל הוסיף לאימונים תרגול של שחייה במצב עייפות: "כשאנחנו מתחילים את התחרות, אנחנו טריים ורעננים והיה ברור שאני אכנס למים כשאני עייף. עשיתי אימון של טיפוס לנטפים כשאני עייף מאוד. במרתון המדברי שהיה לאחרונה באילת, מיד אחריו טיפסנו גם את נטפים".

איך נערכת מבחינה תזונתית לאתגר?
"המטרה של הדאבל הזה היה טסט לטריפל. אני עובד צמוד עם הדיאטן צחי כנען שגם עשה איתי את כל החלק הראשון של האיש ברזל, לפני הישראמן. היתה תוכנית תזונה בלי ליצור עומס גדול מדי ועדיין להביא את עצמי עם אנרגיה מספיק טובה לזינוק של ישראמן. יש לנו לקחים בעקבות האירוע הזה".

זיו נבון עם צחי כנען בריצה

נבון (משמאל) עם התזונאי צחי כנען, שליווה אותו בישראמן הראשון

את החלק הראשון של האתגר סיים נבון בשעה 2:00 לפנות בוקר, בזמן של 13 שעות. הוא הספיק לישון שעה, התארגן לזינוק ויצא לדרך לתחרות נוספת.

מבחינה מנטלית, מה קשה יותר לעשות, דאבל איש ברזל עם המרחקים המצטברים, או שתי תחרויות איש ברזל ברצף?
"הקושי הוא לא מנטלי. לי אין בעיה לסיים אחד ולהתחיל עוד אחד. היה לי אפילו כייף. בהרבה מובנים, הטריפל שאני הולך לעשות הוא הרבה יותר פשוט מהדאבל שעשיתי הפעם. הבן שלי שחיין והסברתי לו את העניין בצורה הזו: אתה לא שוחה אלף מטר כמו שאתה שוחה עשר פעמים מאה מטר, אתה מנהל את זה בעצימות אחרת. עשיתי איש ברזל בעצימות של איש ברזל ואחריו עוד אחד. הייתי צריך לעמוד בזמן החיתוך של הישראמן בלי שום קשר לזה שעשיתי עוד אחד לפני כן".

איך היה הישראמן השני?
"כנראה חטפתי איזה מחלה או וירוס של קילקול קיבה בחלק הראשון של התחרות. מקו הזינוק הרגשתי חלש. השחייה היתה לי ארוכה ממה שאני רגיל. יצאתי מהמים וחשבתי שאתאושש על האופניים ובקושי רב טיפסתי את נטפים.כבר אז הבנתי שאני לא עומד בזמן החיתוך, ידעתי שאני צריך להגיע עד 16:30 לנקודת הסיבוב הצפונית וב-17:30 לכל המאוחר לנקודה בנטפים, הבנתי שבזמן הזה אני לא יכול לעמוד והתחלתי לחשוב מה עושים".

זיו נבון בתחילת קטע הריצה

"יש חוב שאני צריך לפרוע, דאבל ישראמן"

בתחרויות ארוכות תמיד תצפה לבלתי צפוי, כך מצא עצמו נבון באמצע ניהול של משבר בו היה צריך לקחת החלטות כיצד להתנהל בהמשך התחרות. הוא החליט לחתוך ממסלול התחרות, אך לא ויתר והשלים את קטע האופניים כשזוגתו, זוהר, מלווה אותו כל הדרך עם רכב על כביש הערבה. כשסיים את קטע האופניים, נח מעט וכשהתעורר כבר היה לו חום גבוה, "חשבתי אולי להתחיל לרוץ אבל כבר הייתי עלול לשלם פה מחיר, לא היה נכון להמשיך".

נבון החליט לא להמשיך את קטע הריצה והפסיק את התחרות. "יש פה אכזבה. תיכננתי לעשות משהו והוא לא יצא לפועל כמו שתיכננתי. אבל זה ממש מתגמד לעומת שביעות הרצון שלי מהאירוע. הסימולציה של הדאבל קירבה אותי הרבה יותר לטריפל כי כל הדרך הייתי צריך לקבל החלטות ואני חושב שאני מרוצה מכל ההחלטות שהתקבלו, גם מהנקודה שהחטתי לא להפסיק וגם מהנקודה שהחלטתי כן להפסיק. הקושי בחלק השני היה כל כך גדול, זה היה משבר אחד מתמשך,בקושי מצאתי את האנרגיה לטפס את נטפים. האירוע עצמו היה כייף גדול, למרות הסבל הגדול בסוף, הוא גם עמד במטרות ונתן לי בסיס מספיק גדול כדי לדעת במה אני צריך להתעסק לפני התחרות הארוכה הזו בספטמבר".

מה המטרה הבאה?
"אני מסמן שתי מטרות, ים אל י-ם, המרחק המלא באפריל ובספטמבר טריפל. יש חוב שאני צריך לפרוע, דאבל ישראמן".

איך המשפחה מקבלת את זה?
"יש הרתמות מלאה. כל שנה זוהר איתי בישראמן היא הצוות הטכני שלי והשנה בכל האיש ברזל הראשון היא זו שנסעה מאחורי עם הרכב גם ברכיבה וגם בריצה. זה אירוע משפחתי בכלל. אני חייב להגיד תודה ענקית להנהלת הישראמן-נגב, הם נתנו לי רוח גבית מההתחלה, זה לא מובן מאליו".


 



אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתם בכתבות או בפרסומי שוונג צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש בו או לבקש להוסיף את הקרדיט שלכם בדוא"ל: [email protected]

קראתם? השאירו תגובה...

כתיבת תגובה

כתבות אחרונות באתר

פודקאסטים מומלצים

אירועים קרובים

טורים

ציטוט השבוע

"לא משנה כמה איטי אתה, אתה עדיין עוקף את כל אלה שעל הספה", אנונימי


מזג אוויר ותחזית ים

ערוץ הוידאו של שוונג